BMW Motorrad Days 2012 Pt. I
Som utlovat, en sammanfattning i bilder från gårdagens besök på BMW Motorrad Days 2012 (vår motsvarighet till WDW) i Garmisch-Partenkirchen.
Det var betydligt större än jag trodde, det var tamejfan Bumsar parkerade ÖVERALLT. Inte bara på området utan i hela samhället. Och jag trodde inte det fanns så många GS:er i hela världen ens...
Inte många S1000RR där bland besökarna, tror inte ens jag räknade till 10. De kanske gjorde som mig och kom med bil istället
Så, över till den grafiska delen av berättelsen...
Chris Pfeiffer var där och stuntade mitt i Garmisch. Det var coolt att se eftersom jag aldrig sett stunt live tidigare.
En av campingplatserna. Notera banden som ser till att tälten blir uppsatta i perfekta rader och inte hullerombuller som i resten av världen. Tysk ordnung muss sein! I bakgrunden: Alperna.
Först något från den fyhjuliga sidan av Bayerschie MotorWerke: En 1M Safety Car från MotoGP. Kan meddela att det inte bara är dekaltrim, det satt en rejäl kraschbur i den istället för baksäte. Kan säkert vara helt OK att köra på bana också. Om inte annat skulle man kunna sätta drag på den och använda den som dragbil till och från bankörningarna...
Naturligtvis kan man inte ha någon form av tillställning i Bayern utan minst en rejäl Bierhalle/Biergarten. Detta var inget undantag!
Sedan var det dags för en annan personlig premiär: första gången jag såg FMX live. Rätt coolt det också måste jag säga. Jag antar att det är ett ålderstecken eftersom jag inte kunde sluta fundera på hur försäkringsbolagen ser på sådana fritidssysselsättningar...