Fy fan vad jag älskar denna hoj!
Inser att jag "preachin' to the choir", men det är
Var tvungen (ja, tvungen) att köra min gamla hoj idag (Duke 690) och jag höll på att kräkas. Varenda sekund var en pina.
Några tips på hur jag ska fira när jag får skiten såld?
Vad tror ni om att ses på lördag och köra en sväng? Ska bli hyffsat väder enligt de som "vet".
Ni har PM!
Aloha!
Ny här på forumet och har en S1000R (hur grym är den inte!?!?) som jag nu letar lite grejer till, såg det här lite sent tyvärr men undrar dels om det är försent att slänga sig in på beställningen och dels vad de som redan köpt eftermarknadsdelar tycker om sina grejer?
Är själv ute efter tail tidy, broms och kopplingsgrepp, snakeskin till att börja med. Vad rekommenderas för delar? Kör mest sporttouring eller vad man vill kalla det och lite bana.
/Jonas
Fy fan vad jag älskar denna hoj!
Inser att jag "preachin' to the choir", men det är
Var tvungen (ja, tvungen) att köra min gamla hoj idag (Duke 690) och jag höll på att kräkas. Varenda sekund var en pina.
Några tips på hur jag ska fira när jag får skiten såld?
Vad tror ni om att ses på lördag och köra en sväng? Ska bli hyffsat väder enligt de som "vet".
Jag går fortfarande i väntans tider med en beräknad nedkomst/leverans v28! Sitter bara och beställer delar. Vad tros om ett ev gruppköp även hos http://shop.ilmberger-carbon.de ? Är det görbart? Är sugen på en hel del därifrån faktiskt. Någon annan som gillar kolfiber?!
Till test där S1000R "vann".
http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2014-ultimate-streetfighter-finale-video
When it comes down to it, a motorcycle is supposed to excite your soul, and that’s exactly what the KTM 1290 Super Duke R achieves. Very rarely does a motorcycle deliver the same amount of joy to us jaded motojournos as we experienced during our very first time on two wheels, but the Super Duke R does such a thing. Every time. Sure, our own ScoreCard will say the BMW is the winner, but look closely, and it’s only because the KTM’s $2000 higher price tag hurt its objective scoring. Look at all three of our subjective scores and you’ll see the KTM takes the win. Duke even goes so far as to rate it, “one of the best motorcycles on the planet.”
This is one of those cases where what looks good on paper and in theory fails to live up to expectations when put to use in the real world. Although the BMW narrowly won on the ScoreCard because of its lesser cost, it’s the KTM we subjectively rate higher. This action can’t be fully justified or explained, (Dainese Editor, Siahaan, makes a commendable attempt on the previous page), but purchasing a motorcycle is rarely an act of pure practicality.
The Super Duke R has a certain something, a je ne sais quoi, a savoir faire, some other French idiom … We don’t know and obviously can’t explain it here, but we like it and we want one, cost be damned.
Letar tankgrepp till S1000R och har läst och kikat lite på diverse ställen där de säger att det funkar med samma som på RR men då jag har rätt korta ben så känns det som att de skulle hamna för högt upp när de sitter på själva tanken. Någon som sett några avsedda för S1000R där de sitter nedanför tanken eller är det till att börja fundera på att göra en egen lösning?
greppa greppet grepp grepp
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |