BMW R 1100 GS årsmodell 1994

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Du inte bara prickar all time low i intresset för motorcyklar över året, du lyckas dessutom ganska precis rama in svackan när modellen är som mest ointressant.

Den är inte veteran, den har inte hunnit bli camp, charmig eller ens retro.
Den är tyvärr bara gammal just nu.
Gammal, tung och tyngd av modellproblem som är dyra att komma till rätta med.

1100/1150 GS höll länge priset uppe, men har kraschat pga nyare och lättare modellskiften. De exemplaren man fortfarande ser annonseras ut för någorlunda realistiska pengar är hojar som servats, körts och servats igen.
Regelbundet. Enligt bok.

Inte hemmaservats med oljebyte en gång om året.

En Oilhead eller nyare som stått över några säsonger är en Pandoras box som man skall gå omvägar kring.

Tycker jag.

Andra tycker annorlunda. Det finns fortfarande folk som lever kvar i föreställningen om BMWs oförstörbarhet och aldrig fallande värde.

Använd dig av det! Lägg ut hojen precis som den är, med ärlig beskrivning.

"Pappa har dött. Han älskade BMWn över allt annat och jag har låtit den stå av sentimentala skäl, men nu måste den bort. Inte körd på åratal, inte ens startad.
Fixa den över vintern och var din egen McGregor till våren."

Ingen lögn där, eller hur?

Lägg nu till det magiska buzzordet TET:

"Kanske ditt redskap för TET nästa sommar. Få cyklar bär lasten lika snyggt som en GS"

Färdigt! Genom att nämna TET drar du till dig de mest imbecilla och självbedragande fåntrattar som tänkas kan - hjonen som inte ens hittar en grusväg om man inte pekar på den. Och fortsätter peka hela resan igenom ...
TET är ordet som säljer ALLT just nu.

Lägg ut för 20' som "Blockets billigast GS" och känn på intresset. Var beredd på att behöva sänka till 15' - men det kan lika gärna bli budgivning och folk som står på varandras axlar för att få överta dina problem.

Enklaste pengarna du kan tjäna på den hojen. Lägg istället din energi på något som ger dig glädje.
Sporthoj som bäst.
Färdigskriven annonstext, bara ctrl-c o ctrl-v och en blänkare på FB.
Inkl förklaring.
Strålande!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du inte bara prickar all time low i intresset för motorcyklar över året, du lyckas dessutom ganska precis rama in svackan när modellen är som mest ointressant.

Den är inte veteran, den har inte hunnit bli camp, charmig eller ens retro.
Den är tyvärr bara gammal just nu.
Gammal, tung och tyngd av modellproblem som är dyra att komma till rätta med.

1100/1150 GS höll länge priset uppe, men har kraschat pga nyare och lättare modellskiften. De exemplaren man fortfarande ser annonseras ut för någorlunda realistiska pengar är hojar som servats, körts och servats igen.
Regelbundet. Enligt bok.

Inte hemmaservats med oljebyte en gång om året.

En Oilhead eller nyare som stått över några säsonger är en Pandoras box som man skall gå omvägar kring.

Tycker jag.

Andra tycker annorlunda. Det finns fortfarande folk som lever kvar i föreställningen om BMWs oförstörbarhet och aldrig fallande värde.

Använd dig av det! Lägg ut hojen precis som den är, med ärlig beskrivning.

"Pappa har dött. Han älskade BMWn över allt annat och jag har låtit den stå av sentimentala skäl, men nu måste den bort. Inte körd på åratal, inte ens startad.
Fixa den över vintern och var din egen McGregor till våren."

Ingen lögn där, eller hur?

Lägg nu till det magiska buzzordet TET:

"Kanske ditt redskap för TET nästa sommar. Få cyklar bär lasten lika snyggt som en GS"

Färdigt! Genom att nämna TET drar du till dig de mest imbecilla och självbedragande fåntrattar som tänkas kan - hjonen som inte ens hittar en grusväg om man inte pekar på den. Och fortsätter peka hela resan igenom ...
TET är ordet som säljer ALLT just nu.

Lägg ut för 20' som "Blockets billigast GS" och känn på intresset. Var beredd på att behöva sänka till 15' - men det kan lika gärna bli budgivning och folk som står på varandras axlar för att få överta dina problem.

Enklaste pengarna du kan tjäna på den hojen. Lägg istället din energi på något som ger dig glädje.
En del verkstäder sänker ju timpris på vintern.
Någon kunnig borde ändå kunna fastställa status. Startad hoj ett plus. En basservice än bättre. Besiktad ett pinnhål till, men vi vet hur fort det drar iväg. Starta upp med laddat batteri och kablar, fräsch 98 borde inte vara omöjligt för en gynnsammare försäljning till våren, (beroende på vad där är att fixa).
Menar inte han ska renovera men funkar broms, växellåda och koppling är det bra att kunna verifiera det. Hoppas den inte stått med E10.
Kompis gick från XJ600Diversion till en sån här och gillade den skarpt, tills kopplingen sa upp sig när vi skulle svänga in mot Skånes Värsjö efter goevägen från Röke(-Vittsjö). Sålde den till far och son som skulle fixa. Fick förvånansvärt mycket pengar.

Vid närmare eftertanke är ditt förslag bäst. Odiskutabelt.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top