Bluffbolag igen?

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
31 för -01an är inte orimligt, gav 30 för en -00 i höstas på en bilfirma som tagit den i inbyte , åkte dit och kollade , öhlins styrdämpare, brembobromsar och massa fint .. så gjorde ett klipp !

men den säljaren verkar klart suspekt :gnissla

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
31 för -01an är inte orimligt, gav 30 för en -00 i höstas på en bilfirma som tagit den i inbyte , åkte dit och kollade , öhlins styrdämpare, brembobromsar och massa fint .. så gjorde ett klipp !

men den säljaren verkar klart suspekt :gnissla

hehe ja då har du gjort ett klipp :) kan bara säga grattis.jag skulle aldrig äns fantisera om o sälja min -00 under 40000kr.

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
På alla annonser han har på blocket så är bakgrunden aldrig densamma.

Åk dit å gör upp direkt utan handpening. Vill han absolut ha handpening så är det nog bluff å båg

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
De e väll bara å åka dit å köpa om man e intresserad??????

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag fattar inte heller problemet... åk dit å kolla läget. förmodligen "är trycket högt men vill du ha den kan du sätta in en handpenning på mitt konto". är så fallet är det bara att tacka för samtalet och lägga på.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
för alla som undrar...så var vi några som åkte dit igår söndag för att kolla in hojarna.

en vanlig bostadsadress & inte en firma, provade ringa massor av ggr, när jag väl kom fram & han svarade, så kom han med undanflykter, att ena hojen redan såldes tidigt på morgonen, fast att annonsen inte kom ut på blocket förrän kl 11,07

när jag sedan ville kolla på en annan, som han påstod sig ha (en ducce 748) så var han i stan & käkade & ville att jag skulle ringa senare

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
för alla som undrar...så var vi några som åkte dit igår söndag för att kolla in hojarna.

en vanlig bostadsadress & inte en firma, provade ringa massor av ggr, när jag väl kom fram & han svarade, så kom han med undanflykter, att ena hojen redan såldes tidigt på morgonen, fast att annonsen inte kom ut på blocket förrän kl 11,07

när jag sedan ville kolla på en annan, som han påstod sig ha (en ducce 748) så var han i stan & käkade & ville att jag skulle ringa senare

Ja, då kan vi ju se det hela som bekräftat och avslutat:)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Den andra bilden, där han bara förstorat en del av den första i typ Paint är ju helt klockren. Det formligen skriker "alla vet att det är fejk iallafall, så varför anstränga sig?".

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Han säljer en Skoda Octavia -99 för 48000 kr också. Kan inte vara annat än bluff... :)

???:confused: e det billigt?
min far var på en bilfirma idag och frågade på inbyte av en av hans bilar.. en Ford Mondeo -01 utag. -02 ca 8000 mil.. super fint skickt, bra utrustning.. han får 35000:- för den..

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
min far var på en bilfirma idag och frågade på inbyte av en av hans bilar.. en Ford Mondeo -01 utag. -02 ca 8000 mil.. super fint skickt, bra utrustning.. han får 35000:- för den..

Hehe, jag menade att det var sjukt dyrt. :) Man blir misstänksam...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Titta på blocket och avgör själv om det inte är ett ganska rimligt inbytespris. Andrahandsvärdet på några år gamla Fordar är riktigt uselt.

Gällande handlaren tråden handlar om så tror jag att där är väldigt mycket bluff över det hela. Han har säkert några bilar och hojar men de två nyare R1:eek:rna som avhandlats här igår och idag, de finns säkert inte.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006

ehh ja känns lite som case closed... ringde du tillbaks sen eller?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
ehh ja känns lite som case closed... ringde du tillbaks sen eller?

om du skulle sälja en hoj, jag har kört till stan du bor i, ringer upp dig & du ber mig återkomma 4 timmar senare

tror du att jag hade stannat kvar i stan eller kört hem/ köpt en annan hoj någon annan stans ?

som blacktriple sa när vi stod där ute "hade det varit jag, så hade jag sagt... ska bara äta upp, kommer om 20-30 minuter.. ta en kaffe någonstans, så ses vi strax"

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
om du skulle sälja en hoj, jag har kört till stan du bor i, ringer upp dig & du ber mig återkomma 4 timmar senare

tror du att jag hade stannat kvar i stan eller kört hem/ köpt en annan hoj någon annan stans ?

Nej precis, jag tänker precis samma sak. Tänkte bara att det kunde varit intressant och höra hans andra ursäkt, om du hade ringt tillbaks som han sa...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Verkar som att blocket har tagit bort alla hans annonser

hittar varken snöskotrarna, bilarna, skyliften eller hans motorcyklar som han annonserat ut

Helt klart en stor fet bluff

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...