Andreas Brink
Medlem
Om alla är lika snygga kan du ju antingen välja för att underlätta eventuell försäljning när det är dags att byta igen.
Är det en mer udda kulör kan det å andra sidan vara läge för prutmån (eller extra tillbehör) redan i butiken som då torde var intresserade att bli av med en blivande hyllvärmare.
Angående servicekostnader brukar BMW hålla sig lågt jämfört med andra märken när vi räknande över 5 år/5000 mil (detta var när jag jobbade på Bike). Vill minnas att det var en extra timme för ventilkontroll (mer tid om justering skulle göras) och dessutom ganska få/biliga punkter när det handlade om kalendertid (för den som kör under 1000 mil per år).
Tuono, särskilt då 1100:an som jag hade nöjet att köra på Misano (IIRC), är en fantastisk maskin. Däremot har inget märke , under våra tester, småstrulat så mycket som Aprilia. Visserligen bara skitsaker som en slangklämma som lossnat med kylvattenläckage som följd, tappade skruvar osv men ändå. Hjärta eller hjärna är en ganska bra liknelse för S1000R vs Tuono.
Bra feedback. Hållit ögonen på alla tester av dessa, och alla tankstopp plus småsaker som bara ska funka har gjort att jag avvaktar med Tuono lite. Behåller S1000R:en med glädje inför stundande säsong. Det kommer bli en V4 någon gång dock. Det är nog ofrånkomligt. Ljudet kompenserar för virveln i tanken. Alla märken har ju barnsjukdomar på gen 1 men Tuono borde ha hög tillförlitlighet på slangklämmor med en så beprövad modell. En skitsak men på väg till jobbet eller banhelgen blir man ju sjukt irriterad.
Skickat från min iPhone med Tapatalk