BMW S1000R (inte RR) - tråden!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det borde vara samma som på RR... Finns det ingen beskrivning på nätet?

Tittar man på artikelnummrena så skiljer det mellan R och RR. Det är inte heller samma antal skruvar osv. Hittar heller inga instruktioner på nätet.

I huvudsak så förstår jag hur den ska monteras. Det som gör mig förvirrad är att jag hittar bara ett skruvhål men det ska vara tre. :va

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tittar man på artikelnummrena så skiljer det mellan R och RR. Det är inte heller samma antal skruvar osv. Hittar heller inga instruktioner på nätet.

I huvudsak så förstår jag hur den ska monteras. Det som gör mig förvirrad är att jag hittar bara ett skruvhål men det ska vara tre. :va

Such a girl. :D

Har du provat att....................

Borra? :D

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Fick du dit larmet?:)

Ja, med EN skruv. Vet fortfarande inte vart de andra två ska sitta. Men det får väl tiden utvisa. :rolleyes:

Men som någon skrev så var man tvungen att aktivera larmet via en handlare/verkstad. Så fick hjälp med det igår.

Måste dock säga att jag är smått besviken, min väckarklocka låter högre än det där larmet. :(

Nåja, nu sitter det på plats iaf och jag har gjort vad jag kan för att förhindra stöld och skadegörelse. :3freak

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
De första signalerna är tystare men det vet du redan kanske?

Vad har ni fått gett för 100-milaservicen?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Man kan ställa om signalen på verkstad enligt instruktionsboken. Huvudsaken det låter runt hojen...Typ "Han här är obehörig!".

Var servade du?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jo, precis. Vilket jag tycker är lite konstigt. Varför ska man hålla på och ränna till verkstaden för sånt? Tramsigt.

KW Service i Strängnäs. Kanon service och bemötande! Bara priset som fick mig att hänga lite läpp. Men men, kostar att ligga på topp. :D

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Ska höra mig runt lite mer nästa gång. Ava-MC i Stockholm tar 2947 ;)
Kul att höra att du är nöjd med KW-service!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jävlar, ja det var att ta i. Anledningen varför jag hängde lite läpp var för att jag såg en lista någonstans:

100 mil 1900:-
1000 mil 2800:-
2000 mil 2900:-

3000 mil listade dem inte, men den lär väl kosta närmre 5000:-, det är första gången man gör ventiljustering. :crash

Japp, supernöjd. Trist att han funderar på att gå i pension.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jävlar, ja det var att ta i. Anledningen varför jag hängde lite läpp var för att jag såg en lista någonstans:

100 mil 1900:-
1000 mil 2800:-
2000 mil 2900:-

3000 mil listade dem inte, men den lär väl kosta närmre 5000:-, det är första gången man gör ventiljustering. :crash

Japp, supernöjd. Trist att han funderar på att gå i pension.

Vart är denna lista? Skiljer ju en del mot vad ni fått ge

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Är det bara min hoj eller för ventilerna (eller något annat, kamkedja?) ett jävla oväsen?

Kör oftast med hörlurar eller öronproppar så har inte tänkt på det förut, men körde en sväng idag utan och tyckte det lät förjävligt. :(

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är det bara min hoj eller för ventilerna (eller något annat, kamkedja?) ett jävla oväsen?

Kör oftast med hörlurar eller öronproppar så har inte tänkt på det förut, men körde en sväng idag utan och tyckte det lät förjävligt. :(

Min låter normalt, det är inte kedjan du hör? Den tycker jag man hör direkt om man har kört med proppar och sen utan..

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Min låter också lite grann. Det gör även hojarna på youtube. Tror att det är den modellen :) Man får gasa mer då låter det inget ;) Den blev dock lite tystare efter första servicen.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Min låter normalt, det är inte kedjan du hör? Den tycker jag man hör direkt om man har kört med proppar och sen utan..

Så var det det där med "normalt" :)

Det är inte kedjan iaf, det låter från motorn i huvudsak toppen.

Min låter också lite grann. Det gör även hojarna på youtube. Tror att det är den modellen :) Man får gasa mer då låter det inget ;) Den blev dock lite tystare efter första servicen.

Ja, har ju aldrig haft en radfyra så har ingen aning. Sen är jag nojjig av mig av naturen. :3freak

För min del, men det kan jag ju som sagt inte svära på, så blev den ljudligare _efter_ servicen. Märkte nu på morgonen att det är först när den är varm som det låter. Så det är säkert ventilerna/kamkedjan - men att det är fullt normalt på denna typ av maskin. :)

Tröstar mig med att jag sköter service och att jag har garanti. Kör tills det rasar! :yoparty

Blir det värre så får jag väl höra av mig till en verkstad. Kan ju inte springa där stup i kvarten som en annan hypokondriker.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Exakt så tänker jag med :) Nu har jag bara haft gamla hojar tidigare så jag kan inte uttala mig om vad som är normalt. Men jag har läst lite om S1000RR och dom säger samma sak men jag ska hålla ögonen öppna i ämnet. Fick mitt Akrasystem idag så det råder kanske bot på det ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA