BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tjolahop!
Har varit lite frånvarande ett tag, den här tiden på året har skogen en viss dragningskraft. Vad är det som händer här? Är det fortfarande BMW´s överlägsna supersportmaskin som dryftas:)
//F Rånvarande

Nej för fan, det där är så 2012. Numera snackar vi bara nya Toyota Prius här. Miljövänlig och förnuftig är det som gäller nu!

:hihi
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
"Rubrik"

Förstår inte, om ALLA skriver "Rubrik" i ämnesraden så blir det ju inge bättre:D

Ett litet tips till alla på tråden:
Om ni fyller i "Rubrik" i det avancerade läget så blir det mycket lättare att söka på. Dessutom syns det bättre utanför tråden.

Speciellt om ni tar upp ett nytt intressant ämne så är det lyckat att göra så.

P
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
"Rubrik"

Tjena Micke,
hemskt att gå vilse i skogen så här länge :va
Näe, nu e det Aprilia´s överlägsna superbikemaskin som dryftas, du vet den med Öhlinsfjädring, justerbar TC, möjlig kalibrering vid däcksbyte m.m installerat redan från början:tummenupp
Du vet, Aprilia RSV 4 som Biaggi blev världsmästare med :Bugar

Välkommen åter!



Tjolahop!
Har varit lite frånvarande ett tag, den här tiden på året har skogen en viss dragningskraft. Vad är det som händer här? Är det fortfarande BMW´s överlägsna supersportmaskin som dryftas:)
//F Rånvarande
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Alla vet att Aprilia köpte segern (om man nu kan kalla den för det) av Melandri. Mutpengarna tog dock slut då Sykes skulle köpas så han bjöd upp till dans, tyvärr liite sent.
:D:D:D
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Det var ju annars värt att ge segern till Aprilia.
Anledning:
Alla Aprilia-ägare som har talet 49 på hojen har inaktuella grejer och måste därmed byta.
:D:D
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Ahhh, rena läggmatchen alltså:D
Är det sånt du får höra när du är vilse i skogen:rofl

Ingen har väl 49:e, utom San Francisco 49:ers :va

Alla vet att Aprilia köpte segern (om man nu kan kalla den för det) av Melandri. Mutpengarna tog dock slut då Sykes skulle köpas så han bjöd upp till dans, tyvärr liite sent.
:D:D:D
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Rubrik

- All sport på elitnivå är regiserad. Sport tillhör underhållningsbranshen numera, och är styrd av marknadskrafterna som i sin tur styrs av kapitalismen som måste ha full koll på var deras pengar tar vägen dvs:
så att de ser att investerade pengar kommer tebaks till deras konton. BASTA !!

Några exempel:
Hur FAN kan Melandri vurpa 3 race i rad? Regiserat!
Hur FAN kan Sverige komma tebaks å spela oavgjort mot Tyskland? Regiserat!
Hur FAN kan Lance Armstrong vinna 17 Tour de France i rad? Doping -, Ja men fortfarande regiserat!
osv, osv...

Oj, jag glömde Rubrik, f´låt. :rodnar
 
Last edited by a moderator:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
- All sport på elitnivå är regiserad. Sport tillhör underhållningsbranshen numera, och är styrd av marknadskrafterna som i sin tur styrs av kapitalismen som måste ha full koll på var deras pengar tar vägen dvs:
så att de ser att investerade pengar kommer tebaks till deras konton. BASTA !!

Några exempel:
Hur FAN kan Melandri vurpa 3 race i rad? Regiserat!
Hur FAN kan Sverige komma tebaks å spela oavgjort mot Tyskland? Regiserat!
Hur FAN kan Lance Armstrong vinna 17 Tour de France i rad? Doping -, Ja men fortfarande regiserat!
osv, osv...

Oj, jag glömde Rubrik, f´låt. :rodnar

Ingen fara - jag hjälper så gärna till så! :hihi
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Sådärja.

Efter mycket beslutsvånda så har jag skaffat mig en s1000rr. Hittade en blå med bara 90mil på mätaren som jag sparade runt 25k på mot att köpa ny.

Håller fortfarande på att ta mig igenom denna tråd. Uppskattar att den inte bara handlar om hur man kör på bakhjulet eller vilket slipon man ska köpa :)

Lite om mig själv:
38år och bor just nu i Tokyo. Började köra motocross när jag var 5år och i princip kört sedan dess. Trots all erfarenhet så är jag inte särskilt snabb :(
Åker bana så ofta jag kan och har tid. Inte mycket detta år men hoppas på mer under nästa säsong.
Kommer att ha hojjen gatreggad men funderar på att göra iordning den så att jag kan köra licensträningarna med den. Tycker att de vanliga bandagarna ofta känns för farliga.

Bytte in min Superduke R när jag köpte denna hoj. Har även en 1200gs för de längre turerna här.

/Andreas
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
ohaio gozajmasen och välkommen. köpte du hojen i Sverige eller Japan? kan in te se hur BMW skulle klara av Tokyo trafiken :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Sådärja.

Efter mycket beslutsvånda så har jag skaffat mig en s1000rr. Hittade en blå med bara 90mil på mätaren som jag sparade runt 25k på mot att köpa ny.

Håller fortfarande på att ta mig igenom denna tråd. Uppskattar att den inte bara handlar om hur man kör på bakhjulet eller vilket slipon man ska köpa :)

Lite om mig själv:
38år och bor just nu i Tokyo. Började köra motocross när jag var 5år och i princip kört sedan dess. Trots all erfarenhet så är jag inte särskilt snabb :(
Åker bana så ofta jag kan och har tid. Inte mycket detta år men hoppas på mer under nästa säsong.
Kommer att ha hojjen gatreggad men funderar på att göra iordning den så att jag kan köra licensträningarna med den. Tycker att de vanliga bandagarna ofta känns för farliga.

Bytte in min Superduke R när jag köpte denna hoj. Har även en 1200gs för de längre turerna här.

/Andreas

Grattis till hojen och välkommen till tråden!
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
ohaio gozajmasen och välkommen. köpte du hojen i Sverige eller Japan? kan in te se hur BMW skulle klara av Tokyo trafiken :)

Köpte den här. Nästan omöjligt att importera något hit. Versionen som säljs här har endast full effekt i Slick läget. Dessutom så kan bara Slick läget nås om man monterar bort skylthållare med blinkers osv bak (finns såklart en väg runt detta).

Har inte köpt den för att åka runt i stan. Japan har nog några av världens bästa vägar att åka hoj på så det är bättre att åka där :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Köpte den här. Nästan omöjligt att importera något hit. Versionen som säljs här har endast full effekt i Slick läget. Dessutom så kan bara Slick läget nås om man monterar bort skylthållare med blinkers osv bak (finns såklart en väg runt detta).

Har inte köpt den för att åka runt i stan. Japan har nog några av världens bästa vägar att åka hoj på så det är bättre att åka där :)

Vilka banor är det du åker på? Suzuka och Motegi? :)

Kul med Tokyo! Jag har bara varit där några gånger men skulle nog inte vilja bo där. Antar att du pratar Japanska?
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Dålig smak

Välkommen till gänget JapanViking! Hur stora är BMW därborta egentligen?

Stickspår: Verkar som att BMW skall satsa hårdare på den amerikanska marknaden med mer bling-bling!
304424_10151217945313467_1074965869_n.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top