Suomalainen:
Jag håller med om att din beskrivna situation är helt åt skogen men det legitimerar ju inte att andra snyltar genom att försäkra i en åldersgrupp (dvs premiegrupp) de inte tillhör.
För övrigt har vi haft minst en tråd här en skenförsäkrare som inte fick ut en spänn av fb efter att ha gått på näbben. Men fråga mig inte var tråden är, jag hittar inte. Nånstans i försäkringsforumet finns den tråden. Rubriken gick ut på att fb var skit eller nåt sånt. Seså, sätt igång och leta nu!
Kan också nämna att det såvitt jag minns inte var nån som tyckte synd om snubben ifråga men minnet kan svika mig på den punkten.
Och om vi nu har haft minst en tråd startad i ämnet så kan man börja fundera på om det finns ett mörkertal. Dvs rent hypotetiskt så är det ju inte orimligt att ytterligare tio st har råkat ut för detta men valt att hålla igen kakluckan efter att de insett att de gjort fel. Jag säger inte att det är så men visst fan
skulle det kunna vara så?
Om du dessutom läser den tråd som jag länkade till igår så ser du att fb faktiskt, enligt sina egna utsagor, ser skenf som ett problem och agerar därefter.
I tråden ser du också att jag har efterlyst info om hur många fall som fb nekar ersättning pga skenförsäkring så jag föreslår att vi lägger ned just denna diskussionen tills fb (i det här fallet Trygghansa) svarar och så hoppas vi att dom svarar även på den frågan (jag skickade ju en hel hög frågor på ett bräde).
Här är tråden igen för den som är nyfiken:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56728