BMW S1000R (inte RR) - tråden!

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
14 BMW s1000r
Sa-an
Idag hade man tagit ledigt och det var meningen en lång lång tur, Nu blev det otur.. istället (vädret)

Igår blev inte så långt som det var tänkt då golf stod på tapeten på fm men mätaren har passerat 40 nu så 9000 rpm har den varvats.
Nyfikna?
Nej det finns inget varvtalsstopp..
Ännu en gång så märker man knappt hur snabbt det går förrän hastighetsmätaren talar om sanningen..
Motorn bara levererar ett sug från ca 3500 och uppåt som är perfekt för kurvvägarna vi har här i djupaste småland.
Potentialen blir bara mer och mer uppenbar för varje kurva och allt bara flyter som en dröm.
Redan nu känns det som man har tillräckligt, det blir över i vrid/ effekt för att mosa det mesta.
Mellan 5-9000 rpm är nog där vi kommer ligga för det mesta så i det fallet kan man väl säga att den är inkörd..
Det finns ingen speciell effekt/vridpuckel utan den kommer mjukt utan överraskningar.

Tyvärr så är fortfarande en hel del vägavsnitt hårt grusade och så har ju våra bönder skvätt ut halka så det gäller ta det försiktigt.
Du kan cruisa och känna gott vrid även på 6'an och få en avspänd inspirerad körning även om det i vissa sandiga kurvor skulle sjunka så lågt som till 40km/t så protesterar den inget.

Läget soft är fn helt underbart när man utforskar gamla favoritvägar som nu tyvärr har stora tjälskador.
Det känns lite som man har en Citroen, man bara svävar över guppen :)

Redan efter dessa 40mil känner jag mig mer bekväm än med den gamla som ändå följde med mig i 2300mil.
Chassit känns så väl avstämt att du verkligen är 1 med hojen.
Från krypfart till 120 km/t... spelar ingen roll Du känner och visar hojen vad den ska göra och den tackar dig med att utföra det du vill på bästa sätt.

Mitt sätt att se på detta med hoj är att jag vill ha ett perfekt avstämt instrument och det har jag också fått med detta ekipage.

Ska se om vädret tillåter en youtube och nån lämplig väg är hyfsad möjlig till nått inspirerat i veckan.

Ps Tjejen får sin mt-09 på fredag så Nu får vi planera in några bandagar :) Ds

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Låter härligt! Jag läste nånstans, att dendär "pluggen" man behöver koppla in under sätet för att komma åt Dynamic Pro, att man får den först vid 100mil servicen? Stämmer det? :p

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
14 BMW s1000r
Plazmite

Nej den finns med från början och installerad sedan mil 1.
De borde dock gjort en lite elegantare lösning än att behöva skruva bort sadeln.
Nåja man är ju inte där så ofta i fortsättningen..
Jag kör road som inkörnings mode men visst blir den vassare och aggressivare :)

Det viktigaste just nu är vädret som gör att man allt får hålla sig inne.
Inte en meter sedan i söndags och det kliar nått så fruktansvärt.
Undrar vad som är värst, att inte kunna köra den fast den står i garaget eller vänta på den? ;-)

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Att inte kunna köra den pga vädret helt klart :D Min packades på bil i Berlin igår. Med mycket tur kanske jag har den på fredag, annars nästa vecka =)

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Att inte kunna köra den pga vädret helt klart :D Min packades på bil i Berlin igår. Med mycket tur kanske jag har den på fredag, annars nästa vecka =)

Hhm hoppas min är med på den lastbilen med! Skulle levererats v13, klättrar på väggarna. Säljaren trodde på leverans denna veckan. Ringde idag men han var ledig... Vill ha den NU:huvet

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag har ingen aning whatsoever om det är intressant för någon annan än mig, men sitter man och väntar på sin hoj som inte har kommit så kollar man ju tillomed på de allra sämsta klippen på youtube, sålänge det handlar om den hojen man har köpt :rofl

Här är min provkörning av S1000R

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Riktigt sunkig musik och tafflig tröja på slutet. Allt annat såg ju förträffligt ut ;)

Ps. Hur är det med den kognitiva dissonansen? :krama

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Riktigt sunkig musik och tafflig tröja på slutet. Allt annat såg ju förträffligt ut ;)

Ps. Hur är det med den kognitiva dissonansen? :krama

:rofl :banana Jag kan ju inte ge ett BMW-klipp bra musik :D (Förutom att Sabaton är sjukt bra)
Tröjan är pricken över i:et. Det är lite som att va bakom enemy lines och pinka :fakta

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Jag har ingen aning whatsoever om det är intressant för någon annan än mig, men sitter man och väntar på sin hoj som inte har kommit så kollar man ju tillomed på de allra sämsta klippen på youtube, sålänge det handlar om den hojen man har köpt :rofl

Här är min provkörning av S1000R

Du blev alltså så avundsjuk att du önskade det stog Ktm på tanken istället? :p

Youtube ja.. gör knappast väntan lindrigare. Spenderar nog en timme om dagen där:D

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Märkligt att KTM-köparna måste komma in på S1000R-tråden och rättfärdiga sitt köp av en diesel. Mindervärdeskomplex redan? ;)

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Någon som får sin innan påsk? Min hade inte kommit än och även om den kommer i morgon lär inte plåten dyka upp :död

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Någon som får sin innan påsk? Min hade inte kommit än och även om den kommer i morgon lär inte plåten dyka upp :död

Min skulle levererats v 13. Försening på försening.. Men NU på torsdag är det äntligen dags, ska ju bli fint väder i helgen med så det passar bra med långledigt:D Tur att det har regnat typ konstant sen v 13...

Enligt min säljare så ligger dom efter i fabriken...

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Grattis! Skönt att kunna köra över påskledigheten. Meddela gärna om den kommit på torsdag!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...