BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Jag brukar hålla drömmarna för mig själv så får de leva några minuter längre. Dessutom känner man sig betydligt smartare när man själv listar ut att man inte har råd än när någon berättar det för en :)

Men, för att hålla drömmarna vid liv...

Ähhh, vad var det där bra för?? Nu vill jag ju ha en av varje:D

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Det är ju bara att hänga en skylt på vardera;
BMW - Den här kan du få reservdelar till
Aprilia - Inte till den här

:hihi

Hmmm, det där stämmer ju inte. Det finns visst delar till Aprilian. Det går bara inte att få dem i år, eller nästa år....

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nu väntar vi på en rapport från Micke som skulle ta rr-licens med SMC steg 5 i torsdags! Micke anropas, hallå Micke - kom in! :) Är allting helt?

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Nu väntar vi på en rapport från Micke som skulle ta rr-licens med SMC steg 5 i torsdags! Micke anropas, hallå Micke - kom in! :) Är allting helt?
Ha ha, trodde Zacke hade skvallrat:)
Jo då, det var lätt det roligaste man gjort på bana! Sviestad var en väldigt trevlig bana som jag måste återvända till. Kursen som sådan var kul, men jag vet inte om man egentligen kan misslyckas som deltagare!? Var ju inte snabbast, men heller inte långsammast:)
Endurance-start var grymt kul:banana Vet att det var deltagare som filmade, så det kanske dyker upp något klipp inom kort.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Är det fortfarande så alltså? Jag trodde de hade ordnat logistiken vid det här laget.

Tyvärr är det fortfarande stor skillnad på Tysk och Italensk logistik...
Generalagenten SPG säger att man bygger upp ett lager i Sverige med de vanligaste delarna, och det är nog ett måste. Annars finns det ApriliaGenuineParts i UK eller Af1racing i USA som är riktigt bra och snabba.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Ha ha, trodde Zacke hade skvallrat:)
Jo då, det var lätt det roligaste man gjort på bana! Sviestad var en väldigt trevlig bana som jag måste återvända till. Kursen som sådan var kul, men jag vet inte om man egentligen kan misslyckas som deltagare!? Var ju inte snabbast, men heller inte långsammast:)
Endurance-start var grymt kul:banana Vet att det var deltagare som filmade, så det kanske dyker upp något klipp inom kort.

Det är ju inte snällt att skvallra:hihi
Återigen, grattis till licensen:tummenupp

Nu känns det som om jag lägger mycket tid i en BMW-tråd....

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Det är ju inte snällt att skvallra:hihi
Återigen, grattis till licensen:tummenupp

Nu känns det som om jag lägger mycket tid i en BMW-tråd....

Enligt Micke "Hilding" så har du lagt bud på Tob3:s IDM-hoj. Nu e ju inte Hilding ett sanningsvittne alla gånger, men jag tror honom till motsatsen är bevisad. Välkommen till BMW-träsket! :tummenupp

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Om Hilding säger det, så är det så:tummenupp

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
untitled.jpgSå här ser det ut efter en vecka på gotland ring:yoparty

Körde med smc så försäkringen täcker men självrisken var visst på 12 tusen och inte 6 som jag trodde. Nån som har lite orginaldelar liggandes så får ni gärna pma mig:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
View attachment 365421Så här ser det ut efter en vecka på gotland ring:yoparty

Körde med smc så försäkringen täcker men självrisken var visst på 12 tusen och inte 6 som jag trodde. Nån som har lite orginaldelar liggandes så får ni gärna pma mig:)

Vad behöver du? Gör en lista och lägg upp här.
Vi kanske inte har alla delar men vi kan nog hjälpas åt att hitta det åt dig.

Vi kanske skulle sätta upp en kraschfond.... :)

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Ska lämna in den på bmw på måndag. Dom ska göra en besiktning på hojen och sen ska dom ge en offert till IF som sedan kontaktar mig. Enligt dom ska det vara gratis och jag får avgöra om jag vill fixa det själv eller inte.

Återkommer med en lista om nu inte dom hittar nå mera fel.

Ni som åker riktigt fort kör ni på race läget? Jag kör Sport och kändes som om det inte hände nåt när jag försökte gasa på då framhjulet började släppa. Fattar inte helt enkelt hur traction funkar, kan den slå av om den känner att man har för mycke nerlägg så att man kan får mer vikt på framhjulet.

Nu har man ju racekåpor färdiga iaf och ska omgående köpa motorskydd och puckar:tummenupp

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Ska lämna in den på bmw på måndag. Dom ska göra en besiktning på hojen och sen ska dom ge en offert till IF som sedan kontaktar mig. Enligt dom ska det vara gratis och jag får avgöra om jag vill fixa det själv eller inte.

Återkommer med en lista om nu inte dom hittar nå mera fel.

Ni som åker riktigt fort kör ni på race läget? Jag kör Sport och kändes som om det inte hände nåt när jag försökte gasa på då framhjulet började släppa. Fattar inte helt enkelt hur traction funkar, kan den slå av om den känner att man har för mycke nerlägg så att man kan får mer vikt på framhjulet.

Nu har man ju racekåpor färdiga iaf och ska omgående köpa motorskydd och puckar:tummenupp

- Vad åker du på för däck?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...