4/4 2014 kl 16.42 Utanför Breviks med nyckeln i handen, Äntligen min
Efter 17 mil och hemma igen konstaterar jag som hastigast följande:
Allt det positiva man läst om stämmer med råge.
Detta är en fantastisk drog..
Beroende blev man dessutom på en gång, man vill bara ha mer och mer (kurvor)
Okej Ni som vill läsa lite mer så..
Efter genomgången av allt godis så var det dax att starta sin pärla.
Det första som slår mig är att det sitter ett slipon orginal.. för hojen var högljudd mot andra original dämpare.
Gillar motorgången skarpt redan från tomgång då den provocerar med sitt ettriga ljud.
Efter ha passerat ringleden i Linköping och på väg till hemmet så märker man följande.
Motorn är en pärla i allt från kryp till byta filer i snabb takt i rusningstrafiken.
Den är smidig som en panter i alla situationer, man har förtroendet för hojen till 100% från första metern.
Det som dock förvånar mig lite är den starka motorbromsen (mot min gamla b-king) och den höga utväxlingen.
Här har man 3700 på sexan i 90 km/t vilket gör den lite surrig (innan man vant sig gissar jag)
Just 6'an hade gärna för mig fått vara betydligt lägre då den ändå har gott vrid på låga varv.
En annan sak som borde varit annorlunda enl mig är att styrutslaget är för litet för en streetfighter och körriktningsvisaren borde ha mer spel för att "känna" att nu blinkar jag.
Alla elektronik går att ändra när du kör och de olika motor moden gör skillnad även i inkörnings perioden.
Dock så var det mest fjädringen som fick den största testen.
Jösses soft, normal och hard byter karaktär.
Kullerstenar och tjälskador var väldigt intressant att hantera.
Körde gång på gång samma sträcka och även om soft just är soft var det en avspänd men ändå helt okej respons från vad hojen hittade på.
Dock så förstår man vad andra sidan av skalan gör när effektivitet går före komfort.
Otroligt vad prisvärt detta option är, man får verkligen en helt annan upplevelse.
TC var jag aldrig en i närheten av att prova men med tanke på dubbel rr så är det säkert top notch.
ABS provade jag i rain och road mode och det fungerade bra.
Helt odramatiskt men krama hårt om tanken med benen, här finns det grymma bromsar.
En av optionerna som var med var farthållaren, Lite märkligt att använda på mc men i samma tempo i 2 mil var det skönt.
Nästa grej var handtagsvärmaren, när jag närmade mig hemmet var det 2c och då hade det normalt med mina handskar varit outhärdligt men nu helt okej, nästan varmt, kanon.
En liten rolig sak var när det skymde så kom belysningen på instrumentpanelen igång automatiskt.
Det enda man önskar nu är lördag och fler mil