Hoppas ingen köper utan båda. Det är ju ett måste.
Jag ser det mer som en säkerhetsgrej vilket är bra att ha vid omkörningar när vägbanan är hal fast du inte räknat med det. Med min gamla hoj fick jag hjärtat i halsgropen ett par gånger efter att bakändan åkt sidledes under omkörning på grund av för kraftigt gaspådrag.Antispinn på tex en hypermotard 821 är värdelöst då den kommer in så abrupt att det är som att slå in i varvstoppet.
Jag ser det mer som en säkerhetsgrej vilket är bra att ha vid omkörningar när vägbanan är hal fast du inte räknat med det. Med min gamla hoj fick jag hjärtat i halsgropen ett par gånger efter att bakändan åkt sidledes under omkörning på grund av för kraftigt gaspådrag.
Funkar säkert jättebra som säkerhetssystem men vill tro ändå att det inte har lika stor betydelse på gata. Möjligtvis vid regn men fortfarande inte ett problem om man inte kör för aggressivt eller är klantig med gasen. Dock tror jag att ZX10R, och värstingarna har grym TC som.
Har själv aldrig fått kast efter 6 år på hoj. Kanske kör jag för fegt?
Eller så kör du bara när vägen är 100% grusfri och torr
Nej faktiskt inte, risken med grus i kurvor avhjälps kanske inte så mycket med TC, oftast är väl framhjulssläpp problemet?
Pendlar med hojen
Jag ser det mer som en säkerhetsgrej vilket är bra att ha vid omkörningar när vägbanan är hal fast du inte räknat med det. Med min gamla hoj fick jag hjärtat i halsgropen ett par gånger efter att bakändan åkt sidledes under omkörning på grund av för kraftigt gaspådrag.
E det ingen som stör sig på de gigantiska kylarna ? Finns det något galler man kan sätta på den nedre kylaren ? Den lär ju bli sönderpepprad på nolltid ..
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|