BMW S1000R (inte RR) - tråden!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Ska snacka med ÅF, inget stort men med garanti är det bara att gnälla :).

Jag kör road nu, dynamic ger alltså mer frihet men ändå under kontroll, rätt tolkat? Det är väl ingen effektskillnad på road och dynamic?

Vad har ni växlingsinfikatorn ställd på för varvtal?

/D

Road är ett ganska tråkigt läge enligt mig. För mycket påverkan från Traction samt wheelie control. Ett riktigt Safety First läge. Framhjulet lyfter max någon centimeter sen stryps motorn.

Första året körde jag bara Dynamic men nu kör jag bara Dynamic Pro som har en snabbare gasrespons och ger mer trottelöppning än Dynamic vid fullgas.

Växelindikatorn brukar jag inte titta på så ofta. Tror jag har min på 10500varv.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Road är ett ganska tråkigt läge enligt mig. För mycket påverkan från Traction samt wheelie control. Ett riktigt Safety First läge. Framhjulet lyfter max någon centimeter sen stryps motorn.

Första året körde jag bara Dynamic men nu kör jag bara Dynamic Pro som har en snabbare gasrespons och ger mer trottelöppning än Dynamic vid fullgas.

Växelindikatorn brukar jag inte titta på så ofta. Tror jag har min på 10500varv.

Dum fråga men hur kalibreras detta? Min slår på runt 7000/7500 redan vilket är rätt :dummer
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Vilken verkstad rekommenderar ni i sthlmstrakten? Det kan sträcka sig en bit bort också max 15 mil, måste vara AD!
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Vilken verkstad rekommenderar ni i sthlmstrakten? Det kan sträcka sig en bit bort också max 15 mil, måste vara AD!

Dom enda som inte gjort fel eller varit röriga/glömska är mcproffsen. Dom lyckades fixa återkallser som man pratat om tillsammans med dom på första försöket. Båda probike har lidit av minnesförluster.

Jag säger mcproffsen
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Vilken verkstad rekommenderar ni i sthlmstrakten? Det kan sträcka sig en bit bort också max 15 mil, måste vara AD!

Dom enda som inte gjort fel eller varit röriga/glömska är mcproffsen. Dom lyckades fixa återkallser som man pratat om tillsammans med dom på första försöket. Båda probike har lidit av minnesförluster.

Jag säger mcproffsen

Helt klart MC-Proffsen!
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Tackar.

En följdfråga, jag bad återförsäljaren skicka med olja för ett byte vilketdom gjorde. Nu skulle jag vilja veta hur mycket olja det går åt vid byte av olja + filter? Vore töntigt om dom skickat med för lite och jag tvingas att blanda oljor..

/D
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har du en 4litersdunk så klarar du dig. Har för mig att det går åt nästan 4 liter. Du ser ju när det är lagom med olja i nivåfönstret.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Det var det jag oroade mig för, den dumma frågan var inte så jävla dum med andra ord :fakta

Thx Plaz!
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Har någon upplevt att hojen går varmare än vanligt med kylarskydd (har evotechs variant) monterat?

Även dagar som denna, regn och 13 grader, klättrar den snabbt över 100grader. Det minns jag inte att den gjorde innan. :(
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Har någon upplevt att hojen går varmare än vanligt med kylarskydd (har evotechs variant) monterat?

Även dagar som denna, regn och 13 grader, klättrar den snabbt över 100grader. Det minns jag inte att den gjorde innan. :(

Klättrar den snabbt över 100 även när du kör? Fläkten går ju igång vid 102 grader eller något sånt vilket är helt normalt.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Stadskörning 100+ med lite fart 70... blir varmt med dessa motorer. Då har jag inget kylarskydd :).
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Klättrar den snabbt över 100 även när du kör? Fläkten går ju igång vid 102 grader eller något sånt vilket är helt normalt.

När jag kör ligger den mellan 70 och 90 beroende på hastighet och utetemp.

Stadskörning 100+ med lite fart 70... blir varmt med dessa motorer. Då har jag inget kylarskydd :).

Ok, som vanligt då. Jag oroar mig i onödan. :)
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top