BMW S1000R (inte RR) - tråden!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Köpte mig en på biltema, den för 59 spänn. Får duga, ska ju ändå bara gnugga skrevet mot den. :hihi

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Hoj
BMW F800R
Någon som vet var man kan köpa en trevlig Tank pad/protector?

Kollat upp de tankpads som Motografix säljer på bl.a. eBay. Jag har ett monterat på min F800R, kanonkvalité och håller bra vid tvättar osv.

Sök "Motografix S1000RR" så hittar ni massor kring 250 pix.

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Var ute och åkte idag, hade ett ärende som tog mig på en grusväg (visste ej detta, då hade jag tagit plåtlådan). Som tur var behövde jag inte åka så långt så höll mig runt 20-25 km/h.

Avslutar mitt ärende och åker därifrån i samma stil. Behöver tanka så åker och gör det. När jag tankat klart slår jag igång hojen och åker iväg.

Upptäcker då följande:

- ASC varningslampan (den gula övre symbolen på "displayen" till vänster) lyser fast.
- Den "vanliga" varningslampan (på den lilla displayen under växelindikatorn) lyser fast.
- Det står "VDS!" på den stora displayen.

Stannar till och slår av hojen (låter första växeln ligga i). Väntar ett par sekunder och slår igång hojen igen. Samma lampor och text lyser och visas.

Åker hem (typ 2 min från där jag tanka), kör som vanligt.

Slår av hojen och lägger i neutralen. Väntar en stund och slår igång den igen. Nu är allt som vanligt, inga symboler lyser och ingen text.

Någon som råkat ut för samma eller liknande?

Står inget i manualen om denna kombination. :rolleyes:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Var ute och åkte idag, hade ett ärende som tog mig på en grusväg (visste ej detta, då hade jag tagit plåtlådan). Som tur var behövde jag inte åka så långt så höll mig runt 20-25 km/h.

Avslutar mitt ärende och åker därifrån i samma stil. Behöver tanka så åker och gör det. När jag tankat klart slår jag igång hojen och åker iväg.

Upptäcker då följande:

- ASC varningslampan (den gula övre symbolen på "displayen" till vänster) lyser fast.
- Den "vanliga" varningslampan (på den lilla displayen under växelindikatorn) lyser fast.
- Det står "VDS!" på den stora displayen.

Stannar till och slår av hojen (låter första växeln ligga i). Väntar ett par sekunder och slår igång hojen igen. Samma lampor och text lyser och visas.

Åker hem (typ 2 min från där jag tanka), kör som vanligt.

Slår av hojen och lägger i neutralen. Väntar en stund och slår igång den igen. Nu är allt som vanligt, inga symboler lyser och ingen text.

Någon som råkat ut för samma eller liknande?

Står inget i manualen om denna kombination. :rolleyes:

Vertical Down Sensor, alltså tippsensorn. Läste att det kan bero på att den är trasig, eller att batteriet är dåligt.
Det var vad jag fick fram när jag googlade iaf. Inget som har hänt mig:)

Be dom kolla upp det vid 100mil servicen.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Vertical Down Sensor, alltså tippsensorn. Läste att det kan bero på att den är trasig, eller att batteriet är dåligt.
Det var vad jag fick fram när jag googlade iaf. Inget som har hänt mig:)

Be dom kolla upp det vid 100mil servicen.

Ja, precis. Det lyckades jag läsa mig till i manualen. Men hittade inget explicit om när "allt" lyser på en gång.

Men antagligen är det batteriet som du säger, bil/hoj-elektronik brukar vara jäkligt känsligt för sånt.

Har ju kört ca 85 mil nu, i stort sett samtliga med full handtagsvärme.

Kopplade in min ctek och den visade att spänningen var ganska låg, inte kritisk, men under vad man vill ha. Så den får sitta i över natten.

Det var stört krångligt att komma åt batteriet under sadeln. Måste slita och hålla på i klädseln till sadeln för att komma åt skruvarna som håller den på plats.

Så för att göra det enklare för mig i framtiden så monterade jag fast "snabbanslutningen" (se bilden) till laddaren och drog den så att jag kommer åt den under kutsen.

330001.jpg

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Larm ingår ej i de två paketen utan får beställas separat. Har det på min. Nackdelen är att det försvinner utrymme under passagerarsadeln för skivbromslås. Hur har ni löst ert? Fick ett Granit quick mini med.

Fick larmet idag. Fattar ingenting.

1. Hur fan hänger hållaren ihop med själva larmet? Känns lite som att försöka trycka den fyrkantiga pinnen genom det runda hålet. :va

2. Inga larmdosor? Hur aktiverar/avaktiverar man larmet?

Skulle uppskatta väldigt mycket om någon som har larmet kan ta ett par bilder. :rolleyes:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

1. Hur fan hänger hållaren ihop med själva larmet? Känns lite som att försöka trycka den fyrkantiga pinnen genom det runda hålet. :va

Skulle uppskatta väldigt mycket om någon som har larmet kan ta ett par bilder. :rolleyes:

This is gonna be great. :D

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Svarar på mina egna frågor.

1. Inte helt uppenbart, men efter lite funderande så fick jag ihop det. :D

photo (2).JPG
photo (3).JPG
photo (4).JPG

2. Verkar styras via nyckeln/tändningen bara. Udda. :va

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Det styrs via nyckeln som du säger men du måste aktivera larmfunktionen i Menu Equipment -> AWS(?) Auto On. Hur den fysiska installationen går till kan jag dock inte svara på. Men jag tror det bara ska vara att lyfta på passagerarsadeln och koppla in det.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det styrs via nyckeln som du säger men du måste aktivera larmfunktionen i Menu Equipment -> AWS(?) Auto On. Hur den fysiska installationen går till kan jag dock inte svara på. Men jag tror det bara ska vara att lyfta på passagerarsadeln och koppla in det.

Ok, cool!

Vem installerade/monterade det åt dig?

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...