BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej alla, idag beställde jag en S1000RR en GUL, den hämtas ut om ca en vecka. Det kommer bli en jobbig vecka, hoppas det kommer snöa och regna fram tills jag får den.

Stort grattis! :tummenupp Den nya gula färgen är riktigt snygg och passar bra att kitta med kolfiber om du känner för det :yoparty.

Att det skall snöa mera bara för att du inte fått din hoj än vete f-n om jag tycker e så bra idé... :rolleyes: - men regna ställer jag upp på så vägarna spolas rent o resten av snön försvinner! :)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Hej alla S1000RR ägare!
Förmodligen kommer en enliterstysk att inhandlas innan sommarn är
över. Vilket ställe i stan rekommenderar ni ifråga om servicenivå,
tillgänglighet och verkstadskvalité. För mig är det viktigt med en bra relation med handlaren, vid ev strul går allt så mycket smidigare.
Ifall ni inte vill svara i tråden så får ni gärna pm;a.
//Micke

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
S1000RR vs ZX10R på Anderstorp 17 april!

Kan inte låta bli att skrika ut lite glädje över första bokade bandagen; blev nedbjuden av AVA mc att delta på Anderstorp och prova ZX10R mot min egen hoj på Kawadagarna med Team Cawalli den 17 april! Ska bli grymt kul och intressant att se skillnaden.
TAS_5666.jpg

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej alla S1000RR ägare!
Förmodligen kommer en enliterstysk att inhandlas innan sommarn är
över. Vilket ställe i stan rekommenderar ni ifråga om servicenivå,
tillgänglighet och verkstadskvalité. För mig är det viktigt med en bra relation med handlaren, vid ev strul går allt så mycket smidigare.
Ifall ni inte vill svara i tråden så får ni gärna pm;a.
//Micke

Vet ärligt talat inte hur många verkstäder för BMW som finns runt Stockholm.
Personligen köpte jag hojen hos Lundgrens motor i Avesta/Krylbo men är stamkund på AVA sedan många år och har hittills kört all service o inköp av orginaldelar genom dem. (Köpt mycket tillbehör över nätet också)
AVA har alltid behandlat mig mycket väl och de har stor verkstad och mycket resurser.

Sedan har du BMW Bavaria i Solna. Har senast året lärt känna din namne, Micke, som är försäljningschef där. Mycket trevlig med en bra serviceinställning till kund. Har dock inte använt dem hittills för service eller inköp. Kompisen köpte sin S1000RR av dem och han är mycket nöjd.

Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Jag har aldrig gillat AVA, alltid blivit konstigt och nonchalant bemött där men de verkar ju funka för vissa...

För service så skulle jag köra på MC-Proffsen i Hägersten:
Telefon: 08-882918
Verkstad: 08-882919

Besöksadress
Hägerstens Allé 12
HÄGERSTEN

Riktigt bra att ha att göra med och de har superbt rykte inom BMW-klubben också.

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Hej på er.

Jag söker en bellypan som fungerar fint med ett Leo Vince och en snygg ersättningsbit för skylthållare med mera, gärna en komplett variant med blinkers och kablage färdigt.

Min S1000RR är svart så kolfiber vore fint men inget krav.

Helst en svensk återförsäljare om så finnes.

Tack,

/Magnus

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej på er.

Jag söker en bellypan som fungerar fint med ett Leo Vince och en snygg ersättningsbit för skylthållare med mera, gärna en komplett variant med blinkers och kablage färdigt.

Min S1000RR är svart så kolfiber vore fint men inget krav.

Helst en svensk återförsäljare om så finnes.

Tack,

/Magnus

Har faktiskt inte sett så mycket Belly pan:s till S1000RR, å andra sidan har jag mest letat bland rena racekåpor. Fungerar inte orginal till Leo Vince eller vill du bara ha en snyggare? Ska du bygga streetfighter?!

Skylthållare som jag känner till är R&G och Walter Moto (tror det stavas så) - som säljs i svenska butiker.
Kanske Alpha Racing, kolla länken första sidan, första inlägget.

Edit; Kolla in R&G:s, ser riktigt slank ut! Beror väl lite på om du vill ha kvar orginal skyltbelysing o så, men R&G finns ju i de vanligaste butikerna.

Edit2;
Det finns gott om kolfiberbåtar/bellypans i länkarna på första sidan i tråden. BMW orginal har, Alpha racing har - men det blir dyrt..:)

Bifogat

• img961_3.jpg
    img961_3.jpg
    25.3 KB · Visningar: 70
Last edited:
Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Har nyss beställt en tail tidy från D3 i England - kunde inte vänta:)

Street fighter - nej - men eftersom katten rycker så blir det ett stort hål i kåpan som inte fyller någon funktion längre. Det bästa vore om jag kunde få tag på en färdig plugg till hålet. BMW säljer sin originalunderkåpa i kolfiber men knappt 15000 känns svettigt. Finns andra alternativ förstås som är billigare men det är fortfarande en skaplig slant jag hellre lägger på annat.

Tack för svaret!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Street fighter - nej - men eftersom katten rycker så blir det ett stort hål i kåpan som inte fyller någon funktion längre. Det bästa vore om jag kunde få tag på en färdig plugg till hålet. BMW säljer sin originalunderkåpa i kolfiber men knappt 15000 känns svettigt. Finns andra alternativ förstås som är billigare men det är fortfarande en skaplig slant jag hellre lägger på annat.

Tack för svaret!

Nu var jag lite långsam, du hann svara medans jag kladdade i mitt första svar till dig.
Håller med dig gällande priset på BMWs egna kåpor, men kika på länkarna i första inlägget, finns gott om fina "båtar" i kolfiber för betydligt bättre pengar.

Riktigt snygg! Bland det smäckraste jag sett! Pris?

Edit:
Hittade den själv här!

Last edited:
Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Pris på D3 ink frakt till Sverige blev strax över 500 SEK. Helt ok IMO.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR

Tack för svaret!

Kolla den här! http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR/Auspuffabdeckung-BMW-S-1000-RR.html

Kan passa på att spinna vidare med en egen fråga också. Är det någon som bytt ut skylthållaren bak? Hur gjorde ni med kablar osv till blinkers om ni gör med originalarna fortfarande, man kanske måste kapa dem för att få loss allting men vore ju trevligt om man kunde koppla loss det istället.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kolla den här! http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR/Auspuffabdeckung-BMW-S-1000-RR.html

Kan passa på att spinna vidare med en egen fråga också. Är det någon som bytt ut skylthållaren bak? Hur gjorde ni med kablar osv till blinkers om ni gör med originalarna fortfarande, man kanske måste kapa dem för att få loss allting men vore ju trevligt om man kunde koppla loss det istället.

Jag tror du hittar samma kontakter hos en välsorterad elgrossist. Då kan du lägga orginalen åt sidan o dra nytt med samma sorts kontakter så att allt passar. Om det var det du ville...

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Jag tror du hittar samma kontakter hos en välsorterad elgrossist. Då kan du lägga orginalen åt sidan o dra nytt med samma sorts kontakter så att allt passar. Om det var det du ville...

Mja, av det jag sett så verkar det inte ens som att kontakterna går att ta loss ur blinkersena, men man kanske kan lyckas med mer våld.

Jag skulle helst komma på något sätt att fixa utan att behöva kapa sladdarn, de är så jäkla tunna men jag kanske behöver bli kreativ och skarva och köra vulktejp över?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Mja, av det jag sett så verkar det inte ens som att kontakterna går att ta loss ur blinkersena, men man kanske kan lyckas med mer våld.

Jag skulle helst komma på något sätt att fixa utan att behöva kapa sladdarn, de är så jäkla tunna men jag kanske behöver bli kreativ och skarva och köra vulktejp över?

Ok, men vad är det du vill använda av orginal? Vad exakt vill du ta bort?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati