BMW R 1100 GS årsmodell 1994

NMNESD444

Medlem
Gick med
15 Aug 2023
Hoj
---
Vart står dina hojar?

Jag är lite inne på batteri, separat bränsle försörjning för att se om det går runt i allafall. Börja där så kanske vi kan hjälpa till.
Nja har varken tid eller lust att lägga på det. Jag ser helst att hojarna är borta redan i går. Så det blir nog att sätta ut på Tradera med ett reservationspris på 13.000 samt lägga upp på Marketplace för 14.000 som föreslogs i tråden.

De finns i Södra delen av Stockholms län.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Går det att avbryta pågående auktioner på Tradera? Nej Tradera har bara använts en gång tidigare för att sälja. Blocket har använts flera ggr men endast för objekt värda mindre än 1000 kr.
Är du i Ekonomisk Nöd?...Sätt ut Hojen på Blocket!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Vill man ha bra betalt på Tradera kör man startpris 1kr utan reservationspris!

Folk blir sinnessvaga av det. Jag har fått MER betalt för begagnat än vad motsvarande kostar nytt.

En gång under de 13 år jag varit där har jag fått för lite bud och sålt för billigt. Men det är återvunnet med råge på andra auktioner jag haft ute.

Välj slutdatum och sluttid med omsorg (kvällstid, gärna efter lön). Eftersom man numera kan betala med avbetalning på Tradera så kan folk skuldsätta sig för minsta lilla = bra för dig som säljare. Väldigt sällan problem med betalning, och folk är villiga att buda ännu mer.

Fordon kan såklart vara lite besvärligare, men jag har köpt en Mercedes 230CE på Tradera. Brukar lösa sig.

Släng in Notrightriders TET-trosfuktare så kommer nog folk att buda på.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vill man ha bra betalt på Tradera kör man startpris 1kr utan reservationspris!

Folk blir sinnessvaga av det. Jag har fått MER betalt för begagnat än vad motsvarande kostar nytt.

En gång under de 13 år jag varit där har jag fått för lite bud och sålt för billigt. Men det är återvunnet med råge på andra auktioner jag haft ute.

Välj slutdatum och sluttid med omsorg (kvällstid, gärna efter lön). Eftersom man numera kan betala med avbetalning på Tradera så kan folk skuldsätta sig för minsta lilla = bra för dig som säljare. Väldigt sällan problem med betalning, och folk är villiga att buda ännu mer.

Fordon kan såklart vara lite besvärligare, men jag har köpt en Mercedes 230CE på Tradera. Brukar lösa sig.

Släng in Notrightriders TET-trosfuktare så kommer nog folk att buda på.
Hur man säger att man saknar moral utan att säga att man saknar moral... ;)
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Hade jag inte haft en AQ115, en CBR929RR och en finsk båt från före man gick på månen som vinterprojekt så hade jag tagit alla fyra för 14'.

Tycker verkligen inte den ser speciellt illa ut av bilderna att döma.

Men lycka till i allafall. Berätta gärna hur det gick sen.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Nu över telefon pratades det precis med en annan granne till min pappas dödsbo och han kunde tänka sig köpa alla för 10.000 mest för att hjälpa mig att bli av med dem. Han var förresten där och tittade på hojarna häromdagen. På söndag hade han en bekant som ville komma och ta en titt på dem.

Men som sagt om den läggs upp på Tradera i 12 dagar först så kan jag ju se vad det vinnande budet där blir. Dock kan ju hända att det slutar på lägre än vad jag fått hitintills och då är jag tvingad att sälja till vinnaren på Tradera.
Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Ta erbjudandet på 10' för alla, bli av med hojarna och slipp störande köpare som hör av sig i efterhand och vill klaga på småsaker i förhoppningen om att få tillbaka några hundralappar på köpeskillingen, om de överhuvudtaget dyker upp och hämtar hojen från första början.
14000 är ett teoretiskt värde, 10000 i riktiga pengar är mer värt. Se de (potentiella) 4000 kronorna som priset du (eventuellt) får betala för att slippa strul.
Att försöka krama ut varenda liten krona ur en försäljning när inte pengar verkar vara ett egentligt problem är bara dumsnålt.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Ta erbjudandet på 10' för alla, bli av med hojarna och slipp störande köpare som hör av sig i efterhand och vill klaga på småsaker i förhoppningen om att få tillbaka några hundralappar på köpeskillingen, om de överhuvudtaget dyker upp och hämtar hojen från första början.
14000 är ett teoretiskt värde, 10000 i riktiga pengar är mer värt. Se de (potentiella) 4000 kronorna som priset du (eventuellt) får betala för att slippa strul.
Att försöka krama ut varenda liten krona ur en försäljning när inte pengar verkar vara ett egentligt problem är bara dumsnålt.
Håller med. Bara slippa alla samtal/mail med tusen frågor och skicka massa bilder. Detta eviga pruta och bästa pris. Alla som lovar att komma som inte dyker upp när man står och väntar. Dom som vill att man håller den sen går upp i rök.

Jag är sådan att hellre kör det till återvinningen än att behöva ha med folk att göra
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ja Blocket är hemskt, men det har faktiskt blivit lite bättre efter verifieringen och att alla meddelanden går i deras tjänst istället för via mail och telefon.

Har sålt typiska prylar som drar till sig oönskade ”köpare” efter farsans dödsbo (hjul, gamla bilar och tillbehör, Mercedes), men dom har varit lätta att sålla bort och så hittar man likasinnade entusiaster att göra trevlig affär med.

Men jag har varit på tippen 14 gånger i år. Jag är normalt aldrig där. Har säkert slängt realiserbart för 30k. Har bara inte orkat allt.

Så det är också ett tips som TS redan fått, men jag instämmer av erfarenhet efter dödsbo, välj noga vad du lägger din energi på!

Låt inte det sista materiella eftermälet efter någon betydelsefull person i ditt liv färga dina minnen.
 

NMNESD444

Medlem
Gick med
15 Aug 2023
Hoj
---
Nu är hojen uppe på dels Tradera med reservationspriset 13.800 kr samt även på Marketplace för 14.000 kr.
 

NMNESD444

Medlem
Gick med
15 Aug 2023
Hoj
---
Nio personer har redan hört av sig på Messenger ang. annonsen på Marketplace/lokala säljgrupper dock än så länge noll bud på Tradera.

Går det att avbryta en Traderaannons med reservationspris i förväg? Jag tänker ifall någon köper för priset på Facebook.
 
Last edited:

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Läs gärna på länken. Det är bara att klicka på den så kommer all information upp som du behöver.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det går att avbryta, men då får du be en kompis att lägga högsta budet.

Men nu är det gjort.

Vad ville killen som kom och tittade i söndags betala?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top