BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Går det på något sätt att ha en sida där vi lägger upp s.k. till salu delar till BMW S1000RR?
Där skulle alla kunna lägga upp en lista över delar som man har liggandes som reserv och ev skulle kunna tänka sig att sälja. Kan vara bra att ha då det är lätt att hitta delar när man kraschat.

Går denna idén att spinna vidare på tro?
Zacke om du vill vara med på detta vet du vad som krävs från din sida...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Just in case....

.... ja menar, vad skulle kunna hända? :lol

bild-9.JPG


Edit; Har just kollat in filmen "Fastest" med Rossi o pojkarna... e lite sugen på att köra liksom :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Är BMW:s HP fotpinnar raceväxlade ?

Inte de jag har men det finns ju ett HP-länkage som ska ge raceväxlat, det kanske funkar med fotpinnarna?


Går det på något sätt att ha en sida där vi lägger upp s.k. till salu delar till BMW S1000RR?
Där skulle alla kunna lägga upp en lista över delar som man har liggandes som reserv och ev skulle kunna tänka sig att sälja. Kan vara bra att ha då det är lätt att hitta delar när man kraschat.

Går denna idén att spinna vidare på tro?
Zacke om du vill vara med på detta vet du vad som krävs från din sida...

Om någon har en uppsättning fälgar kompletta med lager, bromsskivor och ABS-skiva så är jag intresserad :)
 
Last edited:

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag har en uppsättning PVM aluminium fälgar med 5,0mm alpha racing skivor, sensorringar, drevhub osv för 12000, dom är gula och har gått en säsong så dom är inte speciellt snygga i lacken, men det är inte så dyrt att lacka 2 fälgar om man vill det! :)
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Inte de jag har men det finns ju ett HP-länkage som ska ge raceväxlat, det kanske funkar med fotpinnarna?

-Jaha?! Jag tänkte ett snäpp längre idag och ringde därför Bike Göteborg å ställde samma fråga.
Det var nog inte "den skarpaste kniven i lådan" som jag snackade med, men han sa att det var standardväxlat.
Å nu påstår du att det finns ett länkage som gör det raceväxlat. Eller??
Jag blir lite förbryllad.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
-Jaha?! Jag tänkte ett snäpp längre idag och ringde därför Bike Göteborg å ställde samma fråga.
Det var nog inte "den skarpaste kniven i lådan" som jag snackade med, men han sa att det var standardväxlat.
Å nu påstår du att det finns ett länkage som gör det raceväxlat. Eller??
Jag blir lite förbryllad.

HP pinnarna är standardväxlade men jag menade det här: http://www.bikesportnews.com/product-detail.cfm?productid=17

BMWs eget länkage för att vända växellägena och ska enligt uppgift på den där sidan och BMWs egen sida funka med både originalpinnarna och HP pinnarna.
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
********

Går det på något sätt att ha en sida där vi lägger upp s.k. till salu delar till BMW S1000RR?
Där skulle alla kunna lägga upp en lista över delar som man har liggandes som reserv och ev skulle kunna tänka sig att sälja. Kan vara bra att ha då det är lätt att hitta delar när man kraschat.

Går denna idén att spinna vidare på tro?
Zacke om du vill vara med på detta vet du vad som krävs från din sida...

Hmm, om du menar att jag behöver att jag behöver konvertera till BMW, så har jag faktiskt funderat:)
Alltså funderat på att köpa en BMW och åka bana med, då blir det ju legalt att vara här och sen tycker jag Aprilian är lite för fin att köra bana med:D
Men jag har kanske en idé om TillSaluTorg, återkommer....
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hmm, om du menar att jag behöver att jag behöver konvertera till BMW, så har jag faktiskt funderat:)
Alltså funderat på att köpa en BMW och åka bana med, då blir det ju legalt att vara här och sen tycker jag Aprilian är lite för fin att köra bana med:D
Men jag har kanske en idé om TillSaluTorg, återkommer....


Vad menar du? Aprilian är ju för fin för att INTE åka bana med! :)

Jag skulle vilja prova en på bana, den ska ju ha grymt fint chassi och "handling", de ser smidiga ut!
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Valencia bokat 3-5 januari!

Alcarras i slutet av november är inställt för att det är för få anmälda, suck.... Så därför är det nu bokat Valencia i början på januari - hoppas vädret visar sin fina sida! :)

valencia.jpg
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
såja, ta din medicin nu.... Titta in i ljuset och lyssna på mig: BMW, BMW, BMW, BMW.... :D

Det är lugnt, satt ute idag i tshirt med den här utsikten över alperna

image.jpg

Och drack den här

image.jpg

Då är det lätt att bli frälst på det mesta som har med Bayern att göra :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Alcarras i slutet av november är inställt för att det är för få anmälda, suck.... Så därför är det nu bokat Valencia i början på januari - hoppas vädret visar sin fina sida! :)

valencia.jpg

Fan vad avis jag blir, Valencia verkar ju hur kul som helst! :yoparty
 
Last edited:

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Första turen avklarad :)

Plockade upp hojjen på lördag morgon. Lyckades få min första fortkörningsbot i Japan på vägen dit. Åkte på tjejens cb400 med henne bakpå. eftersom jag körde så lugnt så kändes det inte som att man behövde hålla utkik. 63 på 40 väg....1000kr i böter.

Igår så blev det en riktig tur. Åkte hemifrån vid 7 och var hemma vid 8 på kvällen. Förutom transportsträckan ut från Tokyo så spenderades hela dagen på kurviga vägar.

Är väldigt imponerad av hur bra hojjen kändes. Har kämpat i 3 år med min KTM SDR utan att få den att kännas bra. BMW:n känns riktigt bra precis som den är.
Gillar ett den är så stadig med nerlägg och att insprutningen är i princip perfekt. Att kunna ta kurvor i bra fart med neutral gas och samtidigt kunna styra med väldigt lätt grepp på styret var något som aldrig fungerade på min KTM.
Totalt så blev det ca 40 mil kört igår. Tycker att den är ganska komfortabel för att vara en sporthoj även om mina ben protesterade lite på väg hem i köerna. Hjälper inte att vara 191 lång antar jag.

Ser fram emot första bankörningen. Kommer tyvärr behöva vänta ett tag eftersom jag åker till Sverige imorgon och blir hemma 4 veckor.


Morgonsamling vid Japanska brostugan. Som vanligt massor med dyra bilar överallt. Också som vanligt en dyr sportbil planterad i räcket på vägen upp.
IMG_0531.jpg


IMG_0536[1].jpgIMG_0537[1].jpgIMG_0543[1].jpg


Min väns FJR1300 har rullat 24 000mil. Motorn aldrig öppnad.
IMG_0545[1].jpg
 

Bifogat

  • IMG_0531[1].jpg
    IMG_0531[1].jpg
    237.1 KB · Visningar: 103
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Böter e aldrig kul oavsett vad man åker på! Men härligt att få till 40 mil så där bara, här är det inte att tänka på, inte utan allvädersställ o extra allt i klädväg....

Kul med bilderna! Vacker plats!
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Exactemundo!

Hos närmsta BMW återförsäljare? Det är ju originalgrejer (HP) så det borde väl alla handlare kunna beställa hem?

Återkom gärna med rapport om hur besvärligt det är att montera, skulle kanske vara kul att prova raceväxlat...

- Beställt idag. :)
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Någon som vet om 2012 bak-kåpa/cuts (race) passar på 2011 bakram?
Behöver man kanske modifiera någonting.
Ni som vet och har testat, vilket märke har ni i så fall köpt?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon som vet om 2012 bak-kåpa/cuts (race) passar på 2011 bakram?
Behöver man kanske modifiera någonting.
Ni som vet och har testat, vilket märke har ni i så fall köpt?

Menar du att den går så mycket snabbare med de där två små hålen på cutsen? :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top