Bmw F 800s

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
:confused: suttit o räknat lite och kommer antag´ligen inte att ha råd att ha kvar hojjen om det blir ökad trafikförsäkring
så jag har börjat kolla på hojjar som kan vara roliga trots billig premie och har kollat lite på BMW, för jag vill ha hoj, klarar mig inte utan
isåfall blir det nog en F 800S
tänkte höra lite åsikter kring denna? någon som kört den? tankar?
finns det några andra lite mer sportiga hojjar som kan tänkas få fortsatt låga premier även efter eventuell höjjning?:confused:
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
här kommer en bild med,
har ändå 85 Hk o 86Kw
 

Bifogat

  • F800S.jpg
    F800S.jpg
    114.2 KB · Visningar: 103

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har kört 800S:en. Trevlig hoj faktiskt, men den är antingen lite för liten för mig (jag är 193) eller så är jag helt enkelt inte van vid körställningen.

Jag har för mig att den hade remdrift som skräver mycket mindre underhåll än kedja. Well, 800:an känns gedigen rakt igenom och dessutom ser den bra ut, åtminstone i mina ögon.

Billig försäkring som sagt. Den kostar dig MAX 3320.- hel/hel. Det där är en av anledningarna till att jag kör BMW.
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
Cervantes skrev:
2509876 Varför inte motard?? :tummenupp

faktiskt lite sugen, hur pass är det att försäkra en motard, där problemet ligger... kan nog få ihop en liten klumpsumma men har svårt för försäkring för ja e student o har inte särskitl hög månadsinkomst trots ja jobbar extra som en jävla idiot
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
a_xc skrev:
2510417 faktiskt lite sugen, hur pass är det att försäkra en motard, där problemet ligger... kan nog få ihop en liten klumpsumma men har svårt för försäkring för ja e student o har inte särskitl hög månadsinkomst trots ja jobbar extra som en jävla idiot

sjukt billigt!! betalar nu mera min försäkring en gång om året :D Har inte haft lappen såå länge och bor i sthlm betalar 4k/år helförsäkring :yoparty
 

JK79

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
på tredje
Hoj
Grå faran! F800S
Ojoj

Precis hemkommen efter att provkört F800S i några kilometer, ojoj kan bli dyrt det här :rolleyes:

Skulle lätt kunna rekommendera denna lilla maskin, så mjukt och smidigt den gick utan att kännas allt för tam.....fast då jämför jag ju med min 650.....:tomten
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
JK79 skrev:
2513621 Precis hemkommen efter att provkört F800S i några kilometer, ojoj kan bli dyrt det här :rolleyes:

Skulle lätt kunna rekommendera denna lilla maskin, så mjukt och smidigt den gick utan att kännas allt för tam.....fast då jämför jag ju med min 650.....:tomten



mmm, ska ta en funderare över vintern, men blivit lite sugen på en supermotard med, men måste iaf testa... mend u vet inte hur den är för en längre person 190cm?
 

Fist Woman

Guest
Har kört F800 S på ringen och det är en trevlig motorcykel, jovisst, men den är trots allt lite klen. Register och effekt påminner mycket om en luftkyld Ducati 900 (eller för all del en TRX).
R1200S är pärlan i BMW sortimentet tycker jag. Vridet är underbart samtidigt som den klipper till vid rödmarkeringen som ingen boxer gjort förut.

F800S är en instegsmodell, inget som jag rekommenderar till erfarna sporthojsförare.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag provkörde den på Barkarby flygfält. Jämfört med Triumpfs sporthoj på drygt 600 cc som jag hade kört precis innan var den klen i motorn och inte lika lättsvängd. Gillade den ändå, jämfört med störra hojar var den rolig att köra på den lilla slingan de hade på flyfältet. Man satt inte lika framåtlutad som på 600an.
 

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hedesunda - Gävle
Hoj
KTM 525 EXC
Jag hade en BMW F800S i sommras, billig och riktigt kul.
Han som köpte den av mig är också nöjd....
Låter grymt härligt nu när Remus helsystem m kofiberburk kom på.

Att jag bytte är nog mest för att jag är lite extremare än vad BMW'n lät mig vara.

Men den duger helt klart att åka på!
 

Intrepid_

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800S
Jag kör F800s och kan inget annat än rekommendera den. Den har bra effekt för den som inte kräver det värsta, bra sittställning för att vara sport (kör lätt 20mils turer utan att bli trött, varken i rumpan eller överkroppen) , remdrift är ett plus då den i stort sett är underhållsfri, låg försäkring, låg bränsleförbrukning etc etc..

Någon nämnde att den inte skulle vara bekväm för längre personer? Jag är 194cm och sitter som en kung på den, så det är nog rätt personligt.

Jag måste också nämna att många som provkört den har gjort det med helt nya maskiner (dvs ej inkörda). Jag har märkt en markant förändring efter jag passerat 150 mil på mätaren .. den blir betydligt bättre i stadstrafik (kändes rätt ryckig under inkörningen) växellådan blir betydligt bättre (klonkar mindre) samt att den känns allmänt piggare.

- Intrepid
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
Intrepid_ skrev:
2520544 Jag kör F800s och kan inget annat än rekommendera den. Den har bra effekt för den som inte kräver det värsta, bra sittställning för att vara sport (kör lätt 20mils turer utan att bli trött, varken i rumpan eller överkroppen) , remdrift är ett plus då den i stort sett är underhållsfri, låg försäkring, låg bränsleförbrukning etc etc..

Någon nämnde att den inte skulle vara bekväm för längre personer? Jag är 194cm och sitter som en kung på den, så det är nog rätt personligt.

Jag måste också nämna att många som provkört den har gjort det med helt nya maskiner (dvs ej inkörda). Jag har märkt en markant förändring efter jag passerat 150 mil på mätaren .. den blir betydligt bättre i stadstrafik (kändes rätt ryckig under inkörningen) växellådan blir betydligt bättre (klonkar mindre) samt att den känns allmänt piggare.

- Intrepid


mmm låter bra! riktigt sugen på o testa en sån till våren!
men också sugen på en motard nu när jag, får dock se vad som blir roligast ller mest användbarast nu till våren...
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
a_xc skrev:
2509854 :confused: suttit o räknat lite och kommer antag´ligen inte att ha råd att ha kvar hojjen om det blir ökad trafikförsäkring
så jag har börjat kolla på hojjar som kan vara roliga trots billig premie och har kollat lite på BMW, för jag vill ha hoj, klarar mig inte utan
isåfall blir det nog en F 800S
tänkte höra lite åsikter kring denna? någon som kört den? tankar?
finns det några andra lite mer sportiga hojjar som kan tänkas få fortsatt låga premier även efter eventuell höjjning?:confused:
Jag tycker att hojen verkar väldigt bra för priset!!
Alltför många är kåta på effekt och glömmer körbarhet..

Min egen hoj ser svag ut på "pappret" men jag lovar att många blir riktigt svettiga på kurvig 70/90 väg..
 
Last edited:

Intrepid_

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800S
a_xc skrev:
2526884 mmm låter bra! riktigt sugen på o testa en sån till våren!
men också sugen på en motard nu när jag, får dock se vad som blir roligast ller mest användbarast nu till våren...


Det är bara o åka ut till förenade bil och prova när det blir säsong igen (även om jag fortfarande inte riktigt gett upp denna) :tummenupp

wannagofast skrev:
2526914 Jag tycker att hojen verkar väldigt bra för priset!!
Alltför många är kåta på effekt och glömmer körbarhet..

Min egen hoj ser svag ut på "pappret" men jag lovar att många blir riktigt svettiga på kurvig 70/90 väg..

MT-01'an kan skulle man kunna köpa bara för utseendets skull, grymt snygg
lät fräckt med Akrapovich också när jag hamnade brevid en sån i somras :tummenupp
 
Last edited:

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
F800 är en kanonhoj om man som jag körde F650CS innan - dryga 30HK och 30Nm extra på samma vikt + en extra växel - jag var riktigt nära att klippa till i somras MEN sedan körde jag R1200S!

Det blev en sån istället - mest pga att utseendet samt ATT den har ketchup-effekt ;-)

Försäkring ca 4600 hel/hel i Malmö!!
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
a_xc skrev:
2526884 mmm låter bra! riktigt sugen på o testa en sån till våren!
men också sugen på en motard nu när jag, får dock se vad som blir roligast ller mest användbarast nu till våren...


Jag har provkört F800S vid några tillfällen och F800ST vid några tillfällen med.. Det var när jag höll på att leta hoj. Fastnade för F800ST, får den i april 2007.
Båda var väldigt smidiga och sköna o köra samt att kraften finns där om man gasar på. Sen har jag läst på en hel del om dem och att motorn och växellådan blir mjukare/bättre efter 100-150 mil är ju bara positivt då den var skön redan från början.
Lycka till med hoj-köpet!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top