Sa-an
Idag hade man tagit ledigt och det var meningen en lång lång tur, Nu blev det otur.. istället (vädret)
Igår blev inte så långt som det var tänkt då golf stod på tapeten på fm men mätaren har passerat 40 nu så 9000 rpm har den varvats.
Nyfikna?
Nej det finns inget varvtalsstopp..
Ännu en gång så märker man knappt hur snabbt det går förrän hastighetsmätaren talar om sanningen..
Motorn bara levererar ett sug från ca 3500 och uppåt som är perfekt för kurvvägarna vi har här i djupaste småland.
Potentialen blir bara mer och mer uppenbar för varje kurva och allt bara flyter som en dröm.
Redan nu känns det som man har tillräckligt, det blir över i vrid/ effekt för att mosa det mesta.
Mellan 5-9000 rpm är nog där vi kommer ligga för det mesta så i det fallet kan man väl säga att den är inkörd..
Det finns ingen speciell effekt/vridpuckel utan den kommer mjukt utan överraskningar.
Tyvärr så är fortfarande en hel del vägavsnitt hårt grusade och så har ju våra bönder skvätt ut halka så det gäller ta det försiktigt.
Du kan cruisa och känna gott vrid även på 6'an och få en avspänd inspirerad körning även om det i vissa sandiga kurvor skulle sjunka så lågt som till 40km/t så protesterar den inget.
Läget soft är fn helt underbart när man utforskar gamla favoritvägar som nu tyvärr har stora tjälskador.
Det känns lite som man har en Citroen, man bara svävar över guppen
Redan efter dessa 40mil känner jag mig mer bekväm än med den gamla som ändå följde med mig i 2300mil.
Chassit känns så väl avstämt att du verkligen är 1 med hojen.
Från krypfart till 120 km/t... spelar ingen roll Du känner och visar hojen vad den ska göra och den tackar dig med att utföra det du vill på bästa sätt.
Mitt sätt att se på detta med hoj är att jag vill ha ett perfekt avstämt instrument och det har jag också fått med detta ekipage.
Ska se om vädret tillåter en youtube och nån lämplig väg är hyfsad möjlig till nått inspirerat i veckan.
Ps Tjejen får sin mt-09 på fredag så Nu får vi planera in några bandagar Ds
Idag hade man tagit ledigt och det var meningen en lång lång tur, Nu blev det otur.. istället (vädret)
Igår blev inte så långt som det var tänkt då golf stod på tapeten på fm men mätaren har passerat 40 nu så 9000 rpm har den varvats.
Nyfikna?
Nej det finns inget varvtalsstopp..
Ännu en gång så märker man knappt hur snabbt det går förrän hastighetsmätaren talar om sanningen..
Motorn bara levererar ett sug från ca 3500 och uppåt som är perfekt för kurvvägarna vi har här i djupaste småland.
Potentialen blir bara mer och mer uppenbar för varje kurva och allt bara flyter som en dröm.
Redan nu känns det som man har tillräckligt, det blir över i vrid/ effekt för att mosa det mesta.
Mellan 5-9000 rpm är nog där vi kommer ligga för det mesta så i det fallet kan man väl säga att den är inkörd..
Det finns ingen speciell effekt/vridpuckel utan den kommer mjukt utan överraskningar.
Tyvärr så är fortfarande en hel del vägavsnitt hårt grusade och så har ju våra bönder skvätt ut halka så det gäller ta det försiktigt.
Du kan cruisa och känna gott vrid även på 6'an och få en avspänd inspirerad körning även om det i vissa sandiga kurvor skulle sjunka så lågt som till 40km/t så protesterar den inget.
Läget soft är fn helt underbart när man utforskar gamla favoritvägar som nu tyvärr har stora tjälskador.
Det känns lite som man har en Citroen, man bara svävar över guppen
Redan efter dessa 40mil känner jag mig mer bekväm än med den gamla som ändå följde med mig i 2300mil.
Chassit känns så väl avstämt att du verkligen är 1 med hojen.
Från krypfart till 120 km/t... spelar ingen roll Du känner och visar hojen vad den ska göra och den tackar dig med att utföra det du vill på bästa sätt.
Mitt sätt att se på detta med hoj är att jag vill ha ett perfekt avstämt instrument och det har jag också fått med detta ekipage.
Ska se om vädret tillåter en youtube och nån lämplig väg är hyfsad möjlig till nått inspirerat i veckan.
Ps Tjejen får sin mt-09 på fredag så Nu får vi planera in några bandagar Ds