Blir det några bankörningar för er i år?

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Fan, jag tycker tjufämkilovattarna gått rätt bra när vi varit ute ändå? Inte är det några problem för er att komma runt. :tuttar

En del vänta blir det ju visserligen men det brukar isåfall bero på att härnis snabbslipar kåpor lr att EEEEEEMIIIIIIIILs pappa är med :D

Nejdå, du kan köra utan butt plug...;)

Du fortsatte surfa vidare på milf.com läser jag:D;)
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Fan va kul att alla bokar SMC-kurser, då finns det iallafall hopp om att ni skall lära er att kunna köra hoj till sist. :rolleyes::tummenupp
 

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Buell xb9r
Blir det nå' mer bankörning i år?

Jag är sugen på att bränna av steg 4 - och gillade Kinnekulle, men vet att minst Carro86 skall köra på åsen i september.
Är det någon mer som redan bokat?

/J

Jag har! :) steg 1, 6 september är betalt! Jag är gammal Örebroare så där finns det sovplats för den som så önskar, så sparar man iaf 10 mil på morgonen!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:yoparty :banana

Gött att ni hoppar på't grabbar, ni kommer ha sketskôj!

Får se om man skall justera fjärdern bak innan 6 september:va väl..då den enligt många "svampar" ner lite mycket, den är väl inställd på 76 kg och en riktig karl väger ju 100kg..men har ju hittils inte märkt så mycket av det om man inte har passagerare då den blir lite "gungig" i kurvorna, för övrigt är den jäkligt följsam o fin trots lite tempo. Nåja blir väl till nästa service.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Får se om man skall justera fjärdern bak innan 6 september:va väl..då den enligt många "svampar" ner lite mycket, den är väl inställd på 76 kg och en riktig karl väger ju 100kg..men har ju hittils inte märkt så mycket av det om man inte har passagerare då den blir lite "gungig" i kurvorna, för övrigt är den jäkligt följsam o fin trots lite tempo. Nåja blir väl till nästa service.

Mät hänget (hur mycket hojen sjunker, både obelastad och när du sitter på den)...man justerar inte fjädern, den byts ut om den är för mjuk...men då lär förmodligen gaffeln pysslas lite med...och dämparna. :hihi

Men mät hänget först, det är det viktiga, här finns en del matnyttig info - det är för Öhlins produkter, men det är ~sammalika generellt för alla gathojar (se det som riktmärken, inte som belsebub läser bibeln).

http://www.ohlins.com/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/

:)

/J
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Fan va kul att alla bokar SMC-kurser, då finns det iallafall hopp om att ni skall lära er att kunna köra hoj till sist. :rolleyes::tummenupp

Ja det kan ju omöjligen finnas ett bättre och roligare sätt att bli en duktigare förare på. Jag siktar på att få ett klart bättre flyt igenom kurvor med bättre kontroll och snabbare genomfart. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mät hänget (hur mycket hojen sjunker, både obelastad och när du sitter på den)...man justerar inte fjädern, den byts ut om den är för mjuk...men då lär förmodligen gaffeln pysslas lite med...och dämparna. :hihi

Men mät hänget först, det är det viktiga, här finns en del matnyttig info - det är för Öhlins produkter, men det är ~sammalika generellt för alla gathojar (se det som riktmärken, inte som belsebub läser bibeln).

http://www.ohlins.com/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/

:)

/J

Fick tipset att mäta upp, det skall väl vara 30 mm någon från belastat obelastat..Inte framgaffeln, det är bak det sjunker ihop, vägrar tro att den är slut efter 800 mil-/2 år gammal hoj. Yamahagarantin lär man åberopa då..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fick tipset att mäta upp, det skall väl vara 30 mm någon från belastat obelastat..Inte framgaffeln, det är bak det sjunker ihop, vägrar tro att den är slut efter 800 mil-/2 år gammal hoj. Yamahagarantin lär man åberopa då..

Du är nog bara för tung för fjädern bak...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top