Nu är min röda S1000R
Mycket stilig! Hur kommer det sig att du säljer den?
Nu är min röda S1000R
Mycket stilig! Hur kommer det sig att du säljer den?
Jag tänkte köpa en annan hoj nu. Det kan bli tuono factory -17 men något helt annat med. Hojen är kalas och jag kanske rentav köper modellen igen så småningom. Jag upplevde för min längd och kropp att sittställningen inte är optimal för mig. Andra verkar sitta bättre på bmw:n än jag. Aprilian ska provköras och se hur den känns. Eller så får jag hjärnsläpp och skaffar husky 701
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tänkte köpa en annan hoj nu. Det kan bli tuono factory -17 men något helt annat med. Hojen är kalas och jag kanske rentav köper modellen igen så småningom. Jag upplevde för min längd och kropp att sittställningen inte är optimal för mig. Andra verkar sitta bättre på bmw:n än jag. Aprilian ska provköras och se hur den känns. Eller så får jag hjärnsläpp och skaffar husky 701
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S1000r är större i sin sittställning men det är ingen enorm skillnad. Lite högre fotpinnar är det man känner av först
Tjena!
Jag har nyligen provkört en S1000R -17 och blev helt såld. Jag funderar på att eventuellt lägga vantarna på en från 2014 som rullat 2900 mil och vill höra mig för här om någon har lite input i detta ärende. Hur långt har era hojar rullat, ni som har? Några problem hittills? Vad bör jag lyssna/titta efter om jag provkör den här som inte är helt ny? Har läst lite om eventuella tickljud som kan förekomma, men fattar det som att det inte är något att oroa sig för.
Tacksam för all hjälp, stor som liten!
Tjena!
Jag har nyligen provkört en S1000R -17 och blev helt såld. Jag funderar på att eventuellt lägga vantarna på en från 2014 som rullat 2900 mil och vill höra mig för här om någon har lite input i detta ärende. Hur långt har era hojar rullat, ni som har? Några problem hittills? Vad bör jag lyssna/titta efter om jag provkör den här som inte är helt ny? Har läst lite om eventuella tickljud som kan förekomma, men fattar det som att det inte är något att oroa sig för.
Min -15 har gått 1200mil. Inga problem alls med motor eller liknande. Däremot så har den läckt kylarvätska, vilket åtgärdades på garanti, tydligen känt fel på dessa. Annars helnöjd, en välservad bmw-motor borde gå långt utan problem... Köper du privat eller hos handlare? Om du köper hos handlare så borde den vara servad på 3000mil, annars förhandla om det
Tjena!
Läcker kylarvätska gör dom inte som känt problem. Det som är känt och åtgärdat på garanti är att expansionskärlet har en dålig design och kylarvätskan skvalpar eller avdunstar ut genom avluftningshålet. Andra läckage är enstaka fel som sannolikt en dålig fabriksarbetare orsakat.
Tackar och bockar så mycket för infon och tipsen som kommit hittills.
Idag var jag och provkörde hojen och den kändes mer eller mindre exakt som den nya jag provade tidigare. Lite mer vibrationer, samt ett något enerverande tickljud från motorn som hörs som värst vid 3-4k rpm ungefär.
Hur har ni det med "missljud"? Enligt mekanikern på firman, som har en sådan hoj privat, är det vanligt och han påstod att hans egna S1000R låter ännu mer. Antar att det är något man vänjer sig vid.
Annars satt det ett Akrapovic helsystem på som jag missat och det är ju helt klart positivt. Var dock ingen DB-killer i vad jag kunde se/höra, antar att man inte kan köra någon bandag utan detta i så får fixa en sådan ifall det blir ett köp.
Försökte även få till en deal med 3000-milaservicen och den är ju rätt dyr alltså. Runt 9000 närmare bestämt, och dom lät inte helt övertygade om att bjuda på den. Men får jag till den dealen så tror jag nog det blir ett köp!
Blev det nån båge?
Då var man ägare av en S1000R till slut. Fick tips av leppek här på sporthoj om att han bytt in sin, så jag svängde in hos handlaren och knep den direkt. Obeskrivlig känsla när man rullar iväg på en nyköpt hoj som känns helt rätt!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|