Hjalle skrev:
Visst, jag ligger inte i toppen och fightas så det finns en hel del tid och kapa på Aprilian oxå. Jag tänkte mest om det på något vis skulle vara lättare att lära sig på en riktig racer eller en 600 med mer effekt.
Om någon skulle låta mig provköra en 250R så skulle jag gärna prova på hur det känns.
#27
Det där är ju efter lite tycke och smak.
En del har skitlätt att få upp bra fart på racer, andra tar det längre tid för.
Personligen tyckte jag det var svårt som fanken, jag kände mig en nybörjare när åkte ut på min hoj första gångerna, och det gick långsamt som fanken.
Dock kändes det extremt mycket mer utvecklande för min körning, det gick liksom inte att slarvköra ett 1.00-varv på sviestad som det gick att göra med 600'an. En liten miss är dyrare på en 250r än på en 600/1000 helt enkelt. Iofs är det väl lite liknande på en 250sp, men på en 250r är allt så mycket mer, effekt/chassi/grepp osv.
Nu har jag inte pressat några tider med 600/1000 sen jag började med 250r, dock kört några varv, och det har känts odramatiskt och ganska enkelt. D.v.s jag tror, och är väl egentligen ganska säker, en racer kräver mer av föraren för att prestera varvtider, men när förare börjar kunna ge det cykeln kräver så går det enklare.
Sen är det ju tycke och smak, och vad man vill få ut av sin rejsing.
Är ju givetvis lite inskränkt eftersom jag själv kör 250r, men jag har som sagt också kört ss600, gixxer1000, r1, r6, 250sp etc på bana, sen har väl inte min utveckling varit spikrak uppåt heller ändå(förutom en del maskinstrul första året, sitter och satt mitt ryggbrott en del i bakhuvudet). Men jag vet ändå vilken cykel jag definitivt haft allra roligaste med på banan..
Min cykel finns för provkörning, under devisen "you break, you buy", helst ska väl ett visst köpintresse finnas, fast det brukar oftast lysa i ögonen efter en provkörning ändå