Blivande Turboägare...

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Ska köpa min polares turboblade så snart jag har lyckats sälja min hoj... Men ska skruva ihop hans nu igen efter ett litet missöde han hade med en kolv som inte ville vara med längre....:) Ville väl mest tacka för ett kanonbra forum!!! :tummenupp Vet nu var man kan få svar på sina frågor när man hamnar i knipa!! :bow

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Startade upp turbon igår igen efter att ha haft motorn nere i smådelar över hela garaget.... Gick hur fint som helst! Får se om det blir tid och väder så man kan justera in laddtrycket i år eller om man ska behöva vänta till våren... Har nu satt dit en hi/lo-switch med men vet inte vilket läge som är hi och vilket som är lo... Någon som vet? Önskar att det kunde vara vår nu istället för höst!!

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
PTURE skrev:
2558886 Startade upp turbon igår igen efter att ha haft motorn nere i smådelar över hela garaget.... Gick hur fint som helst! Får se om det blir tid och väder så man kan justera in laddtrycket i år eller om man ska behöva vänta till våren... Har nu satt dit en hi/lo-switch med men vet inte vilket läge som är hi och vilket som är lo... Någon som vet? Önskar att det kunde vara vår nu istället för höst!!

Blås i den med munnen...det läge där den "pyser" är HI läget.

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Dainese skrev:
2558936 Berätta gärna lite mer om turbo bladen om du vill:yoparty

Är ett marklundakit med Schwitzer agg. Är inget speciellt som är ändrat... Sitter Barnett lameller med marklundas hårdare fjädrar. Uppdraget avgassystem under baksadeln (hemmapul..) Vet inte hur känsligt det är med mottryck å så på en turbo.. Har hört både det ena å det andra.. :va Har flyttat upp luftfiltret till hålet i mellankåpan. Sitter ju idiotiskt till mitt i sprutet från framhjulet annars! :gnissla Sen är den utrustad med den lilla finessen att nummerplåten är upp och nerfällbar med en servo... Kan vara en rolig pryl..... :D Sen får vi se vilket laddtryck man hamnar på... :näsblod

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Oki..ballt!! Har du inga bilder på bladen att slänga upp? Vad det gäller avgassystem så ska du ha ett med så lite mottryck som möjligt, ger bättre spool up på turbon...alltså den börja ladda tidigare och det kan även ge mer HK och det vill man ju alltid ha...raka rör rockar:yoparty

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Tyvärr har jag inga bilder på den....... Har ingen kamera... Men ska försöka låna en å ta några bilder som jag kan lägga upp här! Får kanske ta å exprimentera lite med avgassystemet till våren! Har ju inte kört hojen ännu så jag får väl se hur den känns innan jag ändrar något!

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
PTURE skrev:
2559076 Tyvärr har jag inga bilder på den....... Har ingen kamera... Men ska försöka låna en å ta några bilder som jag kan lägga upp här! Får kanske ta å exprimentera lite med avgassystemet till våren! Har ju inte kört hojen ännu så jag får väl se hur den känns innan jag ändrar något!

Okej...tycker du ska ha 2,5 system iaf, sen om det är en fighter så är det rätt kaxig att bara ha ett litet rör som sticker ut från turbon...

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Nackdelen med ett lite rör direkt på surran är ju ljudnivån osså måste man ju ta ett hål i kåpan. Visst tappar man några pållar på att dra upp det, men där finns ju så det räcker ändå.... Fast ett litet rör är ju lättare att fixa..bestäm bara hur du vill ha det så gör vi så sen.

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
kamikaze skrev:
2561042 Nackdelen med ett lite rör direkt på surran är ju ljudnivån osså måste man ju ta ett hål i kåpan. Visst tappar man några pållar på att dra upp det, men där finns ju så det räcker ändå.... Fast ett litet rör är ju lättare att fixa..bestäm bara hur du vill ha det så gör vi så sen.

Måste ju köra lite med den först..... Förmodar att jag kommer bli nöjd som det är!! Men kunde vara kul att prova lite olika med..... :) Får se hur det blir till våren!! :yoparty Men det kommer inte att bli ett litet rör direkt från snurran! Tycker ju inte om att såga i kåpan! :D

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Du som inte ville ha turbo för ett tag sedan.

Får se hur länge det dröjer för dig innan du skruvar upp trycket bara "lite" till.

Såg inte dig en enda onsdag i år.
Eller det är får långt att åka ändan till Ingvars ?

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Drkosmos skrev:
2561272 Du som inte ville ha turbo för ett tag sedan.

Får se hur länge det dröjer för dig innan du skruvar upp trycket bara "lite" till.

Såg inte dig en enda onsdag i år.
Eller det är får långt att åka ändan till Ingvars ?

Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... :D
Vet inte hur länge det dröjer innan trycket ökas... Förmodligen inte så länge! :tummenupp
Jag kör helst ensam så man kan köra dit man själv vill!! :arsele :tungan

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
PTURE skrev:
2561325 Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... :D
Vet inte hur länge det dröjer innan trycket ökas... Förmodligen inte så länge! :tummenupp
Jag kör helst ensam så man kan köra dit man själv vill!! :arsele :tungan

Det är bara att erkänna DU ÄR RÄDD FÖR ATT BLI FRÅNÅKT........
Av en hottad moppe

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...