Jag har påbörjat planeringen av en bandag för BMW S1000RR-tråden och grundidén är följande;
- Gelleråsen i samarbete med etablerad banarrangör.
- Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
- Transponder till samtliga förare för säker gruppindelning och individuell tidtagning.
- 2 dagar, ink grillning och föreläsning relaterat till S1000RR första kvällen.
- Rutinerade tävlingsförare som ger råd om körteknik, utrustning och spårval.
- Däckservice och tillbehör till S1000RR på plats.
- Om möjligt sprintrace för de som vill på andra dagens eftermiddag.
- MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.
Nuläget 130114:
Arrangören har bekräftat att vi får de platser vi behöver till S1000RR förare. Datum kommer inom kort.
2 Pro Superbikeförare kommer att vara med och hjälpa deltagarna, och ett antal fler med tävlings- och banerfarenhet har anmält sitt intresse.
Ett företag som representerar Alpha racing kommer till bandagen och har även däckservice och kompetens att hjälpa till vid tekniska fel och rådgivning.
Uppslutningen ser bra ut! 30 man redan. Jag kommer nästa vecka gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig.
Skriv upp er nedan om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Alla med S1000RR är välkomna!
Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.
Mvh Peter
1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"