Sånt här är konstigt, jag har själv råkat ut för liknande grejer.
En gång bytte jag bil med en snubbe som bodde en bit ifrån trollhättan, bilen jag bytte till mig var en gammal skitascona som inte var mycket att hänga i granen. Jag kom knappt hem till göteborg med den och när jag väl fick hem den så bara ställde jag den och skaffade en annan. I vilket fall så fick jag inget ägarbyte när vi bytte men jag kollade upp att bilen stod på killen ifråga. Efter affären ringde jag killen flera gånger och bad om ägarbytet men inget dök upp. Till slut tröttnade jag och plockade ner bilen i molekyler och sålde allt, inkl chassiet.
Så nu äger den snubben en bil som inte finns, förutom i delar lite varstans i sverige. Han får betala registerhållningsavgift varje år helt i onödan. Varför gör man så?
En annan gång sålde jag en bil till några pitbull-uppfödare i Gbg. De kom och tittad epå bilen och köpte den men lämnade kvar sin SAAB 900 på min parkering då de inte kunde ta två bilar. Efter två veckor stod bilen fortfarande kvar och jag ringde dom som skulle hämta den. Två veckor senare behövde jag parkeringen och ringde kommunen som forslade bort bilen till en ganska rejäl summa som ägaren får betala.
Det sjuka är att bilen var full med div. hundprylar, det satt bilstereo i den och den var låst med en larmad rattkrycka så det verkade ju inte som en bil man bara dumpar
Vilka nötter.
I ditt fall vet jag inte vad jag skulle göra. Köra med bilen kanske. Åker du dit kan du ju hävda att du är ägaren och glömt körkortet hemma.
Ladda upp en massa p-böter skulle jag inte göra för det kan slå tillbaka.
Men hör med snuten annars om de kan göra nåt(troligtvis inte då de har viktigare saker för sig, som att pimpla kaffe & kolla på big brother).