BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Är väl lite som Panigale, Panigale S, Panigale Tricolore, Panigale R ;)

Ska bli kul att höra hur ABSen funkar när man kan ställa ner den..
Hoppas BMW kommer med calibration kit v2 snart och att man fullt kan kalibrera ABS på vanliga HP ECUn

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ny tråd för HP4:an?

Tack ska du ha! :)

Dock så är det en egen modell. Kolla under nya motorcyklar.
http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html

Men visst, du bestämmer.

Jag vill vara lite försiktig här, jag är både trådskapare och moderator och vill inte köra över andra inom mitt forum eller "min" tråd bara för att jag har makten att ändra.

HP4:an är visserligen en ny modell i BMW:s program, men fortfarande en uppdaterad S1000RR. Att jämföra med Ducati 1198 och Panigale, här har vi en helt ny motorcykel.

Sen vill jag gärna varna lite för att skilja på modellerna för mycket och skapa nya trådar för varje förändring/ årsmodell om det verkligen inte gynnar oss som har denna typ av hojar.
Ett av de bästa exemplen på det är Suzuki GSX 1000 R som har en tråd för varje årsmodell utan att skillnaderna är speciellt stora. Det enda som händer är att GSX-ägare på sporthoj måste hänga med i 6-8 trådar för att ta till sig all erfarenhet som dyker upp i SH, och det är inte så lätt.

Mitt förslag är att så länge inte S1000RR ersätts i modellprogrammet och nya modellens ägare verkligen har nytta av en egen tråd så håller vi ihop här.

Så med all respekt för Anders_A så är det vad jag rekommenderar, men jag vill gärna att vi är överens. Så kom med era åsikter!

bcf.jpg

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag vill vara lite försiktig här, jag är både trådskapare och moderator och vill inte köra över andra inom mitt forum eller "min" tråd bara för att jag har makten att ändra.

HP4:an är visserligen en ny modell i BMW:s program, men fortfarande en uppdaterad S1000RR. Att jämföra med Ducati 1198 och Panigale, här har vi en helt ny motorcykel.

Sen vill jag gärna varna lite för att skilja på modellerna för mycket och skapa nya trådar för varje förändring/ årsmodell om det verkligen inte gynnar oss som har denna typ av hojar.
Ett av de bästa exemplen på det är Suzuki GSX 1000 R som har en tråd för varje årsmodell utan att skillnaderna är speciellt stora. Det enda som händer är att GSX-ägare på sporthoj måste hänga med i 6-8 trådar för att ta till sig all erfarenhet som dyker upp i SH, och det är inte så lätt.

Mitt förslag är att så länge inte S1000RR ersätts i modellprogrammet och nya modellens ägare verkligen har nytta av en egen tråd så håller vi ihop här.

Så med all respekt för Anders_A så är det vad jag rekommenderar, men jag vill gärna att vi är överens. Så kom med era åsikter!

bcf.jpg

Jag tycker det låter klokt, så länge det inte är för stora skillnader och om vi kan dra nytta av varandras tips så är det kanon. Jag tror att det mesta är likt tidigare modeller vad det gäller passform etc.
Vill gratulera Andre till den fina julklapp du skaffat dig! Du kommer inte att ångra dig det kan jag lova! :)

PS. ska vi kanske ta upp planerna vad det gäller egen BMW S1000RR bandag?
Det hade varit grymt kul om det gick att genomföra! :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Om det nu sålts 14 HP4:eek:r i Sverige så lär väl inte den tråden bli den mest trafikerade eller intressanta på Sporthoj, jag tror det är roligare att ha lite mer aktivitet och många grejer passar ju både HP4:an och vanliga arbetarmodellen :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fick en underbar hjulklapp - en vepa i 220x150 cm på mig själv när jag kör på Sachsenring, gissa om den skall med till depåerna framöver! :D

Vepa Peter Pan.jpg

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag bmw s1000rr-tråden 2013

Hej på er och god fortsättning! :)

Jag har ett upplägg på gång, fortfarande planeringsstadiet, för en bandag för BMW S1000RR tråden. :tummenupp
Jag har tagit ett par kontakter och det är genomförbart, jag återkommer med detaljer.

Nu vill jag se vilken uppslutning det finns här på tråden och bland S1000RR förare (ja, HP4:a räknas dit :D ).
Så vi börjar ett upprop här o nu. När jag ser hur många som är intresserade och därefter skall jag utvärdera om bandagen skall annonseras på annat sätt.

Skriv in ert namn om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande naturligtvis men seriöst intresse skall finnas.
Reglerna är enkla, kör du BMW S1000RR så är du välkommen! :)

Skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

1. Peter Pan
2.
3.
4.
5.
6.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike

Jag har ett upplägg på gång, fortfarande planeringsstadiet, för en bandag för BMW S1000RR tråden. :tummenupp
Jag har tagit ett par kontakter och det är genomförbart, jag återkommer med detaljer.

Nu vill jag se vilken uppslutning det finns här på tråden och bland S1000RR förare (ja, HP4:a räknas dit :D ).
Så vi börjar ett upprop här o nu. När jag ser hur många som är intresserade och därefter skall jag utvärdera om bandagen skall annonseras på annat sätt.

Skriv in ert namn om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande naturligtvis men seriöst intresse skall finnas.

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

1. Peter Pan
2. Tob3
3.
4.
5.
6.

Last edited by a moderator:

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Jaha, bara HP4:a,,, RSV4:a räknas väl inte dit:gråta
Jaja, det blir väl till att pysa över till Apriliatråden, see you!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jaha, bara HP4:a,,, RSV4:a räknas väl inte dit:gråta
Jaja, det blir väl till att pysa över till Apriliatråden, see you!

Ha, ha - så lätt kommer du inte undan min vän, det finns en plats i våra hjärtan för vilsna själar som inte hittat hem till BMW-träsket än. Jag har en plan för dig, he, he..... :krama

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Ha, ha - så lätt kommer du inte undan min vän, det finns en plats i våra hjärtan för vilsna själar som inte hittat hem till BMW-träsket än. Jag har en plan för dig, he, he..... :krama

Hm, plan:va Det låter spännande:banana

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Jag har ett upplägg på gång, fortfarande planeringsstadiet, för en bandag för BMW S1000RR tråden. :tummenupp Jag har tagit ett par kontakter och det är genomförbart, jag återkommer med detaljer.

Grundidén är följande;
- Gelleråsen
- Tidig eller sen sommar, precis före eller precis efter sommarsemester.
- Joina en känd banarrangör där ett stort antal platser är vikta för S1000RR tråden. Helst alla men det tror jag inte är en realitet.
- 2 dagar, ink grillning, någon föreläsning + extra kvalitet som gör det proffsigt.
- Kortare sprintrace för de som vill på andra dagens eftermiddag.
- MERVÄRDE - dvs föreläsningar, kompetenta instruktörer med raceerfarenhet som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.

INGET ÄR BESTÄMT ÄN, DETTA ÄR EN IDÉ SOM VI BÖRJAR BYGGA PÅ NU.

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

1. Peter Pan
2. Tob3
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Last edited:

Weber

WTF
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr, CBR1000RR 08, DKV200RT
Jag har ett upplägg på gång, fortfarande planeringsstadiet, för en bandag för BMW S1000RR tråden. :tummenupp Jag har tagit ett par kontakter och det är genomförbart, jag återkommer med detaljer.

Grundidén är följande;
- Gelleråsen
- Tidig eller sen sommar, precis före eller precis efter sommarsemester.
- Joina en känd banarrangör där ett stort antal platser är vikta för S1000RR tråden. Helst alla men det tror jag inte är en realitet.
- 2 dagar, ink grillning, någon föreläsning + extra kvalitet som gör det proffsigt.
- Kortare sprintrace för de som vill på andra dagens eftermiddag.
- MERVÄRDE - dvs föreläsningar, kompetenta instruktörer med raceerfarenhet som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.

INGET ÄR BESTÄMT ÄN, DETTA ÄR EN IDÉ SOM VI BÖRJAR BYGGA PÅ NU.

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Bmw s1000rr - bandag 2013

Jag har påbörjat planeringen av en bandag för BMW S1000RR-förare i BMW S1000RR-trådens namn och nu vill jag stämma av ert intresse.

Grundidén är följande;
- Gelleråsen maj - augusti någon gång.
- I samarbete med etablerad banarrangör där ett stort antal platser är vikta för S1000RR tråden.
- 2 dagar, ink grillning första kvällen.
- Föreläsning relaterad till S1000RR, bankörning och/eller utveckling av någondera.
- Rutinerade tävlingsförare som på ett strukturerat sätt delar med sig av erfarenhet och visar spårval.
- Däckservice på plats samt tillgång och visning av tillbehör till S1000RR.
- Om möjligt sprintrace för de som vill på andra dagens eftermiddag.
- MERVÄRDE - dvs föreläsningarna och kompetenta instruktörer med raceerfarenhet som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.

Inget är spikat än men detta är målsättningen.

Nu vill jag se vilken uppslutning det finns här på tråden och bland S1000RR förare (ja, HP4:a räknas dit :D ). Så vi börjar ett upprop här o nu. När jag ser hur många som är intresserade och bestämmer jag om bandagen skall annonseras på flera sätt.

Skriv in ert namn om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande naturligtvis men seriöst intresse skall finnas. Reglerna är enkla, kör du S1000RR är du välkommen! :)

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5.
6.
7.
8.
9.

Last edited by a moderator:
Nyheter