Blir detta godkänt på besiktning...

På besiktningen ska reflexen vara E-märkt (vet inte vilket E-nummer dock).

Alla cykelreflexer är inte E-märkta, reflextejp är inte E-märkt.

Kommer sätta fast den reflexen jag hade liggande i samma fäste som blinkersen sitter, och även ha med mig extra reflex för att fråga. Kommer tillbaka med svaret som blir.

Besiktning i slutet av april dock. Om någon har tidigare får ni gärna fråga vad som gäller.

Ok nu har jag monterat miniblinkers och en fin reflex (se bild)

Detta är väl helt godkänt nu? Enda kruxet nu med att skylten är nerflyttad är att skyltbelysningen inte duger, tänkte köpa en sån liten diod dem har på biltema för 10:- med dubbelhäftande tejp. Är detta lagligt? Man startar den för hand då.

Bifogat

• DSC00069.JPG
    DSC00069.JPG
    46.3 KB · Visningar: 97
Skyltbelysningen får så vitt jag vet inte startas manuellt utan ska gå via övriga elsystemet...

Om reflexen får vara rund vet jag inte? vad skulle det göra för skillnad?

Det räcker väl att reflexen är E-märkt eller vad det heter. Formen spelar nog ingen roll skulle jag tro. Reflexer på släp brukar ofta vara runda vet jag.

Ok så jag måste fixa en bättre skyltbelysning också... att det aldrig tar sluuuut :(, så lagom snyggt nu med original systemet och den sexiga reflexen... tur det bara är tillfälligt =)

Tänkte kapa av en bit av min nya reghållare och fästa den, borde bli som det var på förra besiktningen iaf och då gick den genom trots att dioden enbart lyser upp som en femtioöring. Kanske räcker att det kommer ljus från någon källa?

Tackar för all hjälp grabbar!

Det räcker väl att reflexen är E-märkt eller vad det heter. Formen spelar nog ingen roll skulle jag tro. Reflexer på släp brukar ofta vara runda vet jag.
Den enda formen som en reflex på en mc (eller bil, moped, lastbil, buss, eller liknande) inte får ha är triangelformad. För triangelformade reflexer ska sitta på släpvagnar. Oavsett om det är ett litet lätt släp som dras efter en personbil eller ett tungt lastbilssläp så ska det ha två stycken triangelformade reflexer.

Jag har besiktat motorcyklar med runda röda reflexer bak utan problem. Anledningen till att man inte ser det så ofta på motorcyklar är nog utseendemässigt.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick