NI SOM LETAR FÖRSÄKRINGAR!!!
GÅ IN PÅ DENNA SIDAN, SPECA VAD NI VILL HA FÖR NÅGON FÖRSÄKRING, MOTORCYKEL MM.
https://www.insplanet.com/mc-försäkring
Dem letar bland alla möjliga bolag och tar fram den billigaste försäkringen.
Jag har använt dem när jag körde gata, riktigt bra!
Nja, jag håller faktiskt inte med. Kanske funkar på vanliga hojar, inte sporthojar. Jag har gjort misstaget att ringa dem nyligen och de arbetar framför allt med försäkringsbolaget "Jensidige". De tar i praktiken inte in några andra vettiga försäkringslösningar och det ser ni ganska snabbt om ni kör tjänsten som de har sin sajt.
Jensidige prissätts och sedan får du inga fler förslag om du inte jobbar vidare.
Jag körde en sökning via deras sajt och blixtsnabbt blev jag uppringd av en säljare som ville sälja på mig andra typer av försäkringar. Det är hela iden. Du blir grundlurad.
Jag kommer ev byta från IF nu och gå över till Länsförsäkringar och ta deras avställningsbara helförsäkring.
Med 8000 kr i självrisk kostar den 2200 kronor per månad. Lite drygt 70 kr per dag du har påställt.
Med 3000 kr i självrisk kostar den 2900 kronor per månad. Lite knapp 100 kronor per dag påställt.
Att ställa av och på kan du göra hur många gånger som helst för Länsförsäkringar utan kostnad.
Att ställa på hojen hos Transportstyrelsen kostar 50 kr via nätet eller via deras app.
Att ställa av kostar ingenting.
Frågan som jag inte har fixat än hur mycket det kostar att ha den garageförsäkrad när den är avställd. En annan fråga som är viktig är hur mycket en garageförsäkring gäller för. Jag vet från tidigare kontroller att i många fall behöver du en halvförsäkring för att få stöld, brand, skadegörelse och sådant som du vill ha när det står förvarad.