BMW HP2 Motard

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
SkyNard skrev:
Aldrig i mitt liv skulle jag vilja ha en sån cykel! det var det fulaste jag sett och motorn! OMG vad tänkte dom när dom hängde på den? Vad händer om man vurpar då? Ne tackar vet jag Husaberg,ktm och highland! :yoparty
Du kör en Virago 125, det känns inte som att du har mandat att uttala dig i detta ämne.

HP2:an är en av de coolaste hojarna som kommit ut på marknaden de senaste åren, men som jag skrivit flera gånger så är den till för att användas, inte för att tittas på vid korvmojen. Är man en feminim pojk-flicka som som vill ha en söt och vacker hoj så är nog en rosa CBR600 bättre lämpad. Vill man ha en hysteriskt brutal stor-enduro så är HP2:an the shit. Sen kan man ju fråga sig vad man skall ha motardhjul på den för, men det är ju en annan femma.

Här kommer en bildjämförelse för SkyNard:

Först, SkyNards otroligt fräcka Virago:
11601_1.jpg

Sen, den otroligt fula och äckliga HP2:an:
salto.jpg

Ja, man ser ju tydligt vilken hoj som är ball och vilken som inte är det. :3freak

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
sgtpepper skrev:
Du kör en Virago 125, det känns inte som att du har mandat att uttala dig i detta ämne.

HP2:an är en av de coolaste hojarna som kommit ut på marknaden de senaste åren, men som jag skrivit flera gånger så är den till för att användas, inte för att tittas på vid korvmojen. Är man en feminim pojk-flicka som som vill ha en söt och vacker hoj så är nog en rosa CBR600 bättre lämpad. Vill man ha en hysteriskt brutal stor-enduro så är HP2:an the shit. Sen kan man ju fråga sig vad man skall ha motardhjul på den för, men det är ju en annan femma.

Här kommer en bildjämförelse för SkyNard:

Först, SkyNards otroligt fräcka Virago:

Sen, den otroligt fula och äckliga HP2:an:
Ja, man ser ju tydligt vilken hoj som är ball och vilken som inte är det. :3freak

HAha, som du knäcker honom . :D

Jag tyckte den hojen såg ball ut, mycket snyggare än de andra BMWhojarna. Det största pluset med att köpa en sån BMW måste väl vara kvalitén också, tror inte det är för inte som andrahandsvärdet är lika högt som en ny typ. De som köper en BMW brukar ju tydligen behålla dom.

För att ingen ska tro att jag är ngn "gubbe" nu så tillägger jag att Honda is the shit. Nu behöver ni inte mobba mig. :D :rolleyes:

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Den ser klart brutal ut som motard HP2'an, undrar vad en sådan kommer att kosta om dom börjar sälja den? HP2 är ju inte precis billig med 165000kr i grundpris.

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
...

Vilken motard? ser bara en stor HD-motor och en gammal cykellampa på ett korpulent missfoster... :brinnerup

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Gottis skrev:
tycker den va cool jag lekta lite med konceptet på min Dakar jag hade och piskade grus med 2003

mrn sen vet ifan om KTM:s jätte motard skulle va bättre

schysst hoj :tummenupp

Å andra sidan hade du inte ett pansarskott uttstickandes på båda sidorna....:hihi

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Nice hoj. Säkert riktigt trevlig att köra. Boxer är i sanning inte vackert men på en grussprutare är det något jag skulle kunna leva med. Lär ändå inte bli någon pga bmw:s överpriser. Vilken värld lever tyskarna i egentligen? "-Javoll! Vi bygger en mc som är likvärdig i prestanda men fulare OCH dyrare än konkurenterna. Det blir nog lyckat!" :kocko

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
David Lundin skrev:
Nice hoj. Säkert riktigt trevlig att köra. Boxer är i sanning inte vackert men på en grussprutare är det något jag skulle kunna leva med. Lär ändå inte bli någon pga bmw:s överpriser. Vilken värld lever tyskarna i egentligen? "-Javoll! Vi bygger en mc som är likvärdig i prestanda men fulare OCH dyrare än konkurenterna. Det blir nog lyckat!" :kocko
Det är kö på att köpa HP2:eek:r, Svenska BMW får inte in ens i närheten av tillräckligt med hojar för att täcka efterfrågan, så vad snackar du om egentligen tomte?

För sjuttiofemhundraelvte gången så fokuserade inte BMW på fjuniga tonårskillar med 125:eek:r när de konstruerade HP2:an.

Fist Woman

Guest
Orginal-HP:an får mig att vakna genomsvettig med neddreglad huvudkudde, BMW, gör inte så här mot mig..
Jag vill ha en..
Varför åker jag inte och köper en?

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fist Woman skrev:
Orginal-HP:an får mig att vakna genomsvettig med neddreglad huvudkudde, BMW, gör inte så här mot mig..
Jag vill ha en..
Varför åker jag inte och köper en?
För att, som jag skrev ovan, det inte finns några HP2:eek:r till salu hos BMW just för tillfället och att de flesta 06:eek:r redan är uppbokade :).

Jag skulle göra vad som helst för en HP2:a, kontraktsmord på små BMW-hatande 125-ägare t.ex, kanske kan jag göra en deal med Svenska BMW?

Gottis skrev:
tycker den va cool jag lekta lite med konceptet på min Dakar jag hade och piskade grus med 2003
Liten bild, tur att den inte fuckar upp bredden i tråden.

OBS! Ovanstående text är skriven på tvärtom-språket.

Dr.Bike

Guest
Har lånat grannens GS vid olika tillfällen, och alltid slagists av hur LÄTTKÖRD den är.
Då ska man ha klart för sig att den är en äldre maskin, som har 1100cc. 1150 sades vara WAAAY bättre i motorn. Svårt att tro, men det hade med lättare kolvar, bättre balans osv tt göra, alltså inte för att den hade fler hästar. Ja några till fick den väl?
Den efterföljande GS:en bantades ju T R E T T I O, jag repeterar: 3 - 0 trea nolla kilo!
Hur smidig skulle inte DEN kännas?

Sen kom HP2...

Så ni ungtuppar som ratar BMW: Väx upp! Läs annars tråden där det beskrivs hur motosvagare bmw kör ifrån olika sporthojar från japan och italien på t.ex nürburgring. Allt är inte pappershästar.

Nä som sagt: låg tyngdpunkt och bra vrid rular.
Telelevern på grannens GS upplevde jag som något av det bästa jag varit med om.
Fick så erbjudande att köra en RS (sporthojen med boxer) i somras men tackade nej, för det hade nog slutat med ett köp... vilket INTE var aktuellt.

Fulsnygga? kan vi enas om at BMW´s hojar är det?
Personligen tycker jag de har en funktionalistisk bruks-charm, där de humorlösa tyskarna designat ALLT med funktion i tanken. Faktiskt lite som Italienarna, fast där måste sakerna vara vackra oxå och designas med hjärtat.
BMW har en slags kompromisslös hängivenhet för funktion som jag som teknikfreak kan falla pladask för.

Deutsche kraftwerksbrutal kontra La bella belissima!

Last edited:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Dr.Bike skrev:
Har lånat grannens GS vid olika tillfällen, och alltid slagists av hur LÄTTKÖRD den är.
Då ska man ha klart för sig att den är en äldre maskin, som har 1100cc. 1150 sades vara WAAAY bättre i motorn. Svårt att tro, men det hade med lättare kolvar, bättre balans osv tt göra, alltså inte för att den hade fler hästar. Ja några till fick den väl?
Den efterföljande GS:en bantades ju T R E T T I O, jag repeterar: 3 - 0 trea nolla kilo!
Hur smidig skulle inte DEN kännas?

Sen kom HP2...

Så ni ungtuppar som ratar BMW: Väx upp! Läs annars tråden där det beskrivs hur motosvagare bmw kör ifrån olika sporthojar från japan och italien på t.ex nürburgring. Allt är inte pappershästar.

Nä som sagt: låg tyngdpunkt och bra vrid rular.
Telelevern på grannens GS upplevde jag som något av det bästa jag varit med om.
Fick så erbjudande att köra en RS (sporthojen med boxer) i somras men tackade nej, för det hade nog slutat med ett köp... vilket INTE var aktuellt.

Fulsnygga? kan vi enas om at BMW´s hojar är det?
Personligen tycker jag de har en funktionalistisk bruks-charm, där de humorlösa tyskarna designat ALLT med funktion i tanken. Faktiskt lite som Italienarna, fast där måste sakerna vara vackra oxå och designas med hjärtat.
BMW har en slags kompromisslös hängivenhet för funktion som jag som teknikfreak kan falla pladask för.

Deutsche kraftwerksbrutal kontra La bella belissima!

Bra beskrivning av av Bayerische Motor(rad) Werke's maskiner. Har du möjligtvis länken till tråden du nämde?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha