BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Ni som kör med helsystem, vilket märke har ni å var har ni köpt det? Ljudnivå? Mappning?

Jag pratade med BMW på mc-mässan och de supportar ju akrapovic evo system. Funderar på att köpa ett via carpimoto.it och be bmw om montering. Ingen mappning krävs för systembytet enligt bmw själva men det finns säkert goda skäl ändå att mappa. Oklart om jag kommer mappa om hojen går som den ska.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag kör akra hel, långa titaniumpipan. Låter underbart! Bra med mos men lite ojämn botten, inget konstigt. Pc5 och mappad hos Peter Andersson.

Mycket nöjd med ovanstående, 169hk på slangen kan tilläggas.

Tottipeng typ 18k, monterat själv.

PZ!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Jag kör akra hel, långa titaniumpipan. Låter underbart! Bra med mos men lite ojämn botten, inget konstigt. Pc5 och mappad hos Peter Andersson.

Mycket nöjd med ovanstående, 169hk på slangen kan tilläggas.

Tottipeng typ 18k, monterat själv.

PZ!

'Smidig och enkel installation' måste tilläggas :hihi

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
BMW
Ni som kör med helsystem, vilket märke har ni å var har ni köpt det? Ljudnivå? Mappning?

Kör Akra helsystem med långa kolfiberpipan och PC5 som ska mappas hos Peter vid tillfälle, monterade själv utan problem borde klara av bandag med db-killer också... Köpte från ebay, 14-ish för systemet kanske... Kommer inte ihåg.

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Kör Akra helsystem med långa kolfiberpipan och PC5 som ska mappas hos Peter vid tillfälle, monterade själv utan problem borde klara av bandag med db-killer också... Köpte från ebay, 14-ish för systemet kanske... Kommer inte ihåg.

14-ish för titan/kolfiber?

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
BMW
14-ish för titan/kolfiber?

6941246165896902f5da4f2f6f64d0c0.jpg

1349 euro + pc5 å lite annat....

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
BMW
Tack för länken, men är inte RC=racing line som inte är godkända för gatbruk?

Hittar du ett helsystem utan katt som är godkänt, så är det bra, men tror inte det finns... Akras helsystem med katt känns lite meningslöst då det är ljud och effekt man vill åt för de pengarna, och vad jag vet så blir det inte så stor skillnad om du inte plockar bort katten...

Varför vill du ha "lagligt"? Med db-killer går det igenom besiktning om man inte får en riktigt gnällig gubbe...

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Hittar du ett helsystem utan katt som är godkänt, så är det bra, men tror inte det finns... Akras helsystem med katt känns lite meningslöst då det är ljud och effekt man vill åt för de pengarna, och vad jag vet så blir det inte så stor skillnad om du inte plockar bort katten...

Varför vill du ha "lagligt"? Med db-killer går det igenom besiktning om man inte får en riktigt gnällig gubbe...

Sant och förmodligen byter hojen ägare innan besiktning ens blir aktuellt, är det kat som skiljer RC och EVO då kanske? Hm evo är ju betydligt dyrare så why not? Tack för input! Klarar en sådan setup db-kraven på bana?

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Sant och förmodligen byter hojen ägare innan besiktning ens blir aktuellt, är det kat som skiljer RC och EVO då kanske? Hm evo är ju betydligt dyrare så why not? Tack för input! Klarar en sådan setup db-kraven på bana?

Race är väl rostfritt och EVO helt i titan... alltså rören från toppen.
Med db killer bör det gå.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
'Smidig och enkel installation' måste tilläggas :hihi

Oseriöst!!! det finns rimligtvis ingen annan förklaring än att du frossat svamp och lsd innan uttalandet..

Är du igång med körningen för fullt? Är i staterna just nu men när jag kommer hem får vi ta en repa!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Oseriöst!!! det finns rimligtvis ingen annan förklaring än att du frossat svamp och lsd innan uttalandet..

Är du igång med körningen för fullt? Är i staterna just nu men när jag kommer hem får vi ta en repa!

Nja... Pendlar mest till jobbet men har blivit en och annan resa på Bulten. Idag agerade jag taxi till Södertälje pga någon hjärntvättad extremist. Men det var rätt kul ändå. Garanterat inga poliskontroller :) Dessvärre hade bolaget stängt pga av denna händelse :(

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Bokat mig 2 dagar på Gelleråsen 5-6 juni, AK BKK Smc Sthlm. Hoppas på torrt och soligt väder för steg2-3 .

Snavosh

Ny medlem
Gick med
23 May 2013
Hoj
Yamaha MT-09 2015
Hej Allihopa,

Ny här på forumet:rodnar.
Har precis inhandlat en S1000r 2014 :yoparty, och funderar på att byta original avgassytem till ett Akra helsystem. Det finns däremot ett billigare alternativ att enbart köpa headers och montera på original dämparen. det kommer kosta ca 7.000kr istället för ca 12-13.000kr för hela systemet. Nu till frågan.
Är det någon som har haft enbart headers med originaldämparen? Låter det alldeles för högt, eller funkar det?
Har läst lite på olika forum och det verkar låta väldigt högt. Vill inte att det ska låta fööör högt men tycker originalljudet är för klent för mig just nu.

Tacksam för svar.:hej

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Är det någon som har en 2016 s1000r med både ABS Pro och Gear shift assist pro?

En ÅF säger nej på abs pro men ja på shift pro.
En ÅF säger ja dom gick att beställa på 2016 modell.

Internet och diverse forum var inte mycket till hjälp, det snackas mest om retrofit.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950

Internet och diverse forum var inte mycket till hjälp, det snackas mest om retrofit.

ABS pro är väl vanliga ABS utan corner? Den finns på 2014-2016. Assist pro är upp och ner? Isånafall finns den enbart på 2017 för s1000r men fanns 2015-2016 på s1000rr. Handlare har oftast svårt att särskilja på dom då dom inte sköter sina jobb så bra.

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
BMW
Hej Allihopa,

Ny här på forumet:rodnar.
Har precis inhandlat en S1000r 2014 :yoparty, och funderar på att byta original avgassytem till ett Akra helsystem. Det finns däremot ett billigare alternativ att enbart köpa headers och montera på original dämparen. det kommer kosta ca 7.000kr istället för ca 12-13.000kr för hela systemet. Nu till frågan.
Är det någon som har haft enbart headers med originaldämparen? Låter det alldeles för högt, eller funkar det?
Har läst lite på olika forum och det verkar låta väldigt högt. Vill inte att det ska låta fööör högt men tycker originalljudet är för klent för mig just nu.

Tacksam för svar.:hej

Har inte själv kört med originaldämp med akra-headers, men det går en sån i Sthlm som brukar köra onsdagsrundan. Jag tycker personligen att den låter så in i helvete, finns inte en chans att få köra på bana eller med SMC, om det någonsin skulle vara aktuellt. Den låter inte dåligt, bara högt, för högt för min smak... :musik

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
ABS pro är väl vanliga ABS utan corner? Den finns på 2014-2016. Assist pro är upp och ner? Isånafall finns den enbart på 2017 för s1000r men fanns 2015-2016 på s1000rr. Handlare har oftast svårt att särskilja på dom då dom inte sköter sina jobb så bra.

Tycker det verkar finnas väldigt lite information om detta.
Säljaren av hojjen är iaf bombsäker på att han har upp och nedväxling quickshifter.

Jag har googlat sönder internet men det finns inget som säger solklart att det finns dessa grejor på en 2016.

Jag fattar det som att Race ABS har typ alla cyklar.
ABS Pro är kurv abs.
Men som sagt, inte hittat nån säker källa för det.
Väldigt osugen på att lära mig den "hårda" vägen.

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj

Jag pratade med bmw om retrofit av -17
Quickshifter på min -15 och den har en mek provat hos dem på en -16 men det fungerar ej tyvärr.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...