Blir detta godkänt på besiktning...

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På besiktningen ska reflexen vara E-märkt (vet inte vilket E-nummer dock).

Alla cykelreflexer är inte E-märkta, reflextejp är inte E-märkt.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Kommer sätta fast den reflexen jag hade liggande i samma fäste som blinkersen sitter, och även ha med mig extra reflex för att fråga. Kommer tillbaka med svaret som blir.

Besiktning i slutet av april dock. Om någon har tidigare får ni gärna fråga vad som gäller.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ok nu har jag monterat miniblinkers och en fin reflex (se bild)

Detta är väl helt godkänt nu? Enda kruxet nu med att skylten är nerflyttad är att skyltbelysningen inte duger, tänkte köpa en sån liten diod dem har på biltema för 10:- med dubbelhäftande tejp. Är detta lagligt? Man startar den för hand då.
 

Bifogat

  • DSC00069.JPG
    DSC00069.JPG
    46.3 KB · Visningar: 97

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Skyltbelysningen får så vitt jag vet inte startas manuellt utan ska gå via övriga elsystemet...


Om reflexen får vara rund vet jag inte? vad skulle det göra för skillnad?
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Det räcker väl att reflexen är E-märkt eller vad det heter. Formen spelar nog ingen roll skulle jag tro. Reflexer på släp brukar ofta vara runda vet jag.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ok så jag måste fixa en bättre skyltbelysning också... att det aldrig tar sluuuut :(, så lagom snyggt nu med original systemet och den sexiga reflexen... tur det bara är tillfälligt =)

Tänkte kapa av en bit av min nya reghållare och fästa den, borde bli som det var på förra besiktningen iaf och då gick den genom trots att dioden enbart lyser upp som en femtioöring. Kanske räcker att det kommer ljus från någon källa?

Tackar för all hjälp grabbar!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det räcker väl att reflexen är E-märkt eller vad det heter. Formen spelar nog ingen roll skulle jag tro. Reflexer på släp brukar ofta vara runda vet jag.
Den enda formen som en reflex på en mc (eller bil, moped, lastbil, buss, eller liknande) inte får ha är triangelformad. För triangelformade reflexer ska sitta på släpvagnar. Oavsett om det är ett litet lätt släp som dras efter en personbil eller ett tungt lastbilssläp så ska det ha två stycken triangelformade reflexer.

Jag har besiktat motorcyklar med runda röda reflexer bak utan problem. Anledningen till att man inte ser det så ofta på motorcyklar är nog utseendemässigt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top