Blocket-människor

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Nu var mitt inlägg ett svar på ett inlägg som var ett svar på ett annat inlägg. Jag trodde att ironin skulle framgå utan multicitat och smajlgubbar.

Jag är alltså en som mailar vid första kontakten. Sen kan de välja att svara mig via mail eller telefon. Oftast handlar det bara om att bestämma tid och plats. Får jag inget svar så är väl objektet sålt.

Folk som säger att seriösa ringer brukar stå och dra sig i hängslena eller sätta tummarna i västen. Sen har dom alltid träskor.

:krama:D:):tungan:yoparty

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Hoj
r1 2003
Nu var mitt inlägg ett svar på ett inlägg som var ett svar på ett annat inlägg. Jag trodde att ironin skulle framgå utan multicitat och smajlgubbar.

Jag är alltså en som mailar vid första kontakten. Sen kan de välja att svara mig via mail eller telefon. Oftast handlar det bara om att bestämma tid och plats. Får jag inget svar så är väl objektet sålt.

Folk som säger att seriösa ringer brukar stå och dra sig i hängslena eller sätta tummarna i västen. Sen har dom alltid träskor.

:krama:D:):tungan:yoparty

Hahahah det sista va kul med träskor

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Han tyckte jag skulle ta bilen och köra upp till Haparanda (ingen större grej egentligen) och leverera dom åt han nästa dag

17,4 mil enkel resa

)Du kan ju vara i Ryssland eller vars fan som helst vid det laget och jag får ju inga pengar då, eller hur?"

Det är som att läsa något från ett annat land, märks att Sverige är långt och stort när Ryssland tas upp som exempel på land man kan köra till och gömma sig. :näsblod
Här nere hade man antagligen sagt Tyskland eller Spanien.
17 mil hade jag inte kört om jag inte blev betald för det. :3freak

Snowman89

Guest
Min senaste upplevelse som köpare:
Jag såg en ev vettig projektbil på blocket och i annonsen står det "endast kontakt via sms pga oregelbundna arbetstider".
Säljaren har inte angett något nummer så det går enbart att maila.
Mailar säljaren och får svar direkt att bilen står lätt krockad och han därför ska ordna bilder efter jobbet och skicka.
Det var nu över en vecka sen, nog för att man kan jobba långa dagar men...
Bilen finns kvar på blocket än och ja, jag har försökt påminna personen..
Borde det inte ligga i säljarens intresse att bli av med den?

Som säljare:
Det här händer tyvärr alltför ofta..
Ev intressenter hör av sig via mail/sms och frågar om saken/delarna finns kvar och efter ev skavanker.
Varpå man svarar att de finns kvar och att det är i bra skick/utan ev skavanker, sen hör man inte ett ljud..
Hade personerna hoppats på att grejerna var trasiga eller ev sålda?? :crash

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
17,4 mil enkel resa

Det är som att läsa något från ett annat land, märks att Sverige är långt och stort när Ryssland tas upp som exempel på land man kan köra till och gömma sig. :näsblod
Här nere hade man antagligen sagt Tyskland eller Spanien.
17 mil hade jag inte kört om jag inte blev betald för det. :3freak

Pendlar man dryga 6 mil till jobbet varje dag enkel väg så blir man lätt van.

Haparanda till nånstans i Ryssland är inte mycket längre än för mig till Haparanda heller. :D

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Att dölja reg nummer känns mer som ett krav nu för tiden. Efter att jag la ut min gamla bil på blocket haft några intressanta standard köpare. Så skulle jag till jobbet en dag och på tomten står en snubbe och inspekterar min bil :va :glömdet.
Jag ifrågasatta vad han gjorde och vem han var trodde de var en spekulant som sagt att ville komma senare i veckan o tagit fel på dagen. Men de var de inte!
Kille svara att han bara slagit på regnr och tänkte att han hade vägarna förbi (bor inte bredvid e4an) och lika gärna kunde kolla på bilen:huvet:gnissla:rofl jäkligt skumt när folk tar sig friheter på din tomt.

Upplevde en annorlunda situation när jag köpte ny hoj i somras säljaren var högst ointresserad av att sälja och när jag väl fått igenom ägarbyte och han fått alldeles för mycket pengar fick jag nästan bända bort han från hojen:D
I efterhand har jag funderat om han var en av de som blivit tvingad av frugan att sälja och lagt ut hojen med överpris i hopp om att ingen vill köpa. Och så kommer en idiot som mig o betalar endå:hihi:yoparty

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Som säljare:
Det här händer tyvärr alltför ofta..
Ev intressenter hör av sig via mail/sms och frågar om saken/delarna finns kvar och efter ev skavanker.
Varpå man svarar att de finns kvar och att det är i bra skick/utan ev skavanker, sen hör man inte ett ljud..
Hade personerna hoppats på att grejerna var trasiga eller ev sålda?? :crash
Jag letade efter en bil nyligen och eftersom en del kretiner har kvar annonser på osålda grejer skickade jag några mail till individer som saknar telefon för att höra om objekten finns kvar.
Tydligen tycker de att det är OK att inte svara på mail inom rimlig tid utan väntar ett halvt dygn så när de väl bemödat sig med att engagera sig i försäljningen har jag köpt nåt annat. Inte sjutton svarar jag då att de får behålla sitt skrot. Det borde de begripa när de saknar intresse av att sälja.:smasha

Snowman89

Guest
Jag letade efter en bil nyligen och eftersom en del kretiner har kvar annonser på osålda grejer skickade jag några mail till individer som saknar telefon för att höra om objekten finns kvar.
Tydligen tycker de att det är OK att inte svara på mail inom rimlig tid utan väntar ett halvt dygn så när de väl bemödat sig med att engagera sig i försäljningen har jag köpt nåt annat. Inte sjutton svarar jag då att de får behålla sitt skrot. Det borde de begripa när de saknar intresse av att sälja.:smasha
I mitt fall har jag svarat inom 1timme, dessutom har jag även mobilnummer ute.
Personer som är i behov av snabba svar men inte klarar av att lyfta en telefon och ringa, kommer nog inte klara av att åka och slutföra en affär heller.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag tänkte köpa en telefon på Blocket i veckan, frågade om den fanns kvar.
Efter två dagar får jag följande svar: "jag skickar endast mot postförskott"

Frågade om jag kunde hämta den istället, det var ju rätt nära geografiskt.

Det gick två dagar till, sen fick jag: "hälften nu och hälften när den levererats"

Svarade: jag förstår inte, är du full?

Inget svar, konstigt :3freak

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag tänkte köpa en telefon på Blocket i veckan, frågade om den fanns kvar.
Efter två dagar får jag följande svar: "jag skickar endast mot postförskott"
Frågade om jag kunde hämta den istället, det var ju rätt nära geografiskt.
Det gick två dagar till, sen fick jag: "hälften nu och hälften när den levererats"
Svarade: jag förstår inte, är du full?
Inget svar, konstigt :3freak
Inte konstigt. Han hade ingen telefon att sälja.
Råkat ut för samma upplägg för par tre år sen. Nära geografiskt (2mil).
- Hämta?
- Nej jag skickar bara mot postförskott.

Säljaren visade sig vara en "kändis hos Lagen" och hade 40-50 försök till blåsning i bakfickan när hen åkte dit..

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Hoj
r1 2003
Inte konstigt. Han hade ingen telefon att sälja.
Råkat ut för samma upplägg för par tre år sen. Nära geografiskt (2mil).
- Hämta?
- Nej jag skickar bara mot postförskott.

Säljaren visade sig vara en "kändis hos Lagen" och hade 40-50 försök till blåsning i bakfickan när hen åkte dit..

Varför kan inte dessa människor hitta ett hederligt jobb som många andra. Hur kan man sova om natten förstår inte

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fick lite udda bud på bilen...10 000 Euro och fyra flaskor vin. Nästa bud var 111111 kr från en annan person.
Å vilken njutning detta är.:crash

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Åkte 15 mil enkel resa för att titta på en gammal Merca som enligt säljaren var i kanonfint skick och bara att tuta och köra, när jag kom till platsen så visst såg den fin ut för sin ålder men bilen var parkerad kloss i husväggen så att sidospegeln nästan tog i.
Detta hade säljaren givetvis planerat men hur han räknat ut att jag inte skulle se att den var krockad från främre blinkers hela vägen till bakre blinkers vet jag inte.
Nåja när jag ändå var där så tänkta jag kolla in i den fast jag redan konstaterat att bilen var skräp....förarsätet var inlindat med någon slags tyg och hela stolen var sönder (Kommer inte ihåg om passagerarsidan såg ut likadan)
Jag tittade då på säljaren och sa
-Du sa ju att bilen var i fint skick men vad fan den här är ju krockad och är ju bara skräp!
-"Ja egentligen är karossen skit men motorn går jävligt bra så hittar du en schysst kaross har du en jävligt bra bil"
........Han var en tatuerad härjad bikertyp så jag sa inget utan satte mig bara i bilen och åkte iväg.

En annan gång hade vi dotterns kanin som bortskänkes på en facebooksida, en kvinna var väldigt intresserad och verkade som ett bra hem med massor av frågor och flera dagars meddelande fram och åter innan hon till slut bestämde sig för att ta emot kaninen.....det var då hon kläckte ut att vi skulle köra hem den till henne i Skellefteå vilket är 40 mil tur och retur för en djävla bortskänkeskanin med tillhörande bur. :mad:
från och med den dagen så skjuter vi kaninerna vi inte längre vill ha.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Är det inte bättre att planera lite annorlunda så ni inte stär där med fler kaniner än ni vill ha?

Glaserad kanin med tärnad potatis och cashew-nötter
Detta behövs för 4 personer:
En styckad kanin
4-6 stora potatisar
2 chalottenlökar
150g tärnad bacon eller rökt fläsk
50g cashew-nötter
2 matskedar marmelad eller sylt
Smör
Olivolja
1 kvist timjan
1 kvist rosmarin
Salt och peppar

http://stjarnhov-kanin.se/Produkter/recept.html

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Glaserad kanin med tärnad potatis och cashew-nötter
Detta behövs för 4 personer:
En styckad kanin
4-6 stora potatisar
2 chalottenlökar
150g tärnad bacon eller rökt fläsk
50g cashew-nötter
2 matskedar marmelad eller sylt
Smör
Olivolja
1 kvist timjan
1 kvist rosmarin
Salt och peppar

http://stjarnhov-kanin.se/Produkter/recept.html

Som son till en månskensbonde har jag slaktat alldeles för många kaniner, men det är väldigt gott!

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Är det inte bättre att planera lite annorlunda så ni inte stär där med fler kaniner än ni vill ha?
Ja det är dumt gjort av oss att inte beräkna att kaniner blir äldre så att vi måste ta bort dom eller att döttrarna tappar intresse med åren så att vi successivt trappar ner antalet. (Har idag inga kaniner kvar men har behållit båda döttrarna)

Som son till en månskensbonde har jag slaktat alldeles för många kaniner, men det är väldigt gott!
Hade gärna ätit men resten av familjen ville inte ha egna djur på tallriken.

Last edited:

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Ja det är dumt gjort av oss att inte beräkna att kaniner blir äldre så att vi måste ta bort dom eller att döttrarna tappar intresse med åren så att vi successivt trappar ner antalet. (Har idag inga kaniner kvar men har behållit båda döttrarna)
Fast det var ju inte alls så du skrev att ni måste ta bort dem för att de blir äldre.
Det var ju för att ni inte ville ha dem och det lät som det hände frekvent.

Om kaninerna är för gamla är det väl inte aktuellt att skänka bort dem heller...

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...