blir inte riktigt klok på detta snart

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
:Bugar

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
McB skrev:
1. Titta på motorn.
2. Bedöm om det sitter förgasare på eller ej.

kan inte se om det sitter förgasare på eller inte! tilläggas skall om det kan va ngn hjälp till ngn som kan lite om dessa hojjar att min är inreggad i sverige 98 03 01 av generalagenten. Är det möjligen så att dom inte började tillverka insprutarna förrän senare året 98??? obs! den är svensksåld

TomTen6 skrev:
Den ska ha insprutning
så den ska insprutning fastän jag har en choke? kan man ha choke samtidigt som man har insprutning?

Last edited:

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
abethebabe skrev:
kan inte se om det sitter förgasare på eller inte! tilläggas skall om det kan va ngn hjälp till ngn som kan lite om dessa hojjar att min är intagen till sverige 98 03 01, är det möjligen så att dom inte började tillverka insprutarna förrän senare året 98??? obs! den är svensksåld

sen 97a från tyskalnd blir 98 i sverige om jag inte har helt fel..beror på vilken månad du tar in den, var så förut på bilar har jag för mig, så du kan ha en riktig -97 fast det blev 98 i pappren

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
mojjsan skrev:
sen 97a från tyskalnd blir 98 i sverige om jag inte har helt fel..beror på vilken månad du tar in den, var så förut på bilar har jag för mig, så du kan ha en riktig -97 fast det blev 98 i pappren

LÄS!!! min är svensksåld!!!

666_Racing

Quem di diligunt adulescens moritur
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750
Min 98 har choke men det är en insprutare hur kan jag va så säker på jo spridarna ligger i källaren så jag vet att det är en insprutare :D

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
det finns hojar med insprut som har starthjälp i form av "choke" t.ex VTR SP1, tydligen även din gsxr.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
R1bjorn skrev:
Spaken som ser ut som en choke kan vara tomgångsinställningen...

ja den har i varjefall samma symbol som choken har

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
bivven skrev:
det finns hojar med insprut som har starthjälp i form av "choke" t.ex VTR SP1, tydligen även din gsxr.

ok! jag hoppas att det är så då jag absolut vill ha en insprutare! tillägggas skalll att jag i varjefall har en elektrisk bensinpump, men det kan man väl ha på förgasarmotor med eller?

mojjsan skrev:
skriv då inte intagen till sverige...

sorry! menar inreggad i sverige 98

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Men allvarligt talat killen, hur svårt ska det vara? Skruva loss sidokåpan eller lyft på tanken så har du svaret rakt framför dig.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
McB skrev:
Men allvarligt talat killen, hur svårt ska det vara? Skruva loss sidokåpan eller lyft på tanken så har du svaret rakt framför dig.

vad tycker du att forumet skall vara till? hade alla varit mekkunniga så hade forumet inte varit aktivt, nästan! jag kan liksom ingenting om sådana här grejer, jag menar! hade jag kunnat det så hade jag väl för f** gjort det, eller hur. Det är därför jag vänder mig till er, alla underbara vetare inom olika områden.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
abethebabe skrev:
vad tycker du att forumet skall vara till? hade alla varit mekkunniga så hade forumet inte varit aktivt, nästan! jag kan liksom ingenting om sådana här grejer, jag menar! hade jag kunnat det så hade jag väl för f** gjort det, eller hur. Det är därför jag vänder mig till er, alla underbara vetare inom olika områden.

Den som inte vågar, frågar.

Kör hårt.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det är insprutning på din!!! Har en gsxr 1000 -01 och det är ett likadant reglage på den och jag har insprutning också...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
MangeH skrev:
Det är insprutning på din!!! Har en gsxr 1000 -01 och det är ett likadant reglage på den och jag har insprutning också...

oki doki, men då börjar jag bli lite lugnare!!! ska försöka å få en blund denna natten

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
abethebabe skrev:
oki doki, men då börjar jag bli lite lugnare!!! ska försöka å få en blund denna natten

Du har förgasare på din!!så nu kan du inte sova inatt :tungan

Skoja klart det e sprutt på den på millarna så sitter det choke på 98-03 togs bort på 04.

skitte

Ingen hör när du skriker i 300 km/h!
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Fireblade Turbo 270 hk
Varför e de så viktigt för dig att de e sprut?Om du kan så lite om hojar att du inte ser skillnaden på gasare eller sprut,tror jag det spelar kvitt.sen är det faktiskt så att ett par rätt justerade gasare är än så länge effektivare än sprut!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...