Blir jävligt sne

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nova skrev:
Pratar inte om status. Du kan ju försöka få kombinationen polis/sällskapshund med en pitbull :rodnar

Utan problem(utom möjligtvis det olämpliga kampbeteendet hos polishunden).

Jag har hört den polis som jobbar med kamphundsproblemet i Gbg lovorda den RIKTIGA pitbullens stabila mentalitet och extremt trygga beteende. Däremot har den en kamp-vilja/beteende liggande i rasen som kanske inte är lämpligt att träna skydds med...
Dock är det som kallas pibull i Sverige nästan alltid landsvägskorsningar av diverse märkliga kombinationer vilket skapar mycket märkliga djur. Fast ser du på underbarnet schäfern som du hela tiden relaterar till så var den förr överlägsen vinnare av bett-ligan och rasen lider fortfarande av sviterna efter den oansvariga avel som förekom under 70 o 80-talet å den var den maximala penisförlängaren.

Den talaren innan här i tråden som påstår att rasen inte bär några speciell mentala egenskaper alls snackar också skit. Raserna har alltid vissa egenskaper som är ras-specifika vilket blir speciellt påtagligt hos arbetande hundar såsom vall- och jakthundar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ett problem jag märkt mycket av i stockholm, nu är tjejen har en liten valp är att väldigt många människor inte vet hur de ska uppföra sig i närheten av en hund. Är själv uppväxt med hundar, men har aldrig haft en hund som varit "egen".
Nu är det en liten minihund på 3kg bara än så länge, men givetvis gillar han att springa löst och att smågnaga på det mesta eftersom han håller på att tappa sina tänder nu.
Han är absolut inte aggressiv, men när folk går mot honom och viftar med armar så tror han givetvis att folk vill leka med honom. Rent ut sagt skitjobbigt att hålla koll, därför släpper jag honom inte lös om jag inte har fritt från folk på 2-300 meter på järvafältet, särskilt eftersom vi inte riktigt har uppnått riktigt bra lydnad på honom ännu.
Vad gäller olika raser så märks det tydligt vilka olika personligheter olika raser har, men det är till 90% hur hundägarna har handskats med hunden under uppväxten som avgör om de kommer få bra psyke och självförtroende. Av någon konstig anledning så brukar väldigt många dobermans vara extremt nervösa och rent av fega hundar, vilket är lite motsägelsefullt eftersom de är stora tuffa hundar.. Men rädda hundar biter.
Dessutom verkar det som när en hundras blir populär, så avlar man väldigt oseriöst, vilket skapar många "dåliga" hundar, skitsnacket bland svenska kennlar är ju extremt, och jag litar mindre på kennelägare än jag gör på bilhandlare...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...