BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Du är alltid välkommen. Så fort en BMW S1000RR passerar vägtullarna mot Nacka så får alla i Team Lv222RR automatiskt ett sms och rullar ut för att möta upp! Visste du inte det? :D

Det får väl bli ett S1KRR meeting någon dag i sommar... :yoparty

Jaså? Inget SMS idag då, eller var det för att jag kom bakvägen uppifrån norra Värmdö via Rindö nu på sena eftermiddagen? :fakta

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag svarar eftersom jag var på Gotland för en vecka sen. Men rätta mig gärna om jag har fel.

1:31 är snabbt. Dom tiderna hittar du vanligtvis i licensgruppen.
Kör du första gången på bana skulle jag bli förvånad om du kommer under 1:45 typ.

Det mest frustrerande är att ju fortare du kör desto svårare blir det att kapa tiden.
Jag körde på 1:39, det var iofs första gången med 600:a på bana, jag kan nog kapa nån sekund på att lära mig växla.. men att sänka till t ex 1:35.. det låter lite, men det är en värld av tid.

Men jag önskar dig lycka till i vadet Tobbe :tummenupp

:gnissla :huvet Ska nog blåsa av det där vadet. Rånad på 3st 10:eek:r vill man ju inte bli =(
Eller så kör man Gotland Ring och bara njuter ;)

Tack Peter1980 för ett uppriktigt svar.

/Tobbe

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Tjena. Skulle behöva lite tips (som vanligt när det gäller avgassystem). Vill ha ett helsystem (dels för effekt och mycket för ljudet). Pc har jag redan. Har hittat ett relevant, men vet ej om det i annonsen (till 2010) passar på 2011 med? Sen står det att det är ljuddämpare, men bild visar helt system. Bu eller bä om detta system? Tacksam för snabba svar

http://www.mcweb.se/ljuddampare-effekt-p-8548-c-2873.aspx

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ingen som åtminstonde kan svara på om det är passar med 2010 på en 2011?

2010 och 2011 är samma hoj så jag ser ingen anledning till varför det inte skulle passa.

Det står ju i beskrivningen "COMPLETE EXHAUST SYSTEM ..." och "RACING LINE 4-2-1". Du kan ju alltid prova att kolla artikelnumret på Akrapovics hemsida så kanske du ser om det är ett helsystem eller inte. Med tanke på priset så måste det vara ett helsystem, jag tror inte någon betalar 17K för ett slipon...

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Nej ;) visst, Akra är dyrt. Men det är som du säger.

För att lyfta en gammal fråga ... Var får man tag på singel kuts ?

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Det är garanterat ett helsystem, tror 2010 och 2012 är identiska om jag får gissa.
Köp Akra systemet med stora burken istället, då får du mycket bättre vrid än med den lilla burken.
Finns att få tag på helsystem för runt 10 000:- om du söker på ebay (nya).

//Tobias

Tjena. Skulle behöva lite tips (som vanligt när det gäller avgassystem). Vill ha ett helsystem (dels för effekt och mycket för ljudet). Pc har jag redan. Har hittat ett relevant, men vet ej om det i annonsen (till 2010) passar på 2011 med? Sen står det att det är ljuddämpare, men bild visar helt system. Bu eller bä om detta system? Tacksam för snabba svar

http://www.mcweb.se/ljuddampare-effekt-p-8548-c-2873.aspx

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nej ;) visst, Akra är dyrt. Men det är som du säger.

För att lyfta en gammal fråga ... Var får man tag på singel kuts ?

Den enda singelkutsen jag har sett hittills är BM:s egen. Kolla in på BMW Motorrads hemsida, kolla under utrustning och broschyrer så finns det lite olika varianter där (plast, kolfiber, olika färger osv).

Men det finns säkert tillbehörsfirmor också, framför allt billigare.

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Beställde en 12:a idag :tummenupp
Någon som vet om man kan behålla sidostödet när man monterar pinnar från Lightech race-växlat?

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
BMW Motorsport :D
Drömhoj sedan första gången som jag såg en svart i depån på Gotland ring.
Äntligen fått möjlighet att köpa ;)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Bänkade hojen igår alles originele ( tror det heter så på tyska) :D
Vad säger ni bra eller anus???View attachment 365115

Tror de säger "alles original" (det är i alla fall vad min tyska flickvän påstår :) )

Ursäkta tyskalektionen...

Vad gäller bänkningen: det är väl hopplöst att säga utan referens? Olika bänkar kan ju ge helt olika resultat på samma hoj och samma hoj kan väl få olika resultat på samma bänk till och med? Bästa vore ju att bänka två S1000 samtidigt, då vet du om du har mer eller mindre effekt än den andra :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...