Dags för en uppdatering, i lördas blev det en del pillande med sadel och styre, har en del kvar att göra men hojjen har fått sig en rejäl transformation utseende mässigt ändå tycker jag. Kanske inte direkt är en caferacer jag håller på att bygga då sadeln är väldigt scrambler aktig och resten kommer följa det stuket, har dock ett cafe racer styre så vet inte riktigt vart jag är på väg men det blir säkert bra.
Använder google bilderna man får när man söker på BMW K100 Scrambler som inspiration.
Så här såg det ut idag när jag och polarn fortsatte på projektet
Kapning på G
Behöver ha något att fästa dessa rackare på, blev o svetsa på lite stabil plåt
Sådär, tanken är sen att jag ska skaffa blinkers som går in i rören, skall bli intressant att se hur jag löser kabeldragningen då
Sadeln sitter som ett smäck, inte ens hulken kan rubba på det nu, skönt att ha en ren och tom vänster sida också, fortfarande i jakt på någon som kan fixxa rören åt mig.
En sista bild på styret och mätarna
Såja, då va clipons på, tack Mr.Tom för dem! Fick inte på alla kontroller dock, måste slipa lite på insidan, de vill inte riktigt på än, handlar om någon mm
En bild från baksidan bara för skojjs skul
Vet inte riktigt vad jag ska börja på efter att jag fått på "kontrollerna" men det kommer väl av sig själv, vet dock att jag måste slipa och spraya om ramen efter svetsningen som har gjorts nu.