BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Tror de säger "alles original" (det är i alla fall vad min tyska flickvän påstår :) )

Ursäkta tyskalektionen...

Vad gäller bänkningen: det är väl hopplöst att säga utan referens? Olika bänkar kan ju ge helt olika resultat på samma hoj och samma hoj kan väl få olika resultat på samma bänk till och med? Bästa vore ju att bänka två S1000 samtidigt, då vet du om du har mer eller mindre effekt än den andra :)

Danke schön mine herrn:tungan
Tänkte mest på själva kurvan och inte så mycket på effekt siffran. Kan vara plasibo effekt men det känns som jag har fått en betydligt bättre mellan register på hojen:banana ska läggas till att det blev ett kugg ner fram för en vecka sedan också :yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kan man eftermontera larm till denna hojen?Och vad kostar den isf

Ja. Inte en aning, men själva larmet kan du hitta i bland för billiga pengar på Ebay. Sen är det plug and play + en omstart av ecu:n hos verkstad för att det skall funka. Typ så.

Bänkade hojen igår alles originele ( tror det heter så på tyska) :D
Vad säger ni bra eller anus???View attachment 365115

Bra att du hittar några hästar till, fler än vad jag trodde, men bäst hade varit om dippen mellan 5 och 7 tusen hade kunnat förbättrats. Nu känns det ju bättre säger du men jag gissar att din drevning gjorde stora skillnaden.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Hallo Männer! Als neuer Eigentümer eines großen deutschen, frage ich mich, was Sie sollten Mapping zu fahren? Ist der Power Commander, die Sorge oder Sie den Originalkarton neu zuordnen kann? Mein Fahrrad ist original, aber jetzt planen zu stoppen Kühlt Block & Verteiler und Filter .... Mit freundlichen Grüßen / / Jante Linie

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hallo Männer! Als neuer Eigentümer eines großen deutschen, frage ich mich, was Sie sollten Mapping zu fahren? Ist der Power Commander, die Sorge oder Sie den Originalkarton neu zuordnen kann? Mein Fahrrad ist original, aber jetzt planen zu stoppen Kühlt Block & Verteiler und Filter .... Mit freundlichen Grüßen / / Jante Linie

Eh... Dr Zäta, du får nog ta hand om det här...:va Du hablar ju samma språk som zi jörmens... :D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
En liten teaser från dagens besök på BMW Motorrad Days i Garmisch-Partenkirchen idag.

IMG_0870.jpg

Japp, det står "STM Melandri" handskrivet på kåpan och japp, det är hans SBK-hoj... :)

Det kommer mer imorgon!

Last edited:

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Någon som är lång och kör s1000rr?.Jag är 196cm lång, måste jag amputera benen eller kan jag sitta hyfsat på en s1000rr?.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Någon som är lång och kör s1000rr?.Jag är 196cm lång, måste jag amputera benen eller kan jag sitta hyfsat på en s1000rr?.

Mycket handlar nog om fördelning överkropp/ben men jag är strax över 190 och provade samtliga hojar i det här segmentet och jag satt bästa på BMW och Gixxern, därefter kom Fireblade så helt klart värt ett försök och provkörning!

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Jag är 190 cm med låååååång rygg. Har egentligen problem på alla sporthojar.
Emellertid så fick jag lära mig på senaste AK BKK med SMC att jag satt för långt fram mot tanken, tasken i tanken alltså.
Blev uppmanad att sitta myyyyycket längre bak. Detta fick de positiva effekterna av; bättre knä/bengrepp runt tank/sadel, möjligt att se varvräknare å hastighetsmätare, lättare att hålla ner överkroppen och flytta den i sidled vid burkning samt viss avlastning av armar och handleder.
Dessa förändringar gjorde att jag satte personligt rekord, med 3 sekunder, på Anderstorp i tisdags.

Åk å köp dig en rr nu.!:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- Jag är 190 cm med låååååång rygg. Har egentligen problem på alla sporthojar.
Emellertid så fick jag lära mig på senaste AK BKK med SMC att jag satt för långt fram mot tanken, tasken i tanken alltså.
Blev uppmanad att sitta myyyyycket längre bak. Detta fick de positiva effekterna av; bättre knä/bengrepp runt tank/sadel, möjligt att se varvräknare å hastighetsmätare, lättare att hålla ner överkroppen och flytta den i sidled vid burkning samt viss avlastning av armar och handleder.
Dessa förändringar gjorde att jag satte personligt rekord, med 3 sekunder, på Anderstorp i tisdags.

Åk å köp dig en rr nu.!:)

Är 193 lång. Har också kört som du beskriver, enligt SMC, vilket funkat bra under ett par år.
Gjorde tvärtom efter instruktioner från Nicklas Cajback i början på Juni o satte pers på Gälleråsen!!! :yoparty

Men om sanningen skall fram så sa Cajback att jag skulle prova att sitta direkt mot tanken o "vara före hojen in i böjen" MEN att det viktigaste var att sitta så man kände sig bekväm...

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
BMW Motorrad Days 2012 Pt. I

Som utlovat, en sammanfattning i bilder från gårdagens besök på BMW Motorrad Days 2012 (vår motsvarighet till WDW) i Garmisch-Partenkirchen.

Det var betydligt större än jag trodde, det var tamejfan Bumsar parkerade ÖVERALLT. Inte bara på området utan i hela samhället. Och jag trodde inte det fanns så många GS:er i hela världen ens...

Inte många S1000RR där bland besökarna, tror inte ens jag räknade till 10. De kanske gjorde som mig och kom med bil istället :)

Så, över till den grafiska delen av berättelsen...

Chris Pfeiffer var där och stuntade mitt i Garmisch. Det var coolt att se eftersom jag aldrig sett stunt live tidigare.

IMG_0842_2.jpg

En av campingplatserna. Notera banden som ser till att tälten blir uppsatta i perfekta rader och inte hullerombuller som i resten av världen. Tysk ordnung muss sein! I bakgrunden: Alperna.

IMG_0845.jpg

Först något från den fyhjuliga sidan av Bayerschie MotorWerke: En 1M Safety Car från MotoGP. Kan meddela att det inte bara är dekaltrim, det satt en rejäl kraschbur i den istället för baksäte. Kan säkert vara helt OK att köra på bana också. Om inte annat skulle man kunna sätta drag på den och använda den som dragbil till och från bankörningarna...

IMG_0859.jpg

Naturligtvis kan man inte ha någon form av tillställning i Bayern utan minst en rejäl Bierhalle/Biergarten. Detta var inget undantag!

IMG_0912.jpg

Sedan var det dags för en annan personlig premiär: första gången jag såg FMX live. Rätt coolt det också måste jag säga. Jag antar att det är ett ålderstecken eftersom jag inte kunde sluta fundera på hur försäkringsbolagen ser på sådana fritidssysselsättningar...

IMG_0898_2.jpg IMG_0906_3.jpg

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
BMW Motorrad Days 2012 Pt. II

Så, dags för något som ligger lite närmare oss i S1000RR-tråden: WSBK!

Alpha Racing och deras WSBK-trupper var där och skrev autografer. Själv har jag aldrig varit något fan av Haslam så jag nöjde mig med Melandris. Tyvärr märkte jag först senare att han skrev "Harry" istället för "Eric" men det är sånt man får ta, huvudsaken är ju att hans namn är rätt :)

IMG_0911_2.jpg

Som tur var hade de även tagit med sig sina hojar vilka stod utanför för närgående beskådning! Melandris till vänster, Haslams till höger.

IMG_0866.jpg

Ett urval av mer närgående bilder på Melandris hoj.

IMG_0861.jpg IMG_0862_2.jpgIMG_0868.jpgIMG_0869.jpg

Det här vet jag inte riktigt vad det är. Skulle gissa på en specialare bygd av TGP Moto Racing med S1000RR-motor. Den stod utanför Alphas tält.

IMG_0873.jpgIMG_0884.jpg

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
BMW Motorrad Days 2012 Pt. III

Verkar som att BMW HP / Alpha ska släppa lite nya grejer för seriös motortrimning av 12:an. I alla fall visste inte jag att de grejerna fanns att köpa tidigare. Resultatet verkar vara runt 210 bakhjulshästar att dömma av bänkningspapperet de använde som reklam.

IMG_0887_2.jpgIMG_0888.jpgIMG_0894.jpgIMG_0893.jpgIMG_0889.jpgIMG_0890.jpg

Alpha hade även en "jigg" för att visa grejerna de säljer vilken såg betydligt roligare ut i verkligheten än på bild.

IMG_0934.jpgIMG_0932.jpg

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
BMW Motorrad Days 2012 Pt. IV

Sist ut i racedelen: en Superstock-hoj (tror jag i alla fall...) från Alpha. Den var skodd med mönstrade däck och därför gissar jag att det är en Superstock-hoj och inte en IDM-hoj. Notera samma broms/kopplingsgrepp som jag har! *racecred!* :)

IMG_0938.jpgIMG_0940.jpgIMG_0941.jpgIMG_0942.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...