Bluffkille på blocket som kränger r1:or?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Alltså, kom igen nu killar! (För det är väl bara svenska killar som är såpass naiva?) ÄR NI HELT DUMMA I HUVUDET!?

Detta är en väldigt bra livsregel, som alltid stämmer: OM ETT AFFÄRSUPPLÄGG VERKAR FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT - SÅ ÄR DET INTE SANT. Det finns nämligen ingen på denna jord som ger bort ett betydande ekonomiskt värde gratis. Lär er det killar.

Det går bra att lura andra folkslag också. Särskilt Japaner är godtrogna. Sen att de vanligaste invandrargrupperna vi har i Sverige blåser varandra på löpande band visar ju också....nåt.

Din livsregel upphör att gälla vid sk stulet gods, då betydande värden kan inhandlas till låga priset, om det faktum att godset är stulet minskar värdet för dig är det bara din egen värdering.

Obelix

IM A BIG FAT DYNAMO
Gick med
14 May 2005
Hoj
950SM
Förmodligen samma person som jag råkat samtala med ett par gånger per telefon. Tycker mig känna igen namn och ort..Allafall, då har han utgett sig för företagare och velat köpa för att sälja vidare direkt till Sundsvall. Bara det att han även vill betala först när han fått sina pengar..han förklarade att det naturligtvis var helt riskfritt eftersom vi skulle skriva ett köpekontrakt.
Ångrar än idag att jag bara lagt på och inte sagt visst..kom och hämta bilen, bara för att skita i att dyka upp sen. Han kunde gått få åka de 30 milen..

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Fantastiskt att det finns såna djävla moralkärringar som skall tala om hur det verkligen är!?..lagen hit lagen dit! Är man karl för sin hatt o är normalt funtad skall killen som blåser folk ha ett sånt djävla kok stryk så han står å dör.
Ni som moralpredikar....OM jag går fram till era hojar o pissar på dem....ringer ni polisen o ber dem komma o tala mig till rätta? eller läser ni lagen för mig medans jag skakar av!? Nä skulle inte tro det...Killen ska ha spö, så är det.

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
1 kap. Om brott och brottspåföljder

2 § En gärning skall, om inte annat är särskilt föreskrivet, anses som brott endast då den begås uppsåtligen.
Har gärningen begåtts under självförvållat rus eller var gärningsmannen på annat vis genom eget vållande tillfälligt från sina sinnens bruk, skall detta inte föranleda att gärningen inte anses som brott. Lag (1994:458).

Kanske blandade ihop ärtor och morötter, men här är den i alla fall. Det som jag vill peka på är UPPSÅT, detta skall bevisas. Ännu är det INTE bevisat hur mycket vi än vill det.

Tyvärr.

Och, så länge uppsåt inte är bevisat så ÄR det falsk tillvitelse :huvet

Ärtor och morötter? Försök med glass och ketchup! Hur skulle en handling som att lägga ut en annons på en hoj som inte finns och ta emot handpenning ifrån flera människor som vill ha samma hoj inte vara uppsåtligt?? Detta har inget med rus att göra, man kan heller inte utföra den här handlingen av oaktsamhet. Oj, jag råkade skriva en annons på en hoj som inte finns och lura massa folk på handpenningar?

Och givetvis om detta polisanmäls så kommer man att undersöka saken. Dock kan ärendet hamna i balansen eftersom jag råkar veta att mölndalspolisen har en del att göra och det är underbemannat just där. Sen om någon i stockholm anmäler det hela så undersöks givetvis saken där. Vad jag försöker säga är att det är svårare än vad folk tror att spana på folk som man misstänker lägga ut stöldgods på nätet och som svindlar till sig pengar. Innan man har något konkret att gå på så är det bara att vänta. Inte bara att sparka in dörren hos någon tjomme bara för att man vet att en kille som känner någon på sporthoj.com också har lagt femton tusen osv osv osv. Det tar tid! Sen förstår jag givetvs frustrationen hos dom som är utsatta. Och visst kan man känna uppgivenhet.

Tack för mig...

Mr Buell

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Buell M2-98/R1 -07 Race
Säg till din kompis att höra av sig till polisen dom har span pe denna liga dom har tydligen sitt säte i Väcksjö gå och gör en anmälan hos er lokala polis....
Jag ska kolla med min polare i morgon hur det har gått med affären!
Jag tror tyvärr inte han är inne här på forumet och läser detta faktiskt!
I hans fall så sa killen som säljer R1orna att hojen skulle besiktigas på måndag nästa vecka, eftersom det strulat till sig denna vecka så dom skulle höras då först!
Vad det gäller vedergällning så har jag fått kontakt med lite folk runt Mölndal och Göteborg som mer än gärna åker till denna person och driver in pengarna!
Varför inte polaren som blivit lurade gör detta själv beror nog mest på att vi har över 70 mil ner dit till Mölndal! Och killarna där nere har några kilometer till skojaren!:mad:

Per

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Bluffkillen igång igen?

Är det ingen som har sett annonsen om en rsv mille från 07 för 38000:- i nyaste bike? (sidan 91).

Om man tittar närmare på bilden så ser det ut som bilden är tagen från samma gata som r1´an som var uppe förut ..

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Är det ingen som har sett annonsen om en rsv mille från 07 för 38000:- i nyaste bike? (sidan 91).

Jo jag såg det men jag tänkte direkt att det måste vara nåt fel. För bra för att vara sant.. Tryckfelsnisse kanske har varit i farten? :va

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Tja....
Snackade med gubbfan i onsdags å frågade hur fan det stod till. Helt klart att han inte hade nån hoj. Men han körde på å sa att allt va som det skulle, att han skulle besikta på fredagen å jag kunde komma å hämta hojjen idag. Så jag sa åt honom att skicka bilder på den till mig i helgen.
Som väntat kom det inga bilder å sen har jag inte fått tag i aset.

Så ligger det till

Sorry mannen!! :pannkyss

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Fantastiskt att det finns såna djävla moralkärringar som skall tala om hur det verkligen är!?..lagen hit lagen dit! Är man karl för sin hatt o är normalt funtad skall killen som blåser folk ha ett sånt djävla kok stryk så han står å dör.
Ni som moralpredikar....OM jag går fram till era hojar o pissar på dem....ringer ni polisen o ber dem komma o tala mig till rätta? eller läser ni lagen för mig medans jag skakar av!? Nä skulle inte tro det...Killen ska ha spö, så är det.

:tummenupp

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Säg till din kompis att höra av sig till polisen dom har span pe denna liga dom har tydligen sitt säte i Väcksjö gå och gör en anmälan hos er lokala polis....

Hej!

Polaren min följer denna tråd nu med intresse!

Han håller humöret upp och hoppas på det bästa ännu så länge!:gnissla
Jag har dock inte pratat med honom idag!

Fortsättning följer.................

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Ärtor och morötter? Försök med glass och ketchup! Hur skulle en handling som att lägga ut en annons på en hoj som inte finns och ta emot handpenning ifrån flera människor som vill ha samma hoj inte vara uppsåtligt?? Detta har inget med rus att göra, man kan heller inte utföra den här handlingen av oaktsamhet. Oj, jag råkade skriva en annons på en hoj som inte finns och lura massa folk på handpenningar?

Och givetvis om detta polisanmäls så kommer man att undersöka saken. Dock kan ärendet hamna i balansen eftersom jag råkar veta att mölndalspolisen har en del att göra och det är underbemannat just där. Sen om någon i stockholm anmäler det hela så undersöks givetvis saken där. Vad jag försöker säga är att det är svårare än vad folk tror att spana på folk som man misstänker lägga ut stöldgods på nätet och som svindlar till sig pengar. Innan man har något konkret att gå på så är det bara att vänta. Inte bara att sparka in dörren hos någon tjomme bara för att man vet att en kille som känner någon på sporthoj.com också har lagt femton tusen osv osv osv. Det tar tid! Sen förstår jag givetvs frustrationen hos dom som är utsatta. Och visst kan man känna uppgivenhet.

Tack för mig...

Öööö :va

SÅ här ÄR det. Folk har satt in pengar på någons konto. Det finns inga bevis för att dessa pengarna enligt muntligt avtal skulle vara handpening på en motorcykel. Folk har satt in pengar av ren välvilja (det är i alla fall vad vår kära Niklas borde hävda om han inte är helt sönderknarkad), telefonsamtalen går att logga, men dem kommer av att någon bekant till Niklas har satt in en "födelsedagsannons" på Blocket i Niklas namn och med Niklas telefon nummer.

Här har vi alltså Niklas avsaknad av UPPSÅT. Pengarna behöver han inte betala tillbaka eftersom han aldrig har lovat något i utbyte av dessa.

Vad händer då om man anmäler Niklas?
Jo, först och främst så anmäler Niklas anmälaren för falsk tillvitelse (vilket han kommer att vinna i en rättegång baserat på ovanstående), dessutom så är det olagligt att ge sig på honom båda fysiskt och psykiskt i framtiden, då detta skulle rubriceras som övergrepp i rättsak.

Win, win för Niklas.

Jag är absolut ingen paragraf nisse och som någon föregående talare nämnde om att pissa på någons hoj. Jag kan bara säga att den som värdesätter sitt liv lika mycket som jag värdesätter mina ägodelar gör bäst i att hålla fingrarna borta.

I detta fallet som tråden berör så hade jag utan tvekan åkt hem till Niklas och tagit ett allvarligt snack med honom. Dock hade jag INTE gjort detta om jag hade polisanmält honom (baserat på ovanstående).

Bli gärna upprörda, men släng ingen skit på mig. Jag försöker bara på ett nyanserat sätt upplysa om eventuella risker med att anmäla bluffsnubben.

Och allt det här jävla snacket om att Ni hit och Ni dit som är så tuffa, eller så otuffa eller vad fan som helst. Lägg ner det... Riktigt jävla omoget...

Är det någon som vill MIG något så skicka ett PM :tummenupp

PS. hoppas verkligen att det löser sig för alla som är inblandade i denna härvan, med lite tur så är Niklas en nerknarkad idiot som gjort +40st misstag på vägen och lätt att sätta dit DS.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Den var på 500:- för två år sen... :va

ok kan vara så att de höjjt avgiften för min far försöker få ut pengar från en nedknarkad Sigenare som lura honom på pengar i början på 80talet.. farsan tycker de är skit med den höga avgiften de tar trotts de inte lyckats få in nå deg.

Fråga, vad har du för nationalitet?

/Fredde

tror han är Finländare om jag minns rätt från någon reg. skyllts diskuntion där han tyckte att vi skulle ta oss i kragen å säga ifrån vi svenskar. om jag minns rätt vill säga.

Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
SÅ här ÄR det. Folk har satt in pengar på någons konto. Det finns inga bevis för att dessa pengarna enligt muntligt avtal skulle vara handpening på en motorcykel. Folk har satt in pengar av ren välvilja (det är i alla fall vad vår kära Niklas borde hävda om han inte är helt sönderknarkad),
<klipp>
Här har vi alltså Niklas avsaknad av UPPSÅT. Pengarna behöver han inte betala tillbaka eftersom han aldrig har lovat något i utbyte av dessa.
Bevis är inte alltid ett krav för fällande dom, vittnesmål kan ofta räcka rätt långt - i synnerhet om vittnesuppgifterna kommer från ett stort antal sinsemellan oberoende målsägare med likartade händelseförlopp.
dessutom så är det olagligt att ge sig på honom båda fysiskt och psykiskt i framtiden, då detta skulle rubriceras som övergrepp i rättsak.
Under vilka omständigheter skulle det då vara lagligt att "ge sig på honom" fysiskt?:rolleyes:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Öööö :va

SÅ här ÄR det.
... mycket text

Jupp, visst är det så! Dvs. det du skriver är hur det fungerar/KAN fungera. Men SAMTIDIGT innebär ditt inlägg också att du "göder" denna till mig namnlike personen kallad "Niklas" med ett upplägg som han kanske självmant inte hade kommit på. Han behöver inte vara en människa med mindre intelligens än dig/mig för att INTE komma på detta själv, det räcker med bristande erfarenhet. Men genom att läsa ditt inlägg så...vipps vet han hur han KAN göra = No Good my friend!

Vi får väl helt enkelt hoppas att han inte ser/hittar ditt inlägg...eller någon av hans kompisar heller för den delen! ELLER ännu bättre hoppas på att killen ÄR seriös men bara lite disträ eller vad som helst. Dvs. att de som satt in pengar antingen får dem tillbaks eller det räknas av på köpeskillingen! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM