Blir jävligt sne

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
hmmm, blir så jäkla sne på sånt!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,315193,00.html

Okej, det var tråkigt att han blev biten... Men hur ofta händer inte sånna grejer med andra hundar och det skrivs inte ett piss om det.....

Denna diskussionen har la vart uppe tidigare, kanske inte här eftersom "här snackas det sporthoj" men ändå :rolleyes:

Nä, det är ägarens fel allting....inte hundarnas....eller visst, i sista änden, men inte för början......

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vissa hundar är svårare att sköta och träna/uppfostra visst är det så. Men det mesta ligger hos ägaren. Man skaffar en hund som man vet att man klarar av att hantera.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Vet vad du snacker om, jag har själv rottis och det är inte kul när folk kliver av trottoaren och ser livrädda ut! :eek:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
När jag var mindre så brukade jag köra med min radiostyrda bil,
och när det som inte får hända händer (bilen rusar) så börjar jag
springa efter den och jag hinner inte långt innan en okopplad
hundjäkel hänger i min arm, visserligen så fick den bara tag i
jackan. Farsan stog vid garaget då och fasen vad han skrek på
hundägaren :) men jag blev aldrig rädd för hundar? Det kanske
beror på att hela min släkt har SNÄLLA rottweilers.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hightuned skrev:
Vet vad du snacker om, jag har själv rottis och det är inte kul när folk kliver av trottoaren och ser livrädda ut! :eek:

Prexis....har ingen själv, men brukar passa en liten söting....å då är alla helt skräckslagna.......

men men.......hon är ju snällast i världen.... =)

Urre

o jä!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -03, GRC -02
Jag knackade dörr i mitt förra jobb.. Där fick man ju träffa en del hundar och jag blev alltid lika förvånad av hur snälla alla rottweilers var..

Nu var det i dom flesta fall hundar med vettiga ägare som tur var...

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Om man är riktigt hundrädd spelar det ingen roll vilken hundras det är. Och såna här stories spär nog på rädslan hos någon som redan är rädd. Tyvärr är det ju så att det inte syns om man är rädd. Jag har respekt för hundar, men jag vill lära känna dem i min egen takt, alltså inte lösa hoppande glatt skällande hundar. Då tycker jag det är jobbigt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ok Jin Chun skrev:
Om man är riktigt hundrädd spelar det ingen roll vilken hundras det är. Och såna här stories spär nog på rädslan hos någon som redan är rädd. Tyvärr är det ju så att det inte syns om man är rädd. Jag har respekt för hundar, men jag vill lära känna dem i min egen takt, alltså inte lösa hoppande glatt skällande hundar. Då tycker jag det är jobbigt.

Precis så tycker jag. Jag förstår att hundägare, i de flesta fall, älskar sina hundar och vet om att de är snälla. Dock är inte jag intresserad av att känna era hundar öht. Jag har stor respekt för hundar, även rädsla i många fall, och det är hundägarens skyldighet att jag inte ska behöva utsättas för det i onödan, vilket tyvärr inte alltid sker.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Instämmer med Urre. Har blivit biten ordentligt av hundar ett antal gånger och i samtliga fall utom 1 har det handlat om hundar i 12-20 kg-klassen.

Stora hundar, som Rottisar, Schäfer och Dobberman m.fl. har jag bara haft problem med en gång. Men där var både hunden och ägaren knäppa.

I regel är det ägaren som är knäpp och har lärt in ett felaktigt beteende men tyvärr så har avel sett till att vi numera även har instabila hundar.

Vad gäller kvinnan med dobbisarna så hörde jag mig för med en uppfödare som jag känner i Nyköping. Tydligen är tiken en svindyr import och valpen en tik som hon skulle ha kvar för avel. Förhållandena runt incidenten är lite oklara men om jag förstod rätt så har han cyklat över gården där hundarna bor för att det är en genväg. Ägarinnan har tagit på sig fullt ansvar och kommer att avliva hundarna om åklagare kräver detta. Dessa uppgifter ska tas med en stor nypa salt eftersom de är tredje och fjärdehandsuppgifter. Det snackas så mycket skit i hundsverige...

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
'Måste kanske avlivas' wtf! fram med hagelbössan bara!

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kan inte hundägare bara hålla sina djur kopplade? Det skulle ju hjälpa mot sånt här...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ALLA hundägare som lösrastar sina hundar ute bland folk är ansvarslösa idioter. ALLA!
Det är en fråga om att ta ansvar för sin hund i ALLA tänkbara situationer och det kräver att hunden är kopplad. Ska ni lösrasta era hundar så gör det på landet, MEN även där med uppsikt.

Så ÄR det!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Skjut hundarna och lås in ägarna. Inte hundarnas fel my ass. Vänta tills du själv har barn som blir hundbitna så lever du nog jävel för att få ihjäl både hund och hundägare.

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Chrille skrev:
ALLA hundägare som lösrastar sina hundar ute bland folk är ansvarslösa idioter. ALLA!
Det är en fråga om att ta ansvar för sin hund i ALLA tänkbara situationer och det kräver att hunden är kopplad. Ska ni lösrasta era hundar så gör det på landet, MEN även där med uppsikt.

Så ÄR det!

Måste säga att det är du som är en ansvarslös idiot!? Ta reda på fakta innan du säger något. Att ha hund är att ta ansvar i alla situationer, det stämmer, men det kräver definitivt inte att hunden är kopplad. Jag har haft hund nästan hela mitt liv (20 år) och aldrig haft några problem när de varit lösa. Detta pga av att jag har både har kännt mina hundar och uppfostrat dem på rätt sätt. Idioter som du gör mig så jävla förbannad.

Det beror aldrig på hunden, utan alltid på husse/matte. SÅ är det!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det råder koppeltvång i tätbebyggda områden, vem är det som är idiot då?

Det beror fan i mej även på hunden, även hundar kan flippa ur, få psykoser osv precis som människor så lägg ner.

Vad är det för jidder förresten att man inte ska avliva hundar som attackerar barn? Skjut hunden/arna på plats. Är det tamdjur så är det, är det inte det så finns det ingen plats i samhället för dem.
SÅ ÄR det.

bollen skrev:
Måste säga att det är du som är en ansvarslös idiot!? Ta reda på fakta innan du säger något. Att ha hund är att ta ansvar i alla situationer, det stämmer, men det kräver definitivt inte att hunden är kopplad. Jag har haft hund nästan hela mitt liv (20 år) och aldrig haft några problem när de varit lösa. Detta pga av att jag har både har kännt mina hundar och uppfostrat dem på rätt sätt. Idioter som du gör mig så jävla förbannad.

Det beror aldrig på hunden, utan alltid på husse/matte. SÅ är det!

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Både ägaren och hundarna skulle sitta inne för livstid, vafan den pojken är helt förtörd tack vare den dumma människan och hundjävlarna. hundar har ingen hjärna, dom kan bara springa iväg och börja bita på nån. :mad: :mad:

Grogster

Ny i mc-världen
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Yamaha RD350 YPVS
Okej...

Alla har sin åsikt här inne och folk brukar inte ändra uppfattning i första taget.
För att få lite nytta av tråden undrar jag vad man ska göra om en hund attackerar en?
Ska man försöka dra en spark när de kommer, springa bort, springa emot den, ha en machete i bakfickan och hugga till, köra peacetecknet i ögonen på den eller vad?!? :confused:
Oftast får man väl ägaren efter sig om man skadar hunden... :crash

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Blip skrev:
Det råder koppeltvång i tätbebyggda områden, vem är det som är idiot då?

Det beror fan i mej även på hunden, även hundar kan flippa ur, få psykoser osv precis som människor så lägg ner.

Vad är det för jidder förresten att man inte ska avliva hundar som attackerar barn? Skjut hunden/arna på plats. Är det tamdjur så är det, är det inte det så finns det ingen plats i samhället för dem.
SÅ ÄR det.

Än en gång, ta reda på fakta. Hund ska hållas kopplad eller vara så pass lydig att den kan räknas som kopplad trots att den är lös. Det är den regel som gäller där det är "koppeltvång".

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...