Bluffbolag igen?

Borge

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
ingen ännu
för alla som undrar...så var vi några som åkte dit igår söndag för att kolla in hojarna.

en vanlig bostadsadress & inte en firma, provade ringa massor av ggr, när jag väl kom fram & han svarade, så kom han med undanflykter, att ena hojen redan såldes tidigt på morgonen, fast att annonsen inte kom ut på blocket förrän kl 11,07

när jag sedan ville kolla på en annan, som han påstod sig ha (en ducce 748) så var han i stan & käkade & ville att jag skulle ringa senare

Jag är en av offren, men bor alldeles för långt för att inte boka in min resa dit. Bor 115mil därifrån. Jag köpte två stycken snöskotrar av honom och la in en handpenning på 16000, känner mig givetvis väldigt dum så här på efterhand. Men du var alltså där? Hur såg det ut och fanns det någon som var där inne? Såg det ut som om någon hade varit där något? Tänkte om man kunde få tag på killen för att han svarar inte på sina andra nummer längre!! Vill ha mina pengar! VÄLDIGT tacksam för hjälp!!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Allt tjat om skenförsäkringar och köra i jeans bleknar onekligen. Att denna kille och andra med samma agenda fortfarande kan gå, stå och punga mc-åkare på stålar är en gåta.

Alltså, att folk blir lurade är inte konstigt. Men att inget händer med snubben är märkligt.

Polisen gör ju inget, det är väl de flesta ganska på det klara med antar jag...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag är en av offren, men bor alldeles för långt för att inte boka in min resa dit. Bor 115mil därifrån. Jag köpte två stycken snöskotrar av honom och la in en handpenning på 16000, känner mig givetvis väldigt dum så här på efterhand. Men du var alltså där? Hur såg det ut och fanns det någon som var där inne? Såg det ut som om någon hade varit där något? Tänkte om man kunde få tag på killen för att han svarar inte på sina andra nummer längre!! Vill ha mina pengar! VÄLDIGT tacksam för hjälp!!

Fakk, vad trist för dig. Sura pengar att bli lurad på.

Som sagt, jag var en av de som var där i söndags eftermiddag. Området är ett helt vanligt hyreshusområde med två eller trevåningshus. Buskar, sandlådor och lekredskap mellan husen. De typen av bostadsområde där man bor när man har sin första lägenhet eller när man nyligen flyttat till Sverige.

Vi var inne i det trapphuset vi trodde det var, 76B och letade bland namnen där. Där stod inget om någon Larsen. Tyvärr visade det sig i efterhand att det var 76A så ett nytt besök kanske kan löna sig för att se om det finns några spår av honom.

Du har polisanmält honom va?
Han bör inte vara omöjlig att få tag på.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
det som jag tycker är häftigast av allt är att det fortfarande finns folk (puckon) som lägger handpenning på något som dom bara sett på bild och ej fått några garantier för att objektet ens finns och dessutom till ett sjukt lågt pris.
som jag sagt så många gånger förrut och som är citat från discoverys "syna bluffen" program---- if it seems too good to be true, it probably is.. GLÖM EJ DET.

tror detta är 5 eller 6 tråden jag läser om dessa bluffmakare här på SH och då har jag varit medlem i drygt ett halvår bara.
hur kan ni fortfarande gå på dessa sakerna???

lägga handpenning på något ni ej sett är ett absolut NEJ, har du provkört/känt/klämt på objektet så kan man göra det, KANSKE. är det en seriös handlare så håller han objektet åt dig även utan handpenning, särskillt till det priset, då han vet att även om DU skulle backa ur och ej köpa mc´n så får han den såld.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
det som jag tycker är häftigast av allt är att det fortfarande finns folk (puckon) som lägger handpenning på något som dom bara sett på bild och ej fått några garantier för att objektet ens finns och dessutom till ett sjukt lågt pris.
som jag sagt så många gånger förrut och som är citat från discoverys "syna bluffen" program---- if it seems too good to be true, it probably is.. GLÖM EJ DET.

Såja, lugna ner dig lite nu. En av medlemmarna här har precis blivit lurad på 16.000 och du beskriver honom som "pucko". Det finns ett pucko i den här historien och det är killen som inte hade något att sälja men ändå tog betalt.

Oasett hur vanligt det är och hur många som blivit blåsta på senare tid är det bedrägeri. Jag hoppas verkligen att han torskar och att handpengingar kommer tillbaka till sina rätta ägare.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Såja, lugna ner dig lite nu. En av medlemmarna här har precis blivit lurad på 16.000 och du beskriver honom som "pucko". Det finns ett pucko i den här historien och det är killen som inte hade något att sälja men ändå tog betalt.

Oasett hur vanligt det är och hur många som blivit blåsta på senare tid är det bedrägeri. Jag hoppas verkligen att han torskar och att handpengingar kommer tillbaka till sina rätta ägare.

håller med, det var dumt skrivet av mig och om jag förolämpat någon eller kränkt någon så ber jag om ursäkt, men fattar fortfarande inte hur man kan gå på dessa sakerna när det helt enkelt är FÖR billigt.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Bittert att lära sig den hårda vägen

Såg att du var nyreggad.
Mikaels bilförmedling hade ungefär samma upplägg.

Polisanmäl illa kvickt ifall du inte har gjort det innan.

håller med, det var dumt skrivet av mig och om jag förolämpat någon eller kränkt någon så ber jag om ursäkt, men fattar fortfarande inte hur man kan gå på dessa sakerna när det helt enkelt är FÖR billigt.

Leka farbror duktig hjälper föga!
Prisfaktorn är flitigt använd för att få bedrägerier att fungera. Ditt uttalande gör bara att fler inte vill komma fram med sin historia som kan ev. hjälpa andra.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Bittert att lära sig den hårda vägen

Såg att du var nyreggad.
Mikaels bilförmedling hade ungefär samma upplägg.

Polisanmäl illa kvickt ifall du inte har gjort det innan.

Leka farbror duktig hjälper föga!
Prisfaktorn är flitigt använd för att få bedrägerier att fungera. Ditt uttalande gör bara att fler inte vill komma fram med sin historia som kan ev. hjälpa andra.

må så vara, men tycker ändå att man borde fatta att något är fel/mysko när det är FÖR billigt. som det heter, snålheten bedrar visheten.
men kan hålla med om att det ej hjälper ågon att sitta här och skylla på folk för att vara som dom är när dom ser något billigt. men å andra sidan så verkar det ej heller som att dessa trådarna gör någon nytta ändå oavsett vad folk säger i dom för att man ska lära sig undvika bluffmakare, så istället för att tycka synd om dom som blir lurade, så sitter jag här totalt utan medlidande för dom då det liksom är uppenbart att det är bluff. som jag sagt innan IF IT SEEMS TOO GOOD TO BE TRUE- IT PROBABLY IS- översatt till svenska- är det för bra för att vara sant så är det troligen ej sant.

man kan starta hur många sådana här trådar som hellst i ämnet. folk kommer ändå bli lurade då dom är så snåla så dom är blinda och ej fattar att det ej kan vara så billigt om det ej är bluff eller stulet.

ger det 2 månader till. garanterat att det kommer en likadan tråd till då med en/flera som blivit lurade och ett flertal stycken som sitter och tycker synd om dom.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 070-6992172 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 073-6990771 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 042-343815 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 070-2389731 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 073-8297182 Finn Erling Larsen

Han har ett par telefonnummer den här snubben. :)

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
må så vara, men tycker ändå att man borde fatta att något är fel/mysko när det är FÖR billigt. som det heter, snålheten bedrar visheten.
men kan hålla med om att det ej hjälper ågon att sitta här och skylla på folk för att vara som dom är när dom ser något billigt. men å andra sidan så verkar det ej heller som att dessa trådarna gör någon nytta ändå oavsett vad folk säger i dom för att man ska lära sig undvika bluffmakare, så istället för att tycka synd om dom som blir lurade, så sitter jag här totalt utan medlidande för dom då det liksom är uppenbart att det är bluff. som jag sagt innan IF IT SEEMS TOO GOOD TO BE TRUE- IT PROBABLY IS- översatt till svenska- är det för bra för att vara sant så är det troligen ej sant.

man kan starta hur många sådana här trådar som hellst i ämnet. folk kommer ändå bli lurade då dom är så snåla så dom är blinda och ej fattar att det ej kan vara så billigt om det ej är bluff eller stulet.

ger det 2 månader till. garanterat att det kommer en likadan tråd till då med en/flera som blivit lurade och ett flertal stycken som sitter och tycker synd om dom.

Tja, alla är inte utrustade med sådant oehört intellekt och stort förstånd som ni är innehavare av . Därför fungerar ju bedrägerierna.

Dock, genom varningar i SH t ex så uppmärksammas det mer och färre bli lurade.

Har ej dykt upp någon SH-medlem ännu, förutom en nyreggad, som har lagt handpenning.

Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 070-6992172 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 073-6990771 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 042-343815 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 070-2389731 Finn Erling Larsen
Långarödsvägen 76 A 26334 HÖGANÄS 073-8297182 Finn Erling Larsen

Han har ett par telefonnummer den här snubben. :)

Frågan är då, är Långarödsvägen 76 A alkiskvart för målvakter?

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Är det NÅGON som har sparat en hel blocket annons på sin dator, som denna oseriösa säljare har haft ute ?

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Kan de vara dags att bilda en klubb typ SH-MC Sweden som söker upp dylika spellevinker som luras ? De finns ett antal övertalningsmetoder att få tillbaka vad man blivit av med... (hypoteiska tankegångar)

Frågan e hur lång tid det tar för lagens långa arms byråkratiska kvarnar att mala innan man eventuellt får rätt, och då iaf inte får ett öre för att luringen inte har nå tillgångar.

Jusstja, de finns ju dom luringarna som påstår sig vilja köpa en bil eller hoj å vill hämta fordonet med att bara lämna en handpenning, men dom vill ha ägarbytespappirena påskrivna å inskickade. Resten av köpesumman lovar dom att sätt in på ens konto senare av olika suspekta anledningar. Där kan tyvärr en del sitta med skägget i brevlådan om de går med på detta...

Last edited:

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Namnet på hans firma känns ju nästan som ett försök att vara fyndig... Larsen Bluff och Båg.

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Är det NÅGON som har sparat en hel blocket annons på sin dator, som denna oseriösa säljare har haft ute ?

Nej tyvärr men jag anmälde R1-annonsen till blockets abuse-avdelning.
Slår vad om att han satt i sin lgh och tryckte när du kom fram, trots att han sa att han inte var hemma...

Han har fortfarande en del annonser ute på bytbil, den rackaren.

http://www.bytbil.com/bilar/handlare/j9x4gnvp

För jäkligt att han kan fortsätta och att någon (några?) redan blivit lurade! Hade det varit jag hade jag nog med hjälp av goda vänner åkt dit och "pratat" med honom...
Han bor ju i en helt vanlig lgh nära Höganäs centrum...

Last edited:

Borge

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
ingen ännu
Fakk, vad trist för dig. Sura pengar att bli lurad på.

Som sagt, jag var en av de som var där i söndags eftermiddag. Området är ett helt vanligt hyreshusområde med två eller trevåningshus. Buskar, sandlådor och lekredskap mellan husen. De typen av bostadsområde där man bor när man har sin första lägenhet eller när man nyligen flyttat till Sverige.

Vi var inne i det trapphuset vi trodde det var, 76B och letade bland namnen där. Där stod inget om någon Larsen. Tyvärr visade det sig i efterhand att det var 76A så ett nytt besök kanske kan löna sig för att se om det finns några spår av honom.

Du har polisanmält honom va?
Han bör inte vara omöjlig att få tag på.

Hej igen!
Ja, polisanmäld är han! Och har dessutom ringt banken och försökt spärra kontot, men förgäves. har också skrivit in till blocket.se

Åk gärna dit igen!

Wonderwizard, ja jag har två stycken hela annonser sparade, vill du ha dem? Kan dem vara till någon hjälp?

Med vänlig hälsning,
Borge

Last edited:

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
none
Bor själv i Höganäs och har hört mig för med folk jag känner i området om denna person. Ingen har hört talas om honom eller hans firma.

Som det redan har nämnts i tråden så är den adressen till ett mindre attraktivt bostadsområde där det ibland kan vara lite stökigt...

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag kan tyvärr inte tycka synd om dom som har lagt handpenning då man ifrångått en enkel regel (för sin egen del); Kontant, postväxel eller banköverföring till samma bank på plats. Samt att när man ringer och pratar med personen i fråga får man en magkänsla. En magkänsla som oftast stämmer. Dock tycker jag att det är modigt av dom som öppet berättar om sitt misstag och förhoppningsvis kan minimera risken att någon annan begår samma misstag.

Hoppas att det löser sig för dom drabbade den här gången också, även om det är föga troligt.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Om det verkligen är denne Herr Larsen som är den som blåser folk har han inte gjort sig speciellt svår att spåra. Efter ett par minuters internettande har jag hans personnummer och adress.

Fast, det kanske bara är en alkismålvakt, vad vet jag?

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Jag har svårt att tro!! att någon verkligen bor på denna adress, som har med dessa annonser att göra.
Borde vara ihjälslagen sen länge.
Men ni som betalat in sök på konto nr det är nog närmare sanningen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring