Colony skrev:
... hade jag inte haft råd att köpa en r6a eller dylikt så hade jag inte gjort det.. men nu råkar jag ha råd att äga en sådan.. ...
Nej det har du inte. Hade du haft råd att äga en sådan så hade diskussionen aldrig uppkommit eftersom ägandet även innebär att man ska ha knarren försäkrad (om den är påställd). Du har uppenbarligen inte råd att göra detta, därför väljer du att skenförsäkra.
För att diversifiera diskussionen om val av hoj respektive val av försäkring:
Japp. Du väljer själv vilken hoj du vill ha. R6, R1 eller whatever. Men vi med erfarenhet kan alltid komma med goda råd till vilka du själv väljer om du vill lyssna eller inte.
Japp. Den hoj du uppenbarligen vill ha är dyr att försäkra. Men du väljer att lösa detta genom att snylta på andra trots att jag har gett dig ett flertal alternativ
som du fortfarande inte kommenterat trots att jag påminnt dig tidigare om detta.
Kom igen nu, de förslag som jag gav dig gav jag ju i all välmening. Då kan du väl kommentera vad det är för fel på dom?
Lite kort om alternativen:
Köp en hoj du har råd med (inräknat försäkringskostnaden) och klä den med kraschisar från drömhojen så får du det utseende du vill posa med.
Nöj dig med mindre omfattning på försäkringen (ex vis trafik eller halv)
Sen undrar jag om det där med att ha kört cross sen tre års åldre eller vad det nu var? Ger det så mycket erfarenhet av gathojsåka?
Jag har själv inte cross men jag har kört ett otal gathojar. Allt ifrån gamla enkelkamsHondor från 70-talet till TLR. Även turboKatana med ca 200 bakhjulshästar som garanterat är värre rakt fram än alla sporthojar du överhuvudtaget kan köpa över disk. Jag har även använt denna Katana för att lattja ute på krokvägar. Haft skitkul med den. Men jag kan lova att jag inte är mycket att komma med på en crossbana. Säkert riktigt bortkommen där.
Mitt hojåkande under alla år har inte lärt mig att förutse en uppkommande situation av krockande hojar framför mig på en crossbana, det är jag rätt säker på.
Mitt hojåkande under alla år har inte lärt mig att hantera en cross över dubbelhopp, det är jag rätt säker på.
Men ditt crossåkande har alltså lärt dig läsa trafiken?
Ditt crossåkande har alltså lärt dig hantera en sporthoj som börjar vobbla över mittstrecken i tvåhundra märlor vid rejält nerlägg?
Osv.
Men som sagt, valet av hoj är ditt. Men se till att betala för dig, inkluderande försäkringen.
Förresten, vilken cross har 90 hk? Har dom verkligen det? Är inte så insatt i crossar, ställer därför frågan till er alla där ute. Jag har för mig att femhundrorna ligger runt 70 hk bland dom värre men det kan vara fel.
Colony skrev:
Min far och jag gick igenom detta forumet grundligt igårkväll.... till och med han 53 år haft motorcykel sen han va 18 tycker att ni borde hålla er till fakta... och att det många säger här sämmer inte med verkligheten....
(1) där har ni en erfaren mc gubbe! sen jobbar morsan på bilsport och hon sitter brevid en av testpiloterna för allt om mc
som själv kör en r1a...
(2)han hävdar att mitt köp av en r6a eller en cbr 600 är ett bra ANDRAHOJSKÖP efter 125a... han ska även hjälpa mig med att få hem en från usa eller tyskland
1. Nej, det har vi inte alls det. Vi har en gubbjävel som med 99% säkerhet aldrig har fått någon mc-utbildning.
Dessutom håller vi oss till fakta. Om du läser den tråd som jag startat angående just skenförsäkring så ser du att vi gör just det. Alltså har din farsa fel.
2. Visst, köp en R6:a men slanta själv istället för att låta oss andra betala. Har du inte fattat att det är vad tråden handlar om? Det var ju du som startade tråden.
Om du har råd med en R6 (inkluderande försäkringen) så kan det säkert vara en lämplig hoj. Men jag törs nästan slå vad om att snubben ifråga inte alls har fått ärendet framlagt så som att ska skenförsäkra eftersom du inte har råd med helförsäkring. Alltså tror jag att du har afrit ovarsamt fram med sanningen.
Seså, nu är du en snäll pojke och kommenterar mina förslag. Dom var som sagt seriöst framlagda!