Bluffannons eller bara dålig uppfostran

Status
Ej öppen för fler svar.

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
fritiof nilsson piraten.

Jag har inte bett att hela världen ska hålla med mig, men ja tror att många uppskattar en annons där man slipper ifrågasätta säljaren. Lägg upp riktiga bilder från början så behöver man inte be om det.

För att i slutändan som du säger, så måste säljaren ändå ta nya bilder av hojen om man ber honom skicka via mejl.

Sist jag kollade så var det här ett FORUM där man fick vädra sina tankar. Fritof Nilsson Piraten.

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Signaturen P-G här på forumet tycker inte att vi ska hjälpas åt att hålla Blocket fritt från bedragare. Så måste man väl tolka att signaturen satte minus på mitt inlägg?

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Så vanligt att vissa inte orkar ta en bild på egna objektet, så bekväma nisse snor en bild på nätet.
Hittade min bil på nätet förra året och säljaren hade inte ens orkat ta bort mitt regnummer.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag har inte bett att hela världen ska hålla med mig, men ja tror att många uppskattar en annons där man slipper ifrågasätta säljaren. Lägg upp riktiga bilder från början så behöver man inte be om det.

För att i slutändan som du säger, så måste säljaren ändå ta nya bilder av hojen om man ber honom skicka via mejl.

Sist jag kollade så var det här ett FORUM där man fick vädra sina tankar. Fritof Nisson Piraten.

jag har alltid rätt. du ska hålla med mig.

och det är nilsson, inte nisson.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Varför vill man ö h t sätta in en bild på någon annans hoj och inte sin egen?

Jag kan se två möjligheter:

1. Man vill lura någon att den är finare än den är.
Finns det verkligen någon här som tycker att detta är bra?

2. Man har ingen bild men vill ändå visa hur denna modellen ser ut.
Det går ju så lätt att lösa genom att skriva att man inte har någon bild men skickar med en länk till en bild på en likadan hoj.
Att knycka en bild tycker inte jag är OK vare sig mot den som äger bilden eller mot eventuell köpare.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har du kollat om din står i garaget? Det kanske är hans hoj nu mer... :gnissla

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
Idag har jag lärt mig några nya saker.

Folk från hovsjö kan inte fotografera.
För det är enda stället i Sverige man inte är tillräckligt funtad för att hålla en kamera och trycka på en knapp. Minst av allt med dagens automatiska inställningar på kamerorna.

Man får inte använda bilder på en exakt likadan hoj för då kan din vara skrotad. Folk ser ju direkt att det inte är just din specifika hoj på bilden.

Man har inte råd att äga en R6 -07 när man bor i Hovsjö.
Att man inte röker, inte festar, inte äger en bil och bor i en sketen 1:a för 1500kr i Månaden har inget med saken att göra.

Glöm inte att du blir automatiskt rånad för att du vistas där.
Vore ju dumt och skriva att man bor i Danderyd och råna någon där för att sen åka hem till hovsjö med pengarna. Då måste man ju betala en resekostnad oxå.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Detta blev gratis reklam för södertäljekillen:D, och detta av någons bitterhet.

1-0 till södertäljekillen:D:D:D

Om man hållt på med en bild och redigerat och gjort annat skit som jag inte förstår mig på så förstår jag bitterheten. dock undrar jag vart copy.... ser ingen på bilden

@nna

Let´s go
Gick med
6 Dec 2009
Hoj
ooo
Därför det är så viktigt att poängtera, "det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet",.... klart, ska man har en "privatbild" i annons på blocket så ska det vara en bild på det riktiga objektet, det förutsätter man som köpare... annars kan man ju som köpare bara googla modellen och få massor av random bilder:) Oh, nej man får inte sno andras bilder utan att fråga...spciellt inte om de är snygga:), helt klart ett i-lands problem, tur vi får ha de ifred i alla fall..

• Gilla
Reaktioner: tcg

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hans "fritext" stämmer inte med infoblocket under, kopierat från en annan annons. En miljonprojektsluffare som inom 48 timmar får tre pers att lägga handpenning.

Woltarn

Wanted
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Kawasaki
Helt klart att man tar en egen bild!!!
Annars "lånar" man ju en bild och skriver att det är samma modell men inte ens egen...

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Hans "fritext" stämmer inte med infoblocket under, kopierat från en annan annons. En miljonprojektsluffare som inom 48 timmar får tre pers att lägga handpenning.

miljonprojektsluffare? nu tog du i lite för mkt...

Kan du länka till annonsen han kopierat texten ifrån?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha

Om detta är sannolikt kanske vi skulle tipsa blocket.se

Men det upptäcks många bluffannonser på sporthoj, så jag undrar hur vanligt det är att råna folk på handpenning?

Sak samma, stämmer inte skiten borde ju någon meddela blocket.se?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad