BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Går det att göra sådan där wrap (som de gör på tuffa bilar nuförtiden, inte den mexikanska maträtten...) på en uppsättning kraschkåpor och är det billigare än att lacka skiten?

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Ibland så blir man imponerad av servicenivån hos vissa företag.

Beställde ett set Helibars direkt från tillverkaren i USA i fredags. Måndag morgon fick jag leveransen här i Tokyo. Ganska fantastiskt tycker jag.
Väntade 2 veckor på min tailbag att ta sig från Tyskland tiil Sverige sist jag var hemma. Försökte också få min Gore tex innerjacka till Rukka stället reparerad via MC-varuhuset i Stockholm. Var förbi en lördag och lämnade den. De lovade att höra av sig på måndagen eftersom jag sa att det var bråttom. Naturligtvis var det ingen som hörde av sig. Krånglade mig dit nästa lördag och fick höra några lama ursäkter för varför inget hade hänt.....tog med mig jackan igen. Butiken var i princip tom båda gångerna.

Undrar varför alla handlar på nätet?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ibland så blir man imponerad av servicenivån hos vissa företag.

Beställde ett set Helibars direkt från tillverkaren i USA i fredags. Måndag morgon fick jag leveransen här i Tokyo. Ganska fantastiskt tycker jag.
Väntade 2 veckor på min tailbag att ta sig från Tyskland tiil Sverige sist jag var hemma. Försökte också få min Gore tex innerjacka till Rukka stället reparerad via MC-varuhuset i Stockholm. Var förbi en lördag och lämnade den. De lovade att höra av sig på måndagen eftersom jag sa att det var bråttom. Naturligtvis var det ingen som hörde av sig. Krånglade mig dit nästa lördag och fick höra några lama ursäkter för varför inget hade hänt.....tog med mig jackan igen. Butiken var i princip tom båda gångerna.

Undrar varför alla handlar på nätet?

Hade jack-incidenten hänt i Tokyo hade väl någon fått begå harakiri på bakgården? :)

Tyvärr är servicenivån på många mc-butiker väldigt låg, det verkar som att de förutsätter att kunderna måste handla där. Finns många undantag också, ingen nämnd ingen glömd.

Jag tror det finns en marknad åtminstone i större städer för en butik som ger bra service och vågar ta lite extra betalt, det finns penningstarka kunder som kan tänka sig betala lite mer för en bekymmerslös upplevelse. Det gäller bara att välja rätt märken med rätt kundgrupp. Vad sägs om att starta upp en butik med BMW, Ducati och H-D? Då tror jag man får in många kunder med rätt ekonomisk situation. Då kan man dessutom gå ihop med någon bandagsarrangör, erbjuda vinterförvaring plus leverans till ett par bandagsarrangemang i södra europa under vinterhalvåret... :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...det finns många som är "beredda att betala" bara dom får rätt service är min erfarenhet efter drygt två decennier som säljare så du är helt rätt ute....

Hade jack-incidenten hänt i Tokyo hade väl någon fått begå harakiri på bakgården? :)

Tyvärr är servicenivån på många mc-butiker väldigt låg, det verkar som att de förutsätter att kunderna måste handla där. Finns många undantag också, ingen nämnd ingen glömd.

Jag tror det finns en marknad åtminstone i större städer för en butik som ger bra service och vågar ta lite extra betalt, det finns penningstarka kunder som kan tänka sig betala lite mer för en bekymmerslös upplevelse. Det gäller bara att välja rätt märken med rätt kundgrupp. Vad sägs om att starta upp en butik med BMW, Ducati och H-D? Då tror jag man får in många kunder med rätt ekonomisk situation. Då kan man dessutom gå ihop med någon bandagsarrangör, erbjuda vinterförvaring plus leverans till ett par bandagsarrangemang i södra europa under vinterhalvåret... :)

Weber

WTF
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr, CBR1000RR 08, DKV200RT

För BMW delar vågar jag påstå att det redan finns en - Bactor MC - bra service, trevlig personal och ja en butik finns också! Inte bara en anonym website.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Någon som vet om man kan byta slutburken på en helsystem (S-B10SO1-HASZ) till något mer tystare som klarar bandagar? I den nuvarande går det inte att montera DB killer och den låter som en NASCAR dvs nackskott om man ens närmar sig en bana.

Har mailat Acrapovic, men de svarar ej! Lite tråkigt kan jag tycka!

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Tack ska ni ha för berömmet! :)

Snart drar säsongen igång igen och då ska vi testa lite nya grejer till s1000rr och blir resultatet bra (som vi tror) kommer vi att presentera lite roliga kit till våren :)
Framför allt till dom som kör på hobby nivå ska tilläggas!

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
BMW HP4 - tråden

Eftersom denna hojen skiljer sig så mycket från S1000RR så tyckte jag den kunde ha en egen tråd.

Om någon admin tycker något annat får den raderas.

Här är i alla fall en bild på min Hjul Klapp :)

Bifogat

• Julklapp.jpg
    Julklapp.jpg
    234.8 KB · Visningar: 178

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Dricker? Jag tror mer på inhalerar eller injicerar... :)

Ahhh, jag tror att ni har fel bägge 2, det är abstinensen som slagit till och gör Micke otroligt förvirrad:hihi
Bandagsabstinensen, skratta ni men det kan hända vem som helst, när som helst:rofl
Enda sättat att stoppa den är att lasta hojen och ge sig av till sydligare breddgrader och närmsta bandag och hoppas vid "pip" att den inte är inställd.
May the wind always be at his face, and the sun always upon his ass:smasha

När jag läser mitt eget inlägg, inser jag att det är nog bara att packa å dra....:smasha

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hahaha, ingen provkörning utlovad än. Men det är såklart en prisfråga. :) 242 000:- kostar en sån här.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ahhh, jag tror att ni har fel bägge 2, det är abstinensen som slagit till och gör Micke otroligt förvirrad:hihi
Bandagsabstinensen, skratta ni men det kan hända vem som helst, när som helst:rofl
Enda sättat att stoppa den är att lasta hojen och ge sig av till sydligare breddgrader och närmsta bandag och hoppas vid "pip" att den inte är inställd.
May the wind always be at his face, and the sun always upon his ass:smasha

När jag läser mitt eget inlägg, inser jag att det är nog bara att packa å dra....:smasha

Läser texten och kommer osökt att tänka på drogen "badsalt"
Och ni tycker JAG är snöig:D:krama

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Fick beskedet från en frekvent besökare av denna forumtråd att det finns mjukvara + ev. kablar för att själv kunna ändra parametrar för TCS, ABS, Lutningsvinklar, Gasrespons mm. för S1000RR årsmodell 2010. Var hittar man dylika tingestar?

Mvh!
// Niklas

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fick beskedet från en frekvent besökare av denna forumtråd att det finns mjukvara + ev. kablar för att själv kunna ändra parametrar för TCS, ABS, Lutningsvinklar, Gasrespons mm. för S1000RR årsmodell 2010. Var hittar man dylika tingestar?

Mvh!
// Niklas

Det du söker är HP Race ECU:n och det tillhörande Calibration kit. Ha i åtanke när du kollar priser att du dessutom behöver koderna till kitten som säljs separat och kostar en ansenlig summa. ECU:n måste såvitt jag vet låsas upp med koden hos en auktoriserad handlare och den kan inte flyttas till en annan hoj senare.

http://shop.alpharacing.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=533_541_542

Det är original BMW HP-grejer så vilken BMW-handlare som helst ska kunna ta hem och aktivera de åt dig.

Jag hade en tråd om ECUn på s1000rrforum.com vilket kan innehålla lite intressant information.

http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000rr-tech-performance-chat/16753-hp-race-power-kit-ecu.html

Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Är där någon mer i detta avlånga land som fått hem sin HP4:a? Eller kanske som har beställt en?
Finns ju bara 15 st Svensk sålda.

Last edited by a moderator:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
BMW HP4 - tråden

Nu vart man sugen att byta ut sin S1000RR-11 mot en HP4:a :( Riktigt fin är den iallafall. Dock lär jag ju inte bli snabbare på den hojen än min vanliga, så det är ej ekonomiskt försvarbart att lägga 100+k till på en nyare leksak.

Med vänlig hälsning, Try

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Stort grattis till Andre_A - kan inte tänkta mig mycket bättre hjulklapp! :tummenupp

Däremot tror jag inte att jag låter din tråd leva själv, det är en S1000RR med modifieringar och inte en egen modell, så jag flyttar över din tråd till denna.

Välkommen till S1000RR-tråden!

Mvh Peter

Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Stort grattis till Andre_A - kan inte tänkta mig mycket bättre hjulklapp! :tummenupp

Däremot tror jag inte att jag låter din tråd leva själv, det är en S1000RR med modifieringar och inte en egen modell, så jag flyttar över din tråd till denna.

Välkommen till S1000RR-tråden!

Mvh Peter

Tack ska du ha! :)

Dock så är det en egen modell. Kolla under nya motorcyklar.
http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html

Men visst, du bestämmer.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept