Rootofevil
Guru
Om du syftar på kopplingshandtaget så är den och resten fixat på sena 2015 och framåt. Skramlande kamkedja och sönderslitna kamaxlar läser man om men det har funnits på dessa motorer sen s1000rr kom 2009. Pensionörssjukdom kan man nog kalla det.
S1000r har 1000mil eller 1år som intervall. Miltalet är oviktigt då man ofta inte kör mer än 1000mil på ett år ändå. Kom upp i 900mil iår! Just årsintervaller tror jag alla har. Ventiljustering är vid 3000mil. Hört att tuonon ska kosta 14-15k för den servicen, BMW "bara" runt 9k
Jag gillade cb1000r och gör det fortfarande men det är en annan typ av hoj än s1000r/tuono. Man kan hoppas att Honda faktiskt gör en uppdatering någon gång, alla andra har gjort det...
Nu kör ju jag RR men jag måste fråga här ändå. Var har du fått siffran 9k ifrån?
Själva motorservicen (olja + ventiljustering) ink arbete går på ca 3500. Sen på RRen så är det byte av gaffelolja och tändstift vid 3000 mil så allt som allt kanske du landar på 6000 nånstans. Eller är det något annat som särskiljer R:en så mycket i det här avseendet?