Kolla länken jag postade
View attachment 373911
Här är en bild på kylarmedlet som jag köpte förra säsongen. Ger inget frysskydd vad jag kan se, men skall ge ett skydd mot korrision (eller hur det nu stavas ) och skall enligt uppgift ge bättre kylning.
Hej på er!
Nu är det dags för nästa projekt tänkte uppdatera gaffelben & bakdämpare till Öhlins. Modellen heter
Framgaffel - Öhlins FGRT 811
Bakdämparen heter - Öhlins TTX36
Jag väger ca 72KG utan skinnställ och med skyddsutrustning ca 90kg.
frågan är, kommer FGRT 811 & TTX36 passa till min vikt? Har läst att FGRT 811 har 43MM fjäder, men jag är inte duktig på det ;( hoppas någon kan hjälpa mig.
Tack för alla svar.
Jag gjorde det men hittade inget förutom Ducati-ramar vilket iofs är coolt men... Letade jag på fel ställe?
Jag gjorde det men hittade inget förutom Ducati-ramar vilket iofs är coolt men... Letade jag på fel ställe?
Hej på er!
Nu är det dags för nästa projekt tänkte uppdatera gaffelben & bakdämpare till Öhlins. Modellen heter
Framgaffel - Öhlins FGRT 811
Bakdämparen heter - Öhlins TTX36
Jag väger ca 72KG utan skinnställ och med skyddsutrustning ca 90kg.
frågan är, kommer FGRT 811 & TTX36 passa till min vikt? Har läst att FGRT 811 har 43MM fjäder, men jag är inte duktig på det ;( hoppas någon kan hjälpa mig.
Tack för alla svar.
Hmmmm... nästan så att originalgrejerna är billigare?
Antagligen men det där är ju top of the line!
Köper du av en handlare så brukar fjädrar för din vikt ingå. Köper du beggat gäller det att kolla vilka fjädrar föregående ägare kör med. Annars bör väl info om fjädrarna finnas på Öhlins hemsida?
Hur många MM fjädern är spelar inte så stor roll, det är NM som avgör hur hård/mjuk den är.
Om du tänker köpa från handlare i Sverige o inte via Ebay så tycker jag du tar kontakt med en återförsäljare med racingvana, typ Bactor eller fjj racing. De har alla siffror du behöver; du anger vikt, längd, körstil och vilka däck du åker på så får du alla mått, både på dämparna o hur de skall monteras på cykeln (uppstick gaffel osv)
Rätt fjädrar kommer med i så fall.
Tack snälla! ska kolla upp det
Jag sökte lite på nätet och hittade bara NM-angivelser för fjädrar, inte vikt. Det är nog som Peter säger att de räknar in din vikt, hur snabb du är, vilka däck du använder osv för att bestämma vilka fjädrar du ska ha, inte bara din vikt.
Vet inte hur mycket det hjälper men jag väger 90kg utan utrustning, kör bandagar (inga race) och ska köra på pirelli superbike pro, eller vad de nu heter, nästa år och jag fick 10.5NM fjädrar i gaffeln (fgrt811) och 100nmm fjäder i stötdämparen (bm888).
Jag hade 10,5 fjädrar i min K-tech gaffel från början.
Det var på tok för hårt för mig, då vägde jag 90kg och tävlade för fullt.
Bytte till 9,5 och 10,5 i fram, det var grymt stor skillnad.
Kan inte så mycket om fjädring, men kanske är det för hårt för dig om det inte skiljer sig från Öhlins och K-tech.
Vinterdvala Peter. Nu kan man fokusera på andra saker. Dock ska ja väl hyra någon tvåhjuling i Thailand i feb så man kan öva lite kurvteknik i bergen. Måste ju vara fit 4 fight inför hojsäsong 2013. Dock stör det mig att jag inte hittar ett par fina kinakåpor till hojen som man både kan ha på gata och bana. Men det kommer väl kanske. Simma lugnt!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|