Blocketannonser

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ska jag ha elhiss så vill jag bara ha det på förardörren, dom som åker med ska ge fan i rutorna. :mad:

När fan öppnar man rutorna på en bil med AC ändå?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ska jag ha elhiss så vill jag bara ha det på förardörren, dom som åker med ska ge fan i rutorna. :mad:

När fan öppnar man rutorna på en bil med AC ändå?

Efter en rejäl frukost på heinz bönor, stekt ägg och bacon t.ex.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Efter en rejäl frukost på heinz bönor, stekt ägg och bacon t.ex.

Eller kaffe, om man är så'n.

För ett antal år sedan var jag uppe med några polare i kåken i Härjedalen med målet på att filma lite trevlig offpist. Vi drog i oss frullen, satte oss i bilen och åkte iväg.

Lagom till att vi ska köra in i Funäsdalen släppte en av polarna, vars mage tydligen inte pallade just kaffe (man kan fråga sig varför han drog i sig det ändå, men han är uppenbarligen en egoistisk jävel), ut en ohelig gas ur röven som skulle få Max von Sydow att ringa efter en ung präst. Det var inte tal om att det började rinna i ögonen, det började fanimej ringa i öronen.

Minen på byborna när de såg framför sig en BMW med fönstren nere trots -30 ute komma körandes, fyra snowboardåkare med snöglasen på inuti den, tre förvisso halvt på väg ut genom genom de öppna fönstren, var tämligen obetalbar.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Eller kaffe, om man är så'n.

För ett antal år sedan var jag uppe med några polare i kåken i Härjedalen med målet på att filma lite trevlig offpist. Vi drog i oss frullen, satte oss i bilen och åkte iväg.

Lagom till att vi ska köra in i Funäsdalen släppte en av polarna, vars mage tydligen inte pallade just kaffe (man kan fråga sig varför han drog i sig det ändå, men han är uppenbarligen en egoistisk jävel), ut en ohelig gas ur röven som skulle få Max von Sydow att ringa efter en ung präst. Det var inte tal om att det började rinna i ögonen, det började fanimej ringa i öronen.

Minen på byborna när de såg framför sig en BMW med fönstren nere trots -30 ute komma körandes, fyra snowboardåkare med snöglasen på inuti den, tre förvisso halvt på väg ut genom genom de öppna fönstren, var tämligen obetalbar.

Jag var med om en liknande händelse, samma årstid mm, dock gick säkringen till elhissarna med alla rutor nere...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ådi A6, grenobleblåmetallick, backpegel, tuta, stjärtvärme, asymetrisk ratt, lampor i taket, radioantenn, back, kompositkofångare, ADHD, PMS, öppningsbara dörrar i 4 lägen.

Förttitusen! :mad

och elstart!!1

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag var med om en liknande händelse, samma årstid mm, dock gick säkringen till elhissarna med alla rutor nere...

Min jobbarkompis köpte nyss en gammal bil.

På väg hem provade han elhissarna, samtliga rutor ner först, härligt korsdrag, men upp orkade inte rutorna.

Han var ensammen så han kunde inte hjälpa till för hand att dra upp rutorna och det spöregnade.

Nu är dom uppsmorda och fungerar med knapp nöd.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"Fullutrustad" verkar vara ett väldigt vitt begrepp. Dessutom är det i princip omöjligt att fullutrusta en modern bil; vissa tillval kan inte väljas ihop med andra.

"Enda exet i Sverige" är en skön pitch också.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Är det ingen som varit inne hos exvis en Ådihandlare och kollat utrustningslistan på nybilarna. Ser ju ut exakt så där med rumpvärme, styrservo etc.. Inte särdeles anmärkningsvärt att kunderna sen apar efter när de säljer beg. Handlarna har satt trenden.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Audi A8 3,7 Quattro Full,Utr 20" Bose-System
Mätarställning: 9300 mil
Färg: ljusblåmetalick
Karosseri: Sedan
Info: Automatisk växellåda, Bose-System 4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antispinn, C-lås, CD-stereo 6cd vxl, Bose system Höj o sänkbar chassi Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, 20" LM-fälgar med nästan helt nya Dunlop däck 275/35/20", Mobiltelefon inbyggd, Mugghållare, Multifunktionsratt, Navigator (GPS) med TV, Servostyrning, El uppvärmd ratt Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Stolvärme fram, Kurvljus Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Parkdistanskontrol fram o bak

Håller med om att annonser som den ovan är totalt värdelösa. De viktiga utrustningsdetaljerna försvinner i myllret av strunt. Jag visste inte att det gick att få en Audi A8 utan servostyrning, centrallås, stolsvärme, mugghållare osv...

Undrar om den har bosesystem? Bara undrar.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

"Fullutrustad" verkar vara ett väldigt vitt begrepp. Dessutom är det i princip omöjligt att fullutrusta en modern bil; vissa tillval kan inte väljas ihop med andra.

"Enda exet i Sverige" är en skön pitch också.

Google translate:

Elstart = måste startas med hjälp av kablar från grannens pickup eller ett mindre kärnkraftverk.
Fullutrustad = utrustningslistan fylldes i under kraftig berusning, vilket förklarar de femtioelva kopphållarna, kylen i handskfacket och lådan med Koskenkorva i baksätet.
Enda exet i Sverige = biljäveln är så ful att den enda flickvän ägaren någonsin haft nu lämnat honom för gott.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
ABS måste vara tidernas sämsta förkortning. Anti Brake System.
Aja, jag förstår vad de vill ha sagt, men ett anti broms system borde väll snarare accelerera bilen? :va

Det brukar översättas till Anti-lock braking system och inte Anti-brake system, men förkortningen kommer från tyskan, Antiblockiersystem, där den är mer logisk :mattias

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
ABS måste vara tidernas sämsta förkortning. Anti Brake System.
Aja, jag förstår vad de vill ha sagt, men ett anti broms system borde väll snarare accelerera bilen? :va

Antiblockiersystem på tyska som det hette när Bosch lanserade det förkortas mycket väl till ABS! Ersätt brake block(ing) på engelska och förkortningen blir rätt så mycket vettigare. ABS är alltså förkortningen av tyska Antiblockiersystem och inte särskilt mycket annat.

Not sent from an I-thing...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kompisen köpte just en A5 SB för över 400k utan elspeglar...

Finns det?! Förresten, vad menas med elspeglar? Är det att de manövreras med små motorer (styrs med joystick) eller uppvärmningen av dem? Kanske både och... Nå, det är ett måste i alla fall på en premiumbil - om det sedan saknas på en "fullutrustad" japs eller korean, det må vara hänt.

Kul när annonserna tar upp saker som inte ens finns. Jag bytte in min gamla A3 på firma i Uppsala när jag köpte nyare och större. Ett par dagar senare fanns den till salu i Huddinge hos en annan firma och det stod bl.a.: "...C-Lås, Fjärrstyrt C-Lås, Larm, Färddator, CD-stereo, Kamrem bytt 10000mil seriver..."

Den hade varken larm, färddator (bara yttertemp o klocka) eller fjärrstyrt lås. Stereon hade de tydligen passat på att byta, för det som satt monterat var en med inbyggd DVD- och mediaspelare (billig kinesisk, som var lite si och så i hanteringen).

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring