Blir så seriöst less på bilister nu!

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Jag gjorde en fin highsider i en rondell för en timma sedan. Det var vått och plötsigt bara släppe fästet från bakhjulet.

Där flyger jag och hojen ner i backen och glider en bit. Jag kollade snabbt så att det inte kom någon bil bakom mig.
Jag säller mig sedan upp och går haltandes fram till hojen och försöker resa den upp, vilket var väldigt jobbigt pga höften. Jag lyckades få den över en trotoarkant upp på en gångbana, där jag sedan kollar hojen och känner efter hur jag mår.

Det som slog mig när detta hände var att inte en enda jävla bilist stannade och hjälpte mig / kollade hur det var med mig eller liknande. Istället slingrade dom förbi mig när jag låg på backen som om det var någon jävla konbana på uppkörningen. Minst 8-10 st bilar måste ha kört förbi mig.

Sådant förstår jag mig verkligen inte på?????? Är det inte SJÄLVKLART att man hjälper en person som nyss har vurpat??? För mig är det en självklarhet iallafall!?

Blev bara så himla less!

MVH Niklas

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag tror till och med att du är skyldig att stanna om du kommer först till en olycka.

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
Japp. Jag skulle också blivit less som fan... Dålig stil. Likadant när någon blir öppet misshandlad på stan så låtsas folk som ingenting. Också kallat för elefantsyndromet. Det står en elefant mitt i rummet men ingen vill se den... :mad:

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
Nirre skrev:
Blev bara så himla less!

MVH Niklas

Jag minns när jag var inne i den lilla klassen av motorcyklar, jag körde omkull mitt i "centrum" hemma, inte en själ som hjälpte mig :( På gränsen till taskigt tycker man.
Väldigt länge sedan men ändå...

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
En sak är säker att det satt nog inga motorcyklister och körde de där bilarna!

Och du bor ju nästan i min hood?!

Jävligt trist att folk är så självupptagna att de inte stannar o hjälper någon som vurpat!!!

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
vurpa ganska nydligen själv. men reste mig mycket snabbt upp men bilarna bara stog och vänta tills man lyckas flytta på hoj och så blängde dom konstigt. det du beskriver verkar vara vanligt.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
när ja vurpa med 125an stannade faktiskt bilen som va framför å fråga hur det gick... ja koool som man e sa.. äh, det e ingen fara...

ryckte upp hojen medans adrenalinet fortfarande bubbla, sen när man skulle åka iväg igen märktes det att det inte va så bra... ont som fan hade ja.. men sånt e livet.. hon stanna iaf.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Det är märkligt! :va Det är väl klart man ska stanna o hjälpa till!
Det hade hänt något utmed vägen förra veckan. Ambulans och polisbil samt en civil bil var på platsen. Jag svängde intill kanten med knarren och frågade om jag kunde hjälpa till med något. I och med att jag känner de flesta i den trakten och kan snabbt o lätt få tag på användbara grejer som kan tänkas behövas. Fick förklarat för mig att situationen var under kontroll och att jag kunde åka vidare.

/KaliZ

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Gustav1 skrev:
Jag tror till och med att du är skyldig att stanna om du kommer först till en olycka.
Stämmer bra :tummenupp man är skyldig att stanna men man är inte skyldig att hjälpa till!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag klotade på bulten, var framför en bil då. Brydde han sig? Nixum pixum! Däremot stannade nån på en svart TLR och frågade om jag (vi) behövde hjälp.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Brukar va så ingen som stannar,men nyfikna så dom saktar ner till krypfart bara för att få se vad som hänt..

Men aldrig att nån stannar då kan man bli "inblandad" och sånt är jobbigt..

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Hoj
FZ1
Nirre skrev:
Jag gjorde en fin highsider i en rondell för en timma sedan. Det var vått och plötsigt bara släppe fästet från bakhjulet.

Där flyger jag och hojen ner i backen och glider en bit. Jag kollade snabbt så att det inte kom någon bil bakom mig.
Jag säller mig sedan upp och går haltandes fram till hojen och försöker resa den upp, vilket var väldigt jobbigt pga höften. Jag lyckades få den över en trotoarkant upp på en gångbana, där jag sedan kollar hojen och känner efter hur jag mår.

Det som slog mig när detta hände var att inte en enda jävla bilist stannade och hjälpte mig / kollade hur det var med mig eller liknande. Istället slingrade dom förbi mig när jag låg på backen som om det var någon jävla konbana på uppkörningen. Minst 8-10 st bilar måste ha kört förbi mig.

Sådant förstår jag mig verkligen inte på?????? Är det inte SJÄLVKLART att man hjälper en person som nyss har vurpat??? För mig är det en självklarhet iallafall!?

Blev bara så himla less!

MVH Niklas
Samma sak hände mig 1 år sedan i märsta rondellen då jag satsade lite friskt & det var halt. Gubbarna borta på isrinken hörde något så de kom och kollade & gav mig sjuts men alla andra ca: 100 bilar bara körde förbi. Jag tror det är en svensk mentalitet.

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
Många bilister tycker att det som hänt var på grund av en "buskörning" och anser då att man får skylla sig själv... :fatta!
Hänt precis samma sak för mig.. fast då stannade en mc iaf och frågade hur det gått..
Dålig stil iaf!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nirre skrev:

Blev bara så himla less!

MVH Niklas

jo det är självklart å man är skyldig oxå till att stanna... men det är ju sthlm:are så... man kan inte begära för mycke va ;)

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Fan, det är skrämmande att läsa det ni skriver!

Trodde verkligen inte det händes så ofta att trafikanter skiter i om någon har råkat ut för en olycka.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
HAr vart med om precis samma grej. En bil körde in framför mig i en rondell och jag bromsade omkull mig. Inte en bil stannade. tror också att det är för de flesta ser oss som ligister.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Nirre skrev:

Blev bara så himla less!

MVH Niklas

va nog ett dussin bilar som körde förbi mig när jag vurpat med.. och då låg både jag och hojen PÅ vägen och blödde, bilarna bara trixade sig imellan... givetvis glodde dom som fan,tack för den! :klappar

tillsist stannade ju nån och hjälpte till, men vafan.. själv stannar jag altid och kollar om jag kan hjälpa med nåt om man ser en olycka, tycker det är en självklarhet.
det som tar mig nån knapp minut kan ju kosta en annan livet!!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Vill verkligen inte säga att det är fel på storstäder eller så, men är ganska säker på att detta är betydligt vanligare i större städer, än om man kommer till en liten stad/ort där jag vet att man skulle få hjälp med en gång. Anledningen till varför det är så här kan genom en vild gissning att folk anser sköt dig själv skit i andra. Men det är rent ut sagt för jävligt! :mad:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Blir så jävla less på sånt! :huvet

Själv var jag ute med bilen idag och såg en gubbe putta omkring på sin HD. :rofl Vände och frågade om han behövde hjälp..
Han blev bra förvånad. Men han hade visst redan fixat nån som var på väg..
Men han tackade ändå..

Själv hoppas jag att nästa ggn jag står med hojen på vägen att nån stannar..

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
jag har aldrig vurpat eller sett nån göra det, men om man skulle göra det trodde jag att även om det är lag på det eller inte så är det en självklarhet att man stannar och hjälper till så gott man kan!

Det kallas sunt förnuft och iaf jag föväntar mej att alla människor har det.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha