Sväng förbi din handlare och låt dom lyssna på det?
Ja, i nån slags ideal-värld så hade vi haft en servicemind-nivå hos handlarna som hade tillåtit det. Där man såg den typen av gester som en långsiktig investering i förhållandet mellan företaget och kunden.
Nu kanske det bara är jag som antar saker. Med det är iaf min erfarenhet att det är så det ser ut.
Problemet, för mig, är att 1) hojen är köpt i Sundsvall (Northbike) eftersom ingen handlare i Stockholm kunde få tag på en och 2) 100-mils servicen är utförd i Strängnäs eftersom ingen verkstad i Stockholm hade en rimlig tid.
För att närmre förklara punkt 2. Jag använder hojen dagligen och kom upp i 100 mil på en vecka. Jag har då ingen vidare lust att låta hojen stå nästan en månad för att få den servad. Det var så långt fram verkstäderna låg i sina bokningar. Ett angenämt problem för dem, inte så mycket för mig.
Dock måste jag slå ett slag för verkstaden på Probike Norr! De kodade in mitt larm alldeles gratis. Jag försökte tom ge en slant till teknikern, men han vägrade ta emot några pengar. Undantaget som bekräftar regeln kanske.
Eftersom jag inte fick betala för mig så känns det lite som att om jag åker dit igen med detta eventuella problem, så utnyttjar jag dem.