heltsonika
Het Potatis
Vetifan om jag skulle använda mig av ett Snell-filter. Åk och köp ett original på verkstan istället.
Nu var det ju faktiskt bara två incidenter med school under lördagen och att Sport har incidenter ligger lite i sakens natur. Om du känner att allt är under kontroll så går det för långsamt och allt det...Tack för tips. Jag har hittat väldigt många kit med olja och filter men inte packningen. Dåligt! För honda fanns ju ett där t o m filterverktyg ingick, dock inte så kul att köpa det andra gången
Kom hem från Gelleråsen i lördags kväll. Mör och trött men sjukt nöjd och med lite nytt krull på däcken . Monterade bort passagerarpinnar och satte dit lite bmw/hp sliders på hjulaxlar och motor. Tråkigt med 7-8 avåkningar på en och samma dag både bland kursare och smc sport . Instruktionsbokens kapitel "på racingbanan" .
Nu var det ju faktiskt bara två incidenter med school under lördagen och att Sport har incidenter ligger lite i sakens natur. Om du känner att allt är under kontroll så går det för långsamt och allt det...
Nu gäller det att ladda under vintern för nästa säsong!
Jag tyckte det var en lugn kursdag, tråkigt för han som bromsade omkull sig. .
Den kändes onödig!
Men vilket väder vi fick! Så jäkla gött!
Gelleråsen är dessutom en jävligt rolig bana.
Så där, beställde ett oljefilter + packning via ebay (oem). Sen köper jag nog Castrols olja som rekas i instruktionsboken. Däremot var oljefilterverktyg inte helt enkelt att hitta på rimligt avstånd. Hittat en del utomlands men inte lätt att hitta separat i Sverige. Vilket filterverktyg kör ni med och var köpte ni? En annan sak, tips på hur man undviker oljespill på grenröret? Täcka?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Någon mer som känner att det luktar bränd koppling efter körning? Har noterat att jag alltid känner denna lukt efter åkturerna och funderar på om det är något problem eller om det är normalt på denna hojen, i synnerhet då med quickshifter?
Det är förmodligen kedjeolja som droppar på katalysatorn.
Jag hade samma lukt med min när jag hade provat biltemas fruktansvärda smet. Det samlades vid framdrevet och droppade ner när när motorn blev varm. Får du det där hugget som känns när man släpper ut kopplingen ibland? Jag har hört att det är nåt med slirkopplingen, det känns inte direkt premium , om man uttrycker sig snällt.
Jag hade samma lukt med min när jag hade provat biltemas fruktansvärda smet. Det samlades vid framdrevet och droppade ner när när motorn blev varm. Får du det där hugget som känns när man släpper ut kopplingen ibland? Jag har hört att det är nåt med slirkopplingen, det känns inte direkt premium , om man uttrycker sig snällt.
Jag har hört att hugget i kopplingen har med växelassistansen att göra, den möter ju motorvarven vid nerväxling. När jag av misstag kopplade ur QS, farthållare mm så tror jag att jag slapp "klicket" tills jag fick igång grejerna igen...
Vad tycker ni om S1000R nya färgerna?
Tycker BMW gjorde det lätt för sig med EU4 ljuddämparen, klumpigt system. Blir det inte några radikala uppdateringar förrän 2020?
Problemet som jag ser det har inte med effekt och vikt att göra, många som kör s1000r vill nog ha den lite mer rejsig och då får den storstryk av t ex tuonon.
Vill man ha en lite mer robust hoj med högre kvalitet i detaljer där man sitter lite bekvämare, har plats för ett lås i cutsen, handtagsvärme osv då är BMWn valet. Men som sagt, många vill nog helst ha egenskaperna från tuonon istället.. jag är iaf en av dom.
Svart/Röd = snygg även om just svart/röd är en färgkombo tuffa tanter gillar, men det har kanske med hojkultur att göra.
Gillar nya vita!
Sånt där med meningslösa fel som leder till åtgärder på verkstad är t ex typexempel som kan få mitt intresse att svalna. Någon som vet vad man kan förvänta sig om man byter till tuono factory, t ex 2017?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |