Blivit blåst på bilköp, vad göra?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ligg lite lågt med bötessamlandet, kan ju trots allt vara ett misstag. Säljaren kanske tog en liten semester för pengarna. Vänta ett par veckor till medans du försöker få tag på honom. Lyckad du inte så gå in stenhårt för att skramla ihop P-böter :yoparty

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
FUBAR skrev:
Ligg lite lågt med bötessamlandet, kan ju trots allt vara ett misstag. Säljaren kanske tog en liten semester för pengarna. Vänta ett par veckor till medans du försöker få tag på honom. Lyckad du inte så gå in stenhårt för att skramla ihop P-böter :yoparty

VV: oj vi hade gjort ett fel i registret.... men det är åtgärdat nu och nu står du som ägare.. hmm
Oj ser att det ligger lite böter under "ditt ägande period" men de e ingen fara vi skickar ut dem till din adress igen :3freak
20000kr tror jag det blev :rofl

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
FUBAR skrev:

Hmmm...misstag? Bilen stod på "säljarens" tjej, han ger ett inaktuellt regbevis och skriver sedan över bilen på sig själv. Är det ett misstag har inte den killen (säljaren) så många grå innanför panngloben. :jisses

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Psychobiker skrev:
Försäkringen upphör väl inte bara för att man ställer av, den blir ju bara vilande, eller hur.

Det tror jag inte, brukar inte vara så för mig iaf när jag säljer fordon och ställer av dem då. Möjligtvis om man har ett sådant avtal med f-bolaget.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Sånt här är konstigt, jag har själv råkat ut för liknande grejer.

En gång bytte jag bil med en snubbe som bodde en bit ifrån trollhättan, bilen jag bytte till mig var en gammal skitascona som inte var mycket att hänga i granen. Jag kom knappt hem till göteborg med den och när jag väl fick hem den så bara ställde jag den och skaffade en annan. I vilket fall så fick jag inget ägarbyte när vi bytte men jag kollade upp att bilen stod på killen ifråga. Efter affären ringde jag killen flera gånger och bad om ägarbytet men inget dök upp. Till slut tröttnade jag och plockade ner bilen i molekyler och sålde allt, inkl chassiet.
Så nu äger den snubben en bil som inte finns, förutom i delar lite varstans i sverige. Han får betala registerhållningsavgift varje år helt i onödan. Varför gör man så?

En annan gång sålde jag en bil till några pitbull-uppfödare i Gbg. De kom och tittad epå bilen och köpte den men lämnade kvar sin SAAB 900 på min parkering då de inte kunde ta två bilar. Efter två veckor stod bilen fortfarande kvar och jag ringde dom som skulle hämta den. Två veckor senare behövde jag parkeringen och ringde kommunen som forslade bort bilen till en ganska rejäl summa som ägaren får betala.
Det sjuka är att bilen var full med div. hundprylar, det satt bilstereo i den och den var låst med en larmad rattkrycka så det verkade ju inte som en bil man bara dumpar

Vilka nötter.

I ditt fall vet jag inte vad jag skulle göra. Köra med bilen kanske. Åker du dit kan du ju hävda att du är ägaren och glömt körkortet hemma.
Ladda upp en massa p-böter skulle jag inte göra för det kan slå tillbaka.
Men hör med snuten annars om de kan göra nåt(troligtvis inte då de har viktigare saker för sig, som att pimpla kaffe & kolla på big brother).

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Tänk på en sak. Om killen vill ordna upp detta genom att skriva över bilen på dig så skriv den INTE från det datum du hämtade den utan från det datum du får kontakt med honom igen och ordnar upp det hela. Annnars så får du trafikförsäkringsföreningen på dig om att du har haft bilen oförsäkrad, och det kostar!!!!!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Valen skrev:
Hmmm...misstag? Bilen stod på "säljarens" tjej, han ger ett inaktuellt regbevis och skriver sedan över bilen på sig själv. Är det ett misstag har inte den killen (säljaren) så många grå innanför panngloben. :jisses
Man vet inte, jag bara menar att det är bäst att inte samla massa böter osv ifall det slår tillbaks på en själv. Sen har väl säljaren bevisat att han inte har "många grå" oavsett misstag eller inte.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Kawwa skrev:
Tänk på en sak. Om killen vill ordna upp detta genom att skriva över bilen på dig så skriv den INTE från det datum du hämtade den utan från det datum du får kontakt med honom igen och ordnar upp det hela. Annnars så får du trafikförsäkringsföreningen på dig om att du har haft bilen oförsäkrad, och det kostar!!!!!

Det går ändå inte. Numera kan dom inte bak-datera mer än några dagar på VV.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Skit i bilen. Kräv dina pengar åter. Köp min lillebrors 318 från 84a med Mpaket och alufälgar. Smörar du så får du den säkert för en 8k

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA