Little lady
Ny medlem
Test, det var ju bara en massa testbilder från BMW.
Tittar du bara på bilderna eller?
Fast han kanske jobbar på BMW han också, kan ju förklara kläderna och att det tydligen är världens bästa mc. Kändes mer som en pressrelease än ett test
Är den byggd för att åka rakt fram? Gaffelbenen sticker ju ut genom framkåpan, går det att svänga utan att kåpan tar i?
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_S1000R_5Ar_Non_Stop_Garanti_50514503.htm?ca=15&w=3
Inte så jävla dyr, 126 papp för en ny S1000R.
Vet inte om det nämns tidigare i tråden tidigare... just angående effekten
R=160hk/11 000rpm.= 14,54hp/ K-rpm.
RR=193hk/13 000rpm.= 14,85hp/ K-rpm.
båda modellerna levererar ju 14,5-15hp /per K/rpm. vilket då borde innebära att man tappar ca 30hk på de 2000 rpm som R-modellen saknar.
effekten stiger någorlunda linjärt på dessa typer av hojar vilket då borde innebära att strypningen på de förlorade 33hp sitter i varvtalsregleringen.
Troligtvis så skiljer sig säkert grenrör lite med samt mappen i ECU för att få en trevligare/snällare gång i hojen.
BMW ville nog ha en naken SF-hoj som lockar kunder bla pga försäkringspremien då det inte är en RR-hoj samt en någorlunda moderat effekt i.
Med vänlig hälsning
Det skiljer mer än bara mappning, helt nytt motorstyrsystem faktiskt. Dessutom lägre komp, mindre kanaler, annorlunda kammar när det gäller profil, lyft och duration för att nämna en del. Visst varvar den 2k mindre men ger å andra sid både effekt och vrid tidigare i registret.
Är det inte ventiler av stål och inte titan(?) också?
hahaok så du är den där magnus .. Tänkte "det var värst vad han vet mycket om allt"
Skall bli intressant att se vilken hoj som lämnar mest hk på hjulet S1000R eller Ktm 1290 Superduke, jag sätter min slant på bmw:n.
Skall bli intressant att se vilken hoj som lämnar mest hk på hjulet S1000R eller Ktm 1290 Superduke, jag sätter min slant på bmw:n.
Sätter många slantar på Ktm:n. Varför skulle den tappa 20 häst mer än Bmwn ut till hjulet? Hur som helst så är det ju inte bara hk utan vridet som är helt fenomenalt i Ktm:n. Den ger mer än 30 nm mer än S1000RR, och väger 6 kilo mer eller nåt sånt. Helt sjukt!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|