Blinkar ni när ni svänger?

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Alltid.
Men det är för att jag tycker det är så sjukt irriterande att se andra som inte blinkar. Det händer väl att man skiter i det vid en snabb omkörning på flerfilig motorväg men alltid i korsningar.

Jag har för vana att med jämna mellanrum trycka till på blinkersknappen ifall jag skulle ha glömt den på. Det är inget jag tänker på längre dock, det sker med automatik.

Precis likadant svarar jag.
 

Dark_Messenger

Guest
Jag upprepar ju mina argument i inlägg efter inlägg. Vad är det du inte har fattat?

Din klämkäcka, lätt nedsättande, moraliserande attityd stör mig. Därför tycker jag att sådana som du är extra roliga att diskutera med. Jag tror nämligen inte alls att du lever som du lär. Jag har träffat alldeles för många som du för att bara svälja allt skit du skriver.

Du skriver inte att du är perfekt, men du insinuerar det mer eller mindre genom dina inlägg. Iofs inget fel i om du vore perfekt men andra ska inte behöva få nerslag från sådana som dig för du vill tjäna billiga debattpoäng.

Du behöver inte ens kommentera det om debattpoäng. Du skulle nämligen aldrig erkänna att du innerst inne ger dig in i såna här diskussioner för att få virtuella ryggdunkningar av liknande.

Så kom igen, hur dryg kan du bli? :pannkyss
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Va!!! finns det inte automatisk avstängning av blinkers på nya hojar:confused: När det finns på 25år gammla Yamaha RDs :tummenupp
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag föreslår att du tar upp dina personliga problem med mig i annat forum. Ingen här bryr sig. Allra minst jag.
Jag bryr mig.


Du har naturligtvis helt rätt
Det är faktiskt ganska dumt av andra att skriva i trådar som kan komma att beröra trafiksäkerhet/attityd.
Alla andra förtjänar syrliga kommentarer från dig eftersom du vill få upp ögonen på:

”de som inte kan använda blinkers, kör över sin förmåga, kör om i backkrön och i skymda kurvor, på en vanlig väg kommer i 200 och kör om (hur ska en annan trafikant ha en chans att hinna upptäcka detta?) m.m. GROVA fel i trafiken, som förr eller senare leder till död eller allvarlig skada för föraren eller andra oskyldiga medtrafikaner.”
Jag förstår dig och jag var likadan som dig i början när jag hade hittat hit till detta forum. Jag trodde fan inte det var sant när jag började läsa inläggen härinne.
Vilka idioter som häckar här.
Jag gick också ut hårt och ville med snitsiga frågeställningar forma/upplysa alla andra ”dårarna” som figurerar härinne.

Fast jag har börjat inse och så smått lärt mig att det faktiskt inte är så jävla illa i verkligheten som det ibland (ganska ofta) låter härinne.
Jag tror faktiskt att de flesta här inne är vettiga personer som kör anpassat och i övrigt har vettiga värderingar som jag också delar.


Du vill väl bara väl, jag fattar ju det, men som någon annan så bra förklarade:
Målgruppen som verkligen skulle behöva ta till sig budskapet och ändra på sig (de du talar om i citeringen ovan)
förstår inte att de är dem själva det handlar om.

Så du kan sluta med spydiga kommentarer likt ”dum i huvet” och liknande.
De riktiga idioterna kommer man inte åt härinne.
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag tror faktiskt att de flesta här inne är vettiga personer som kör anpassat och i övrigt har vettiga värderingar som jag också delar.


Du vill väl bara väl, jag fattar ju det, men som någon annan så bra förklarade:
Målgruppen som verkligen skulle behöva ta till sig budskapet och ändra på sig (de du talar om i citeringen ovan)
förstår inte att de är dem själva det handlar om.

Jag är av annan åsikt.

1. jag tror att många här inne kör precis så jävligt som de gärna skryter om härinne.
Olyckstråden är ett form av kvitto på det.

2. Tar en enda person till sig av mitt budskap om att köra försiktigt kan det innebära ett räddat liv i trafiken. Ett räddat liv! Det är jävligt mycket värt det.

Och samma gäller väl för dig som för tjommen ovanför - ta dina funderingar om mig och min personlighet i annat forum, och låt den här tråden vara för de som diskuterar om man ska blinka eller inte när man svänger.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag blinkar





blink blink




;)
 
Last edited:

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Alltid.

Ansträng dig att komma ihåg det istället så skall du nog se att det sitter till slut. Viktigt att visa vart man ska o inte ska. Vi är utsatta som vi är man behöver inte bjuda till . . . . . . .
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Ond bråd död åt alla satar som inte blinkar. De borde hängas upp med expanderskuv i rektum och förlöjligas offentligt. :mad:
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Med risk för att bli hatad, trakaserad och bannad, jo jag slarvar ibland får jag erkänna.. Blinkar om det är bilar runt omkring men "orkar" inte alltid, så säg hälften av gångerna då. :3freak

Men jag blir faktiskt lite motiverad att skärpa mig när jag läser här. Det är trots allt helt rätt och det vore så bra om alla ansträngde sig lite mer. :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Och samma gäller väl för dig som för tjommen ovanför - ta dina funderingar om mig och min personlighet i annat forum, och låt den här tråden vara för de som diskuterar om man ska blinka eller inte när man svänger.

men gör det då, skriv till 'tjommarna' i just ett annat forum än denna tråd.

du lever inte som du lär precis...
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Blinkar.... dock ser jag ingen så skippar jag ju de vem skall jag visa tecken för då myrorna?
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Blinkar.... dock ser jag ingen så skippar jag ju de vem skall jag visa tecken för då myrorna?

Kanske är så många bilister tänker när dom svänger vänster och får en motorcyklist i sidan. Inte alltid så lätt att se allt. Tycker inte det är så jobbigt att flytta fingret och blinka. Går nog åt mer energi åt att fundera om man ska blinka eller inte.

Ja jag blinkar. Kan få sjuk roadrage i vissa situationer när andra inte använder blinkers.
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Blinkar alltid!! Både med bil och mc. Hur ska annars omkringåkande/omkringgående förstå vart jag är på väg??
Jag hör till dem som irriteras av folk som bara helt plötsligt svänger utan förvarning, så jag försöker att inte hamna i den kategorin själv...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag blinkar nästan alltid, jag hade också problem med att jag glömde att stänga av blinkersen, så jag tittade på en "automatisk blinkersavstängare" för eftermontage, då det kan vara livsfaligt att närma sig en korsning där man har tänkt köra rakt fram med blinkersen glömd åt höger...

Sen kom jag på ett knep, när jag slår på blinkersen flyttar jag tummen till ovansidan av styret, det är så jäkla obekvämt så det blir en påminnelse att flytta ner den och på vägen slå av blinkersen,
Ett så enkelt knep funkar för mig som har Altzheimers light och glömmer allt annat...
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
ALTID!

Det är tyvär en folksjukdom i sverige inte att använde blinklys när man svänger!
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag blinkar nästan alltid, jag hade också problem med att jag glömde att stänga av blinkersen, så jag tittade på en "automatisk blinkersavstängare" för eftermontage, då det kan vara livsfaligt att närma sig en korsning där man har tänkt köra rakt fram med blinkersen glömd åt höger...

Sen kom jag på ett knep, när jag slår på blinkersen flyttar jag tummen till ovansidan av styret, det är så jäkla obekvämt så det blir en påminnelse att flytta ner den och på vägen slå av blinkersen,
Ett så enkelt knep funkar för mig som har Altzheimers light och glömmer allt annat...
Verkar bra, jag ska prova om knepet fungerar för mig.
Som det är nu så blinkar jag naturligvis alltid när det är brukligt att blinka, Mitt problem är att jag "hela tiden måste vänta" tills jag har lagt i 2:an (från stillastående) innan jag får bekväm möjlighet att slå av blinken.
Ditt knep kanske hjälper mig till att slå av blinken "när jag" vill.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top